Greve Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Hei, Har akkuratt fått "Hjemmebrebånd mobil" fra telenor. De leverte med en Huawei B818-260 router og ekstern antennne. Problemet er at den ikke har bridge mode, og ettersom jeg kjører full unifi infrastruktur skulle jeg hatt ekstern ip inn til mitt utstyr. Så er på jakt etter en 4G router som støtter bridge modemode. Krav: 1 Lan port Bridge mode Kobling for extern antenne Nighthawk er et alternativ, men på jakt etter billigere vist den finnes. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 (endret) Du er nok på jakt etter denne. Et rent 4G modem uten routerfunksjonalitet. https://www.netgear.com/home/products/mobile-broadband/lte-modems/LB2120.aspx#tab-features https://www.prisjakt.no/product.php?o=4435226 Du har en med kun en ethernet port også, LB1120, men den finner jeg ikke lenger noe sted. Endret 28. juni 2019 av TommyL Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Altså er du ute etter bridge mode fordi ditt utstyr er bedre på å håndtere sesjoner eller fordi du vil ha åpne porter? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Altså er du ute etter bridge mode fordi ditt utstyr er bedre på å håndtere sesjoner eller fordi du vil ha åpne porter? Ja takk, begge deler muligens? Lenke til kommentar
Greve Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Ja, og ved dobbel ruter kan jeg ikke få tilgang til internt utstyr ved å bruke ekstern addresse når jeg er på lan. eks kamera som er xyz.dyndns.no:8080. Fungerer eksternt, men ikke internt. det gjør det vist jeg får ekstern IP inn til min ruter. Takk for tips om netgear Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan telenor gjør det, eller hvor fleksible de er. Men på mobilt bredbånd er CG-NAT veldig vanlig som gjør at du ikke kan ha noen effektiv bridge mode som lar deg åpne porter. Eneste måten og finne ut av dette på er nesten å spørre telenor. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan telenor gjør det, eller hvor fleksible de er. Men på mobilt bredbånd er CG-NAT veldig vanlig som gjør at du ikke kan ha noen effektiv bridge mode som lar deg åpne porter. Eneste måten og finne ut av dette på er nesten å spørre telenor. Kan sette apn til telenor.public og få extern ip uten fw og CG-nat btw Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Hei, Har akkuratt fått "Hjemmebrebånd mobil" fra telenor. De leverte med en Huawei B818-260 router og ekstern antennne. Problemet er at den ikke har bridge mode, og ettersom jeg kjører full unifi infrastruktur skulle jeg hatt ekstern ip inn til mitt utstyr. Så er på jakt etter en 4G router som støtter bridge modemode. Krav: 1 Lan port Bridge mode Kobling for extern antenne Nighthawk er et alternativ, men på jakt etter billigere vist den finnes. Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor? Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte? Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public. Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort 1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor? Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte? Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public. Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort Mulig jeg har lest/hørt om at abo er låst til både adresse og modem/imei/whatever ja. 1 Lenke til kommentar
Greve Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2019 Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor? Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte? Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public. Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort Litt usikker. Har prøvd i en usb modem, men ikke fått det til å virke, men mulig det er utstyret mitt. Når jeg snakket med telenor sa de at det ikke var låst til ruter, kun addresse Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Har du fått dette til å fungere? Jeg får Telenors mobil hjemme løsning til uken og kjører som deg full unifi infra hjemme. Lenke til kommentar
Greve Skrevet 18. november 2019 Forfatter Del Skrevet 18. november 2019 Har ikke prøvd med annet utstyr enda. Så enten et problem med mitt utstyr, eller så låser telenor routeren også. GI gjerne en lyd vist du får testet, 1 Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 (endret) Jeg ringte Telenor. Teknisk mener at ruter er låst både til lokasjon og utstyr. Men de mente også at det komme en firmware update på et eller annet tidspunkt som enabler bridge mode. Endret 18. november 2019 av Corlan Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Liten oppdatering her @Greve. Jeg ringte Telenor igjen siden jeg erfaringsmessig opplever at de ikke alltid helt gir samme svar. Svaret nå var at det ikke var låst til b818 ruteren. Jeg planlegger å teste på nytt utstyr og bare returnere om ikke det fungerer. Lenke til kommentar
Greve Skrevet 30. november 2019 Forfatter Del Skrevet 30. november 2019 Ok, post gjerne en oppdatering når du har testet. Men stemmer det at det kommer ny firmware med bridge mode, så løser det mitt problem. Spørs jo bare om det stemmmer, og evnt når Lenke til kommentar
Greve Skrevet 2. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2019 3. Særlig om Hjemmebredbånd Mobil Tjenesten Hjemmebredbånd Mobil leveres via Telenors mobilnett for å gi tilgang til internett til kunder som ikke kan få bredbånd levert over fastnett. Ved bestilling av Hjemmebredbånd Mobil vil kunden motta en mobil bredbåndsruter som vil være kundens eiendom. Ved behov vil det leveres en antenne (for å øke signalkvalitet), som skal monteres på husets yttervegg. Tjenesten kan aktiveres og benyttes kun på den installasjonsadressen som er avtalt med Telenor. Hjemmebredbånd Mobil-abonnementet vil kun fungere sammen med den medfølgende ruteren (Huawei B818).https://www.telenor.no/privat/vilkar/vilkar-mobile-tjenester.jsp Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 28. desember 2019 Del Skrevet 28. desember 2019 Abonnementet er låst til ruteren fra de. Uten den vil ikke Internett fungere. Hvis du vil bruke annen ruter må du enten vente til de får en firmware som støtter bridgemode, eller teste med DMZ. Bare husk å endre APN på ruteren fra Telenor til internet.public først. Lenke til kommentar
KAM Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Hei er dette grunnen til at mit Samsung Smartthings Cam ikke er tilgjengelig eksternt (når nettbrett/Mobil) er på annet nett enn Smartthings systemet ? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 KAM skrev (18 timer siden): Hei er dette grunnen til at mit Samsung Smartthings Cam ikke er tilgjengelig eksternt (når nettbrett/Mobil) er på annet nett enn Smartthings systemet ? Kanskje, men kan være mye annet også. Start med å sjekke brukermanualen. Hvis den ber deg om å port forwarde, så må APN endres på ruteren i tillegg. Lenke til kommentar
KAM Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 er det Manualen til WebCam eller Wifi Ruter du mener ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå