Gå til innhold

"Vi har mottatt et hovedkort i retur på åpent kjøp. Vi ser for øvrig at det er to bøyde pinner i CPU-sokkelen på dette."


Anbefalte innlegg

"Vi har mottatt et hovedkort i retur på åpent kjøp. Vi ser for øvrig at det er to bøyde pinner i CPU-sokkelen på dette. Fysisk skade dekkes ikke av reklamasjonsretten, og da kan vi dessverre ikke godkjenne angrefrist/åpent kjøp."

 

Man er virkelig den svake part som forbruker ved kjøp av datakomponenter! Kjøpte et hovedkort fra Komplett for en måneds tid siden. Jeg har i alle fall bygd over 30 PC'er gjennom 25 år, og dette med HK og CPU har jeg ingen problemer med, At man skal klare å bøye pinner med å sette en CPU rett ned i en sokkel er umulig!

Når jeg satt sammen denne PC'en og det ikke virket, så hadde jeg samtaler med Komplett for å prøve å feilsøke, men ikke noe hjalp. Fikk da til svar at jeg bare kunne returnere det på angrefristen.

Få minutter det begynte jeg å tenke: Hva om en allerede har kjøpt dette og funnet ut at det ikke virker, og de bare har tatt det tilbake og sendt det ut til en ny kjøper? Det er mange muligheter her!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært verre om komplett hadde godtatt dette, solgt det som bvare, så får neste kunden skylden fordi bøyd pins, det skjer sikkert det også, kanskje ikke ofte, men skjer nok.

Glad for jeg ikke kjøper bvare så ofte.

 

Fikk ikke så mye hjelp fra komplett heller, syns nesten er verre og kalle USB 3.1 for USB3.1 Gen 1

Er en grunn for det heter usb 3.0 fordi det er maks 5 Gigabit.

 

Er ikke så ofte det er forsegling på hovedkort som cpu, Asus har vel neppe det på alle.

Det er teknisk mulig å bøyde det tilbake men er jo risiko for pins ryker kostnaden å reparere er nok for dyrt til at det er tema.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

På Komplett har man åpent kjøp, som betyr at du innen 60 dager kan levere varen tilbake, selv om du har åpnet esken og benyttet hovedkortet, men det må leveres tilbake i samme stand som ved mottak.

 

Når du returnerer noe på denne måten, så er det forventet at varen virket, men at du har ombestemt deg, slik at dersom kortet er skadet når det ankommer Komplett, kan selvfølgelig Komplett nekte retur.

 

Det kan være kortet har vært tatt i retur tidligere, men Komplett holder styr på slike ting, å selger da kortet som "demovare", slik at de vet nok om kortet kommer rett fra fabrikk eller ikke.

 

Bøyde pinner på CPU-sokkel tyder på at noen har rotet det til, og dersom kortet kom rett fra fabrikken, så er det sannsynligvis deg.

 

Det du nok skulle gjort, var å reklamere på kortet på grunn av skade, Komplett er vanligvis veldig greie å ha med å gjøre, nå har du i stedet benyttet "åpent kjøp" til å returnere en vare som er skadet.

 

Ta kontakt med Komplett å forsøk forklare at du har gjort en feil, at kortet aldri har virket som det skal, men at du trodde det bare skulle returneres som åpent kjøp, når du egentlig skulle returnert det som skadet, kanskje de lar seg overtale til å erstatte det likevel.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man skal klare å bøye pinner med å sette en CPU rett ned i en sokkel er umulig!

 

Jeg har klart nettopp dette, så jeg regner med du også klarer det :p

Jeg aner ikke hvordan jeg klarte det. Men det er fullt mulig selv med all verdens forsiktighet

Lenke til kommentar

Sokkel 2011-3 og 1366 er langt verre og mere sansynlig for bøyd pins.

Vil tippe de som klarer dette enten dytter på cpuen i sokkelen når den er løst, eller seter den skjeft inn slik pinsen bøyes.

Nå er jo det bare et hovedkort, er jo verre med dyrere cpuer som Ryzen 9 3850x skjer slikt med en sånn cpu blir det dyrt.

Lenke til kommentar

"Vi har mottatt et hovedkort i retur på åpent kjøp. Vi ser for øvrig at det er to bøyde pinner i CPU-sokkelen på dette. Fysisk skade dekkes ikke av reklamasjonsretten, og da kan vi dessverre ikke godkjenne angrefrist/åpent kjøp."

 

Er dette tekst kopiert fra e-post eller chat? I såfall har Komplett blandet sammen reklamasjonsrett, angrerett og åpent kjøp. (Alt de mangler er garanti ..)

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Tror de fleste epostene fra komplett er veldig autogenerierte, så sikkert en valg i itsystemet sitt, de velger å automatisk sende epost.

Hvis de skal skrive alt tar det for lang tid, typisk  tegn på dårlig utført jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...