fjarle Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 BMW: – Europeere kjøper ikke elbiler Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 28. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2019 Ehm, neivell? Bmw er totalt ute å kjører(no pun intended). https://cleantechnica.com/2019/06/03/electric-vehicle-sales-up-70-in-europe-april-ev-sales-report/ 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg joVaa¤ Skrevet 28. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2019 BMW mente jo Tesla var en enhjørning i sin tid også, dvs at model S var en bil som det var umulig å lage, så mye rart som kommer fra den kanten. Klart de ønsker å selge mer bensin / diesel biler da det er deres hovedmarked. De lager veldig flotte biler BMW men vist de ikke følger med på utviklingen kan man gå på en Kodak - som gikk konkurs fordi de trodde at ingen ville gå fra papirbilder til digitale bilder når den revolusjonen kom. 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ikke så rart folk ikke vil ha elbil fra BMW, i3 ser jo ikke ut. Lenke til kommentar
killronan Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Europeere (og alle øvrige mennesker) kjøper elbiler fordi de trenger biler. Incentiver er kun myndigheters virkemidler inntil bilene blir såpass bra og rimelige at det ikke lengre finnes noen rasjonelle argumenter for å velge noe annet. Hvis BMW tror elbilen som teknisk konsept har nådd sitt maksimale potensial i 2019, så har jeg en følelse av at de tar feil. 9 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Virker som han bør sjekke historien til hestekuskene i USA. De gikk fra enevelde til ut av næringsvirksomhet på noen få år. 8 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 (endret) BMW (m.fl.) går konk i 2025 når Norge forbyr nysalg av prompebiler. Edit: Tenkte å slenge inn noe fjas om Kodak og hester også men ser to stykker var før meg. :/ Endret 28. juni 2019 av sedsberg 6 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 BMW (m.fl.) går konk i 2025 når Norge forbyr nysalg av prompebiler. Ja for BMW (m.fl) er nok helt avhengig av det norske markedet for å overleve.. 6 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Tror 2025 forbudet vil falle. Elbiler er ikke der de må være enda. Ser mange med elbiler som sliter mye, spesielt om vinteren. Dieselen bare tøffer videre. 5 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 EU's miljødirektiv tillater fossilbiler som bruktbiler frem til 2050. Direktivet skisserer forbud mot produksjon og nysalg fra 2030. Dette ser ikke ut til å være et endelig vedtak, men at fossilbiler får trangere og trangere kår fra 2021 er vedtatt i lovform. Tillegget til Euro6 blir gyldig i 2020 med effekt fra 2021. De nye utslippskravene skal innfris på veien, og de som ikke klarer kravene vil få enorme bøter. https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-06-26/europe-s-tough-new-emissions-rules-come-with-39-billion-threat Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Det er ikke verre enn å lage biler folk vil ha. De fleste som kjøper elbil vil ha elbil neste gang, i følge Elbilforeningens spørreundersøkelse, så folk vil tydeligvis ha elbil hvis de kan få det. Tesla, med sitt lugubre kvalitetsstempel, kan selge så mye de gjør. Da burde BMW klare bedre uten å nesten løfte en finger, siden i3 fremdeles er vesentlig mer avansert enn flere av dagens konkurrenter. Å vent, de hadde jo ikke troen på i-serien og sparket alle nøkkelpersonene så de måtte starte på nytt. Bra jobba. 2 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Tror 2025 forbudet vil falle. Elbiler er ikke der de må være enda. Ser mange med elbiler som sliter mye, spesielt om vinteren. Dieselen bare tøffer videre. Diesel møter veggen i 2021. Ikke en eneste produsent vil bygge diesel i B og C segmentet fra da. Renault/Nissan skjønte hva lovendringen til Euro6 ville føre til allerede i 2016. https://www.dailymail.co.uk/news/article-3778017/Diesel-engines-set-die-say-Renault-admit-phasing-cars.html?cmp.consent=true 3 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Diesel møter veggen i 2021. Ikke en eneste produsent vil bygge diesel i B og C segmentet fra da. Renault/Nissan skjønte hva lovendringen til Euro6 ville føre til allerede i 2016. https://www.dailymail.co.uk/news/article-3778017/Diesel-engines-set-die-say-Renault-admit-phasing-cars.html?cmp.consent=true Tja. Kanskje? Bensin blir vel det nye da. Mye kan skje. Teknologien for elbiler er ikke helt der enda for meg ivertfall. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Tja. Kanskje? Bensin blir vel det nye da. Mye kan skje. Teknologien for elbiler er ikke helt der enda for meg ivertfall. Bare som en liten digresjon, hva må til og hvorfor? Kjekt å lese andre sin input om hvordan en ønsker utviklingen for elbil skal se ut 2 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 BMW mente jo Tesla var en enhjørning i sin tid også, dvs at model S var en bil som det var umulig å lage Det er nok tatt ut av kontekst for det er ingen kunst å lage en el-bil, så det de har sagt er nærmere at det ikke var mulig å tjene penge på å lage det, hvilket jo Tesla i alle år har vært et godt bevis på. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Puro Skrevet 28. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2019 Automobilindustrien er så desperate for tiden at de hevder ting som er direkte usant for å tviholde på salg av bil. Latterlig. 10 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Automobilindustrien er så desperate for tiden at de hevder ting som er direkte usant for å tviholde på salg av bil. Latterlig. Elbil står for promiller av all verdens bilsalg. Desperasjonen er ganske langt unna ennå.. Norge er helt i særstilling på dette område, som forøvrig er en av verdens minste markeder. Ta deg en tur ut i verden så ser du selv. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Elbil står for promiller av all verdens bilsalg. Desperasjonen er ganske langt unna ennå.. Norge er helt i særstilling på dette område, som forøvrig er en av verdens minste markeder. Ta deg en tur ut i verden så ser du selv. Nei det står ikke for promiller, men prosenter og er sterkt økende år for år. Det som nå holder mye igjen er at det produseres alt for lite, som en kan se igjen på ventelister på så og si alle modeller. Det er bransjen som holder igjen, ikke kjøperne. 9 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Bare som en liten digresjon, hva må til og hvorfor? Kjekt å lese andre sin input om hvordan en ønsker utviklingen for elbil skal se ut Tar alt for lang tid å fylle på "tanken", vinteren gir veldig dårlig rekkevidde og enda lengre ladetid. Bilene i seg selv er ok, men batteriene er for dårlige. 1 Lenke til kommentar
Joooakim Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ikke så rart folk ikke vil ha elbil fra BMW, i3 ser jo ikke ut. Sant, folk velger heller den perverst stygge Nissan Leaf... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå