Odd R. Valmot Skrevet 28. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2019 Mangler dekning på toget? Møt mannen som forstår deg bedre enn noen Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 1. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2019 Hvorfor har jeg maks signal på 4G hele veien fra Asker til Oslo, også i tunnelene, men ingen data overføres. Slik har det vært i flere år. Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 1. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2019 Hvorfor har jeg maks signal på 4G hele veien fra Asker til Oslo, også i tunnelene, men ingen data overføres. Slik har det vært i flere år. Altså ingen data overføres i tunnelene. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 1. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2019 Togene har sannsynligvis en egen antenne ombord, men det hjelper lite når de ikke får signal utenifra. 2 Lenke til kommentar
eivindl Skrevet 1. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2019 Togene har sannsynligvis en egen antenne ombord, men det hjelper lite når de ikke får signal utenifra. Jepp, forsterkerne forvirrer dessverre brukere og deres forventning til dekning fordi mobilen baserer seg på signal styrken fra nærmeste tilkoblingspunkt og ikke på WAN tilkoblingen. Det vil si at du kan ha topp kontakt med signal forsterkeren, men den vil ikke nødvendigvis ha kontakt med base stasjonene som ligger rundt. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2019 På Sørlandsbanen Stavanger-Kristiansand har signalet fra Telia omsider blitt så bra at jeg ikke gidder å styre med togets WiFi. Slipper da også at de sperrer visse nettsider, som YouTube, grunnet båndbredde. Selvsagt blir det brutt i tunnellene, men 4G er raskt nok til å bufre flere minutters videoinnhold mellom tunnellene. Avspillingen blir da nesten uavbrutt. Lenke til kommentar
eivindl Skrevet 4. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2019 På Sørlandsbanen Stavanger-Kristiansand har signalet fra Telia omsider blitt så bra at jeg ikke gidder å styre med togets WiFi. Slipper da også at de sperrer visse nettsider, som YouTube, grunnet båndbredde. Selvsagt blir det brutt i tunnellene, men 4G er raskt nok til å bufre flere minutters videoinnhold mellom tunnellene. Avspillingen blir da nesten uavbrutt. Det stemmer at det er noen tog som har god dekning, men så er det igjen mange tog som nesten ikke har dekning i det heletatt, det varierer hvor flinke tele selskapene og eiere av togene som kjører på sporene er til og følge opp mobilnettet, om teleselskapene hadde vært flinke med base stasjoner og togene ikke hadde innført forsterkere ville det likevel vært helt forferdelig mobilnett. Lenke til kommentar
Audun265 Skrevet 10. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2019 Norge skal om en del år gå over til å bruke ERTMS som signalsystem i hele Norge. I den anledning så bygges det ut fiber langs jernbanelinjene i hele landet. Slik jeg har forstått det, så kan eksterne aktører koble seg på denne fiberen også. Det er altså et infrastrukturprosjekt som vil gavne langt flere enn bare jernbanen. Med tanke på det Tommy sa om at det ikke finnes fiber over Hardangervidda. Det gjør det eller kommer snart til å gjøre med ERTMS-prosjektet. Da vil jeg tro at kostnadene knyttet til det å få god internett-dekning langs den jernbanestrekningen over Hardangervidda betydelig lavere? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2019 Hvorfor har jeg maks signal på 4G hele veien fra Asker til Oslo, også i tunnelene, men ingen data overføres. Slik har det vært i flere år. jeg har aldri hatt det problemet selv om jeg har reiste ganske mange år på den den strekningen med tog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå