Adrian Jensen Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Eksplosjonen i Sandvika: Ingen hydrogenanlegg i Norge trenger godkjenning Lenke til kommentar
353HCKVA Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Ja så, vann er således også farlig og bør omfattes af storulykke foreskrift. Selv 10 liter vann kan dræbe 10 mennesker, så det er vel også farligt hvis det håndteres feil. Det er også farligt at se efter benzin standen i tanken ved at lyse med en tændt fyrstik. https://youtu.be/7bFJK5kU_UQ Lenke til kommentar
missi Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Lurer på hvor mange som må dø og hvor store ulykkene må være før en tar til vett og snur ryggen til hydrogen som energibærer innen transport. 8 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 (endret) Lurer på hvor mange som må dø og hvor store ulykkene må være før en tar til vett og snur ryggen til hydrogen som energibærer innen transport. Som i alle andre fremkomstmidler ? man lærer av feilene. Når autonome biler kommer for fullt vil vi nok se endel ulykker, skal vi forby de også ? Endret 27. juni 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Lurer på hvor mange som må dø og hvor store ulykkene må være før en tar til vett og snur ryggen til hydrogen som energibærer innen transport.Som i alle andre fremkomstmidler ? man lærer av feilene. Når autonome biler kommer for fullt vil vi nok se endel ulykker, skal vi forby de også ? Spørsmål i retur: Skal folks liv og helse være til disposisjon under beta-testing? 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Som i alle andre fremkomstmidler ? man lærer av feilene. Når autonome biler kommer for fullt vil vi nok se endel ulykker, skal vi forby de også ? Hydrogen sine fysiske egenskaper endrer seg ikke uansett hva vi gjør. Så hvilke feil er det her å lære av? Sånn bortsett fra st hydrogen er feil. 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Spørsmål i retur: Skal folks liv og helse være til disposisjon under beta-testing? Det er vel det jeg også lurer på. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Hydrogen sine fysiske egenskaper endrer seg ikke uansett hva vi gjør. Så hvilke feil er det her å lære av? Sånn bortsett fra st hydrogen er feil. Fullt mulig og gjøre det mindre risikofylt. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Fullt mulig og gjøre det mindre risikofylt. Men det er ikke mulig å gjøre det trygt. Hydrogen sin ekstreme eksplosivitet blir en ikke kvitt. 6 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Men det er ikke mulig å gjøre det trygt. Hydrogen sin ekstreme eksplosivitet blir en ikke kvitt. Ikke glem at hydrogenhodene er overbevist om at diesel og bensin er enda farligere. 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Men det er ikke mulig å gjøre det trygt. Hydrogen sin ekstreme eksplosivitet blir en ikke kvitt. Hvor trygt det vil bli er bare et regelverk som kan avgjøre, nå finnes det ikke noe ordentlig regelverk. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Ikke glem at hydrogenhodene er overbevist om at diesel og bensin er enda farligere. Og elbilfanatikerne sammenligner hydrogenbiler med atombomber. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Spørsmål i retur: Skal folks liv og helse være til disposisjon under beta-testing? Nevn teknologi hvor dette ikke har vært tilfellet. Strøm, olje, fly, tog, biler, etc. 5 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Dette er et glimrende eksempel på hvordan offentlig forvaltning aktivt undrar seg sitt eget lovpålagte ansvar. Plan og bygningsloven er krystallklar på hva kommunen SKAL vite. Kommunen skal ha kunnskap om ALLE faktorer som kan ha betydning for liv, helse, infrastruktur og samfunn. Selvsagt har ingen kommuner intern kunnskap om alle slike faktorer når de lager regulerings og arealplaner, men de plikter å innhente det før det fattes vedtak. Her ser vi en kommune som har kontaktet et direktorat som ikke har noe med saken å gjøre, og er fornøyd med det ikke eksisterende svaret. Vi er en nasjon som dyrker det pulveriserte ansvaret som en kunstform. 6 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Spørsmål i retur: Skal folks liv og helse være til disposisjon under beta-testing?Nevn teknologi hvor dette ikke har vært tilfellet. Strøm, olje, fly, tog, biler, etc. Vi lever nå i 2019, ikke ville vesten. 3,6 røntgen much? 3 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 "Vi kan for eksempel slå fast at alle hydrogenstasjoner skal ha godkjenning av oss, men vi må finne en balanse mellom hva slags risiko som bør utløse et slik krav og de kapasitetene vi har." Eh. Nei. Hvis de ikke har kapasitet, så ansetter de flere. Så lenge risikoen for dødsfall er til stede uansett hvor lite man lagrer, så skal selvsagt alle fylleanlegg godkjennes. Høres ut som DSB fortjener samme skjebne som Statens Drittveier og at vi oppretter Nye Sikkerhetsmyndigheter i stedet. 7 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Vi lever nå i 2019, ikke ville vesten. 3,6 røntgen much? Hvordan fungerer medisiner, og hvordan blir de utviklet? 2 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Hvordan fungerer medisiner, og hvordan blir de utviklet? Elendig analogi. Folk er allerede døende og sjuke i din sammenligning 3 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Ikke glem at hydrogenhodene er overbevist om at diesel og bensin er enda farligere.Og elbilfanatikerne sammenligner hydrogenbiler med atombomber. Hvilken, eller hvilke elbilfanatikere? Elbiler er ikke så "miljøvennlige" og "nullutslipp" som enkelte vil ha det til, men stråmannsargumentasjon er ufint.Pål Jensen 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Elendig analogi. Folk er allerede døende og sjuke i din sammenligning Ikke nødvendigvis. Det følger med en risiko uansett måten man tester nye produkter på. Hadde vi stoppet opp med biler ved første uhell, med fly ved første uhell, med olje ved første uhell, så hadde verdenen sett totalt annerledes ut. Det å "kreve" at man må stoppe med teknologisk utvikling grunnet uhell hjelper absolutt ingenting. Men regelverk må selvsagt brukes mye tid på, og påkreves før man utsetter folk for unødvendig mye fare. Er en grunn til at medisiner blir testet på dyr først, uansett hvor lite moralsk det er. Men målet er det samme. Det skal gagne oss på sikt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå