NTB - digi Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Ny mulig sikkerhetsrisiko på Boeing 737 MAX avdekket Lenke til kommentar
0QE8JCM8 Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Det er interessant å vite hvorfor også, dette er jo Teknisk Ukeblad. finance.nine.com.au : While the crashes remain under investigation, preliminary reports showed that a new stabilisation system pushed both planes into steep nosedives from which the pilots could not recover. The issue is known in aviation vernacular as runaway stabiliser trim. Boeing announced it could break the chain of events that led to both crashes by developing a software fix that would limit the potency of that stabilisation system. In simulator tests, government pilots discovered that a microprocessor failure could push the nose of the plane toward the ground. It is not known whether the microprocessor played a role in either crash.When testing the potential failure of the microprocessor in the simulators, "it was difficult for the test pilots to recover in a matter of seconds," one of the sources said. "And if you can't recover in a matter of seconds, that's an unreasonable risk. Boeing engineers are now trying to address the issue, which has led to another delay in recertifying the 737 Max." 5 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 (endret) Ny mulig sikkerhetsrisiko på Boeing 737 MAX avdekket Nytt problem eller "mer av det samme"? Ifølge Flight Global, skal FAAs testflygere ha avdekket et dataprosesseringsproblem som påvirket deres mulighet til å gjennomføre prosedyren for å motvirke såkalt «runaway horizontal stabilizer». vs. Mens besetningen i Lion Air tilsynelatende ikke var kjent med MCAS og hvordan systemet virket, ser det ut som om Ethiopian Airlines-flygerne utførte de tiltakene som er beskrevet av flyprodusenten for å motvirke «runaway horizontal stabilizer trim» og som ble presentert dem og andre Max-brukere ei drøy uke etter ulykken i Indonesia. Ikke lett å få øye på hva som er nytt her, bortsett fra at det åpenbart medfører ny "mistenkelig" utsettelse av godkjenning. Endret 27. juni 2019 av Mr.M 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 MAX har en fysisk designfeil som ikke kan løses. Maskinen må rett og slett avvikles. 2 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 I en simulatortest hvor worst case scenariet var at piloten måtte gripe inn og overstyre MCAS tok det litt mer enn 1 sekund å kople ut MCAS. Det ble regnet som for lenge og nå blir programvaren oppdatert til å reagere raskere. Verre enn det er det ikke. Tenker Boeing nokså raskt har en ordning på den saken. https://www.cnn.com/2019/06/26/politics/boeing-737-max-flaw/index.html Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Finnes det en større katastrofe i flybransjen enn 737max? 1 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Det jeg lurer på er hvordan ett fly som ikke har redundans i instrumentene blir godkjent i det hele tatt.... Jeg har gått rundt å trodd at fly-industrien bokstavelig talt skrev lærebøkene om redundans, men det er tydeligvis feil. 2 Lenke til kommentar
eivinds Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 For de som vil ha mer teknisk informasjon, så er det en serie med videoer på YouTube som følger sagaen om 737 MAX. Den framstår som troverdig, og hvis den er til å stole på så er det som rapporteres i media litt unøyaktig, også i dette tilfellet. Verdt å få med seg, selv om han nok er en Boeingfan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå