Gå til innhold

Selv om bussene kun kjørte i 34 kilometer i timen, omkom den ene sjåføren i kollisjonen


Anbefalte innlegg

Her er det mye trist lesning, skrevet av skribenter som tydelig ikke helt forstår virkeligheten de selv er en del av. At bussene ikke har flere ulykker, er på grunn av at sjåføren er dyktig, ikke at det er en sikker buss. Sjåføren vet hvilke skade som kan skje, og handler deretter.

Mange klager over dyre billetter, men de tenker ikke over hva det koster.

For å si det slik; Verdien av det sjåføren frakter, er langt høyere enn det sjåføren får betalt for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billettene i seg selv er ikke dyre. Det er jo bare halve prisen eller noe sånt. Resten betaler man via skatter og avgifter, særlig de som ikke bruker bussen.

 

Merkelig forsøk på sammenheng i den siste setninga der. Folk flest får bare betalt en liten brøkdel av det de omsetter for i bedriften sin, og når det er snakk om frakt så er omsetninga bare en brøkdel av verdien på det man frakter. Dessuten er det jo ingen kobling mellom verdien av frakten og sjåførens lønn. Folk kjører jo verditransporter uten å være i nærheten av styrtrik selv. Noen vasker dassen på stortinget uten å være i nærheten av innflytelsesrik selv.

 

Edit: Beklager avsporingen. Busser er ikke designet for å være trygge, de er designet for å være billige i innkjøp og drift. Sjåførutgifter, diesel og nedskriving av materiell er vel de tre største utgiftene i et busselskap.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Billettene i seg selv er ikke dyre. Det er jo bare halve prisen eller noe sånt. Resten betaler man via skatter og avgifter, særlig de som ikke bruker bussen.

 

Merkelig forsøk på sammenheng i den siste setninga der. Folk flest får bare betalt en liten brøkdel av det de omsetter for i bedriften sin, og når det er snakk om frakt så er omsetninga bare en brøkdel av verdien på det man frakter. Dessuten er det jo ingen kobling mellom verdien av frakten og sjåførens lønn. Folk kjører jo verditransporter uten å være i nærheten av styrtrik selv. Noen vasker dassen på stortinget uten å være i nærheten av innflytelsesrik selv.

 

Edit: Beklager avsporingen. Busser er ikke designet for å være trygge, de er designet for å være billige i innkjøp og drift. Sjåførutgifter, diesel og nedskriving av materiell er vel de tre største utgiftene i et busselskap.

 

Å sammenligne verdien av et menneske med verditransport/dødvekt, det skal ikke skje. Da er noen på helt feilt spor. Frakt av mennesker har en helt annen verdiskala.
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men det offentlige, helsevesnet, næringslivet, forsikring osv måler verdien av menneskeliv i kroner. Det er et absolutt behov for å ha en pris som kan måles og sammenlignes. F.eks for å sammenligne pris på ulike trafikksikringstiltak opp mot hverandre.

 

Jeg sier ikke at jeg liker det moralsk sett, men jeg vet at de er sånn og aksepterer grunnene for at det må være sånn. Sorry, men verden har talt. Akspeter det eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

MDG tar endelig opp problemstillingen CO2-utslipp fra busser. Det er i hvert fall et steg på veien å starte debatten, selv om MDG har gått helt på limpinnen til olje- og eksosmotor-bransjene med deres villedende bruk av ord og forkortelser som "bio" og "FAME", HVO (Hydrert vegetabilsk olje) osv.

 

Det offentlige må bygge ladeinfrastruktur for bybusser med krav om at ladesystemet skal kunne brukes på tvers av bussmerker ved framtidige anbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MDG tar endelig opp problemstillingen CO2-utslipp fra busser. Det er i hvert fall et steg på veien å starte debatten, selv om MDG har gått helt på limpinnen til olje- og eksosmotor-bransjene med deres villedende bruk av ord og forkortelser som "bio" og "FAME", HVO (Hydrert vegetabilsk olje) osv.

 

Det offentlige må bygge ladeinfrastruktur for bybusser med krav om at ladesystemet skal kunne brukes på tvers av bussmerker ved framtidige anbud.

 

Dette er kun et svar på at de med ditt overforstående spørsmål var, Ja det kan de, men

da er de korrupte.

Ellers er det ikke mulig med mindre man har en skult agenda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...