Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Slippe moms på softwarekjøp fra utlandet?

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare slenger dette inn siden det er litt relevant og jeg er usikker. Jeg kjøper hosting "webhotell" fra utlandet og de har alltid kuttet EU MVA og heller ikke krevet dette når jeg oppga at jeg kom fra Norge. Bryter de med regelverket? Og hvordan skal man da gå frem for å betale MVA selv? Kanskje dette er et unntak,

Lenke til kommentar

Ville bestille software til under 300 kr fra Tyskland, men så legges det automatisk moms til på dette når jeg skal betale. Er det riktig, og i så fall, hvordan unngå det?

Kjøpte et tegneprogram, hvor den digitale utgaven, ved utsjekking linket meg til et tysk selskap ( Digital River Gmbh.), som fikk dårlig omtale. Bestilte derfor DVD utgaven rett fra USA leverandøren fraktfritt under 350 kroners grensen.

Nå er det muligheter for å oppgradere den bestilte utgaven, og det foregår kun digitalt og overstiger 350 kroners grensen.

Jeg regner med at man da må gå via dette tyske selskapet med moms og hele pakka.

Er jo merkelig at en digital utgave under 350 kroner blir belastet med norsk moms.

Lenke til kommentar

Er jo merkelig at en digital utgave under 350 kroner blir belastet med norsk moms.

Det er MVA på alle kjøp av digitale tjenester og varer, uavhengig av om prisen er over eller under 350kroner. Ved å kjøpe samme produktet på plate kan du unngå MVA siden det er et fysisk produkt

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vet at Nero\power dvd er det mulig å betale i annen valuta så slipper man unna moms.

Kanskje ikke helt lovlig, men i noen tilfeller sjekk det.

Du kan jo kjøpe på ebay programvare og få tilsendt, men husk du risiker å få falsk brente cder.

Eller url for å laste ned. Men er jo mye useriøst der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...