staljin Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei, En venn av meg fikk denne e-mail i dag: Ladies and Gentlemen, Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law. We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 172.123.105.131 . The contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated. In the next days, you'll get the charge in writing. In the Reference code: #18914, are all files, that we found on your computer. The sender address of this mail was masked, to fend off mail bombs. - You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI- - Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350 - 935 Pennsylvania Avenue - Washington, DC 20535, USA - (202) 324-3000 Det smarte er at min vens IP er ikke 172.123.105.131 + at den veldgg var filtrert bort pga virus fare. Vi finner egenlig ingen med denne IP og avsenderen var [email protected]!? Dette er nok dårlig spøk. Staljin Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 dette er nok en dårlig spøk ja, men den var temmelig morsom Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 litt morsom ivertfall Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Vi kvapp lit, ja. Staljin Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Seriøst jeg hadde freaka totalt Blitt livredd å fått klikk. God Jul alle sammen! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 God jul ja, og dårlig humor.... Snakker om Spam (med stor "S" ) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 heh, koselig spam det der.. Lenke til kommentar
inSain Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 så vidt jeg vet så er det ikke ulovlig å laste ned filmer etc i NORGE, men DELE dem er ulovlig. eller ? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 sant det.. derfor dvd jon slapp løs.. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 han slapp løs fordi han laget et program som bryter seg inn på noe du selv eier, som om du bryter deg inn i ditt eget hus... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 hmm, kansje jeg må lese over dvd jon saken en gang til.. ser ut som jeg misforsto den Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jada, litt morsomt, men folk kan jo bli skremt av det faktisk. Ikke minst de som laster ned ting og tang Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Jada, litt morsomt, men folk kan jo bli skremt av det faktisk. Ikke minst de som laster ned ting og tang og de som ikke har så mye peiling på data/internett, men laster ned. Staljin Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 DVD-jon slapp unna, fordi Norsk lov ikke funker på dette. De prøvde å bruke en paragraf som gjaldt inbrudd i Database... godt gjort. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Uansett har ikke amerikansk anti pirat kopierings folk noe å gjøre med Norske pc brukere.. dessuten er det faktisk ULOVELIG og sjekke pcen din for filer, siden den eneste måte er å hacke seg inn, noe som igjen er ulovelig.. dette er et brudd på internasjonale private rettigheter... så vidt jeg vet.. Men jeg må si, jeg hadde fått litt frysning ved første øyekast av den der i inboksen min! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Er det ikke slik at du har lov til å laste ned, men ikke lov til å dele det du har lastet ned med andre brukere!? Mener jeg har hørt noe slikt, men jeg er ikke veldig bevandret i det norske lovverket! EDIT; Jeg tenker på norsk lov nå, ikke noen andre land's lover. det er jo tross alt norsk lov som gjelder i norske domstoler! Endret 23. desember 2003 av vladnag Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Derfor bør man alltid ha på header info vedgående mail så man ser hvor mailen kommer fra. De mailene jeg har fått "From" [email protected] har som regel ikke kommet fra han hehe Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Er lite å "tilte" for detta, da det fortsatt ikke finnes noen lov i norge som tilsier at du ikke har lov å laste ned piratkopiert programvare:D Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Litt imponerende at folk gidder og bruke tiden sin på slikt... Ha en fortsatt fortreffelig jul alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå