AfterGlow Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Nå skal mobilene bli helt rammeløse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Kul teknologi! Den burde absolutt komme til videokonferanse-skjermer så man kan begynne å se hverandre i øynene. Genialt til videotelefoni også. Men kameraet bør da stå omtrent midt på skjermen. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Kamera i bunnen? Flott! Nesehår og busemenn er flott å se på. 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Det er viktig med rammer. Spesielt for barnas del. 4 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 (endret) Glassfront, limt med glass bakvegg.. ...Ja, det blir billig å reparere... Om jeg var ‘Whoaway’ ville keg begynne å lage en oldskool, solid, telefon... Jeg forstår ikke hvorfor folk med selfie-dille behøver fem separate objektiver... .Ffs. Endret 27. juni 2019 av Sandormen Lenke til kommentar
Teknologi. Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Hvor vil de plassere batteri Wi-Fi og mobildata symbolene, Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor folk med selfie-dille behøver fem separate objektiver... .Ffs. Det kan jo tenkes at mange av de har interesse for mer enn én fotografisk sjanger? Selv er jeg litt allrounder og har over 10 objektiver som brukes, pluss en hel del som ikke brukes lengre. Endret 28. juni 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor folk med selfie-dille behøver fem separate objektiver... .Ffs. Selv er jeg litt allrounder og har over 10 objektiver som brukes, pluss en hel del som ikke brukes lengre. I telefonen ? og til selfie ? Endret 30. juni 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Nei og til allroundbruk som jeg trodde kom fram tydelig nok. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Kul teknologi! Den burde absolutt komme til videokonferanse-skjermer så man kan begynne å se hverandre i øynene. Genialt til videotelefoni også. Men kameraet bør da stå omtrent midt på skjermen. Nåja, tror nå ikke det vil løse problemet, eller gjøre det nevneverdig bedre om de ikke lager et kamera som flytter seg rundt inni skjermen til en vær tid å plasserer seg bak øynene til de du ser på. Noe jeg ikke tror vi vil få med det første. Og om det er sentret i midten eller på toppen så er jo ikke det så mye anderledes enn et kamera rett over toppen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Jeg skrev egentlig et lengre innlegg for å detaljere det problemet, men fant ut at det ble TLDR, så jeg klippet det bort i siste liten. Men siden du spør så skal du få svar: Kameraet kan få fast plass i midten av skjermen. Kamerabildet kan man kjøre ansiktsdeteksjon på eller lyd-triangulering sånn at man vet retningen til den som har ordet, sett fra kameraet. Da kan man velge mellom to teknologier for å sentrere bilde og kamera: A. Enten flytte bildeutsnittet digitalt slik at øynene til den som snakker vises midt på skjermen ved kameraet, eller B. kameraet får motorer eller mikromekansike aktuatorer som flytter bildebrikken eller vrir hele optikken mot den som har ordet. Detekteres flere stemmer samtidig så kjører man enkelt ut oversiktsbildet. B er nok en dyrere løsning enn A siden det krever mekanikk i tillegg til programvare så det blir nok et premiumprodukt. A er en mellomvariant. Jeg kan også nevne billigvarianten: Droppe innebygget kamera i skjermen og heller henge det i USB-kabelen ned til midten av skjermen. Et lite kamera med transparent plast i kabelen og eventuelle føtter som støtter kameraet mot skjermen, kan gjøre det til et overkommelig alternativ for de med stramt budsjett og/eller veldig sporadisk bruk av videokonferanser. Samme programvare kan brukes for posisjonering av bildeutsnitt. Sentrering kan kalibreres uhyre enkelt ved å vise et trådkors på skjermen der man skal plassere kameraet. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Søppel, ikke noe annet. Designet for å tåle minst mulig. Anbefaler custom rammer ifra aliexpress samt deksel det får du får ifra alt ifra 10kr +, så har du mobilen din litt lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå