-kga- Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Vannkjøling er en dum ting, spesielt de som er halveis hjemmespikka av noen som ikke hveit altfor mye om det en driv med. Lekasje Starta med en hel mengde dumping physikal memory meldinger som eg ikke viste hva var for no. Så sjekka jeg inne i P`C`n Skal nå sette i gang en reddnigs akson fo å redde det som reddes kann. Vann og frostveske på Geforce 4 ti4600 og audigy 2 (lydkort nyeste invistering, gammle ble busta av en lekasje et annet sted ) Jeg håper på at det kunn var overoppvarming av grafikk kortet og prossesoren som gjorde at de meldinganne komm, siden vannet forsvannet. Fikk jo starte maskinen, og merka ikke noe til kortsluttning. Er vel bare en dåres ønsker Jeg suger, eg er en DUST Vrææææææææl!!!!!!! Dette kommer til å bli en fin jul... hva skal jeg gjøre fram til jeg butikkane åpner igjen, slik at jeg får kjøpt nye delær. Om de er ødelagt da. Kunne det ikke skjedd lit tidligere slikl at jeg kunne ønska meg nye deler!!!!!! Nå får jeg fortsette reddnings aksjonen. Bare noen siste ord. Om du fintes Julenisse, da ønnsker jeg meg en ny PC til jul. Hvis jeg får det, da skal jeg begyne å tro igjen. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Føler med deg Lord-KGA! Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 har du ikke org ribbe og vifte du kan smekke i så lenge? Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Gjør som meg, pælm alle komponenter ned i en gammel fryser. cpu ligger stabilt på -16 Hehe, mine kondolanser. - nå har du ihvertfall lært... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 ' date='23/12/2003 : 19:43'] Gjør som meg, pælm alle komponenter ned i en gammel fryser. cpu ligger stabilt på -16 Hehe, mine kondolanser. - nå har du ihvertfall lært... Bilde? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Føler med deg.... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 ,23/12/2003 : 19:43] Gjør som meg, pælm alle komponenter ned i en gammel fryser. cpu ligger stabilt på -16 Hehe, mine kondolanser. - nå har du ihvertfall lært... Bilde? Har ikke digital kamra for hånden. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 I julen har du jo mye annet å holde på med, så det er ikke så ille da. Pcen min brøt sammen idag også forresten, det var en defekt på PSU jeg kjøpte idag som killet den pcen min når jeg monterte den. Jeg håper butikken jeg kjøpte ifra gir meg ny hardware, men jeg tror igrunnen jeg må punge ut selv for nye deler. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å bruke mere penger på pc nå, jeg har brukt så mange tusen på den dette året og den funker like dårlig nå som før. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Merkelig at det har holdt i et og et halvt år føre det gikk lekasje. Har ikke rekki å blitt koresjon. Har tørka bort sølet nå, så nå haåre jeg bare at det ikke er busta. For sjekke det i denne gammle pc`n jeg bruker nå. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ikke skrem meg nå har akkuratt bestilt vann av kjøling Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Ikke skrem meg nå har akkuratt bestilt vann av kjøling Hvis du har bestilt alt ferdig og ikke mekker noe særlig selv så skal vel de fleste klare å greie å fikse det, til og med meg. Har fått fylt på vann igjen, masse strev. Grunnen til at det tokk lang tid var at det var den hjemme spikka påfyllings greia som fikk lekasje (har ikke plass til tank i kabinettet, gidder ikke ha det på utsiden). Jeg kobla også ut vannkjølinga til grafikk kortet, fant ut at jeg ikke trengte det, Nå går det vann fra pumpa til radiatoren til CPU og til pumpa igjen. En litt væl simpel løsning kanskje, men da er det mindre steder for lekasje, og lekasje vil vi jo ikke ha no a. Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hvordan gikk det med pc'en? Overlevde den alikevel? Har en lignende redningsaksjon foran meg i morgen jeg.. Iløpet av et par timers tid utsatte jeg pc'en min for alt man normalt sett tar nøye utarbeidede forholdsregler for å unngå.. Skulle liksom endelig montere mitt første vannkjølingseksperiment etter å ha fått den ***** Bilradiatoren tett. Men så sleit jeg som fy med å få lufta systemet og styra og herja og flooda tanken så det drippeti dryppa nedi dakar pc'en min. Heldigvis var det ikke no strøm inni der tenkte jeg og satsa på at det skulle gå bra. Så i fortsatte desperate forsøk ble pc'en plassert på en stol for å få litt høydeforskjell. Gikk greit nok det til radiatoren sklei på gulvet så slangen dro med seg pc'en som jeg klarte halvveis å ta imot før den gikk i gulvet.. Problemet var at den ene cpu kjøleren (ja dual) sto "opp ned" noe jeg hadde gjort med vilje og ikke trodde skulle være noe problem. Snudde denne så lufta det seg selv! Arrgh, stor ståhei for ingenting.. Etter langt om lenge med sjekking av hva som kunne vært utsatt for fukt ga jeg meg selv klarsignal til prøvekjøring. Lett nervøst trykket jeg på powerbryteren og ventet meg nesten lukten av uggen elektronikk. Men neida... NULL respons.. Får ikke fyra poweret engang.. Poweret testa jeg ok før jeg ikke gadd mere.. Hvis jeg er heldig er det bare noe som er slått løst på hk'et vel.. I verste fall er det en utrolig dyr haug med skrap.. Det er tydeligvis sesong for døde pc'er den jula her. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Så blei det jul av lika væl!!! Etter at datan nå har været flere intense timer på opperasjonsbordet, så har den endelig fåt sin diagnose... pluss sin opperasjon. Veska som hadde lekki på Grafikkortet og lydkortet besto av vann, frostveske og stoff som lyser under uv belysning... en sikkelig guffe med andre ord. Det hadde rekki å tørka også, så det som var på korta var en sikkelig seig guffe. Guffa dekka store deler av kortet, og var noe hærk og få av. Etter flere timer med sikkelig forsiktig vask (våt klut gnikka røfft over i 5 minn ca, satt hart fast. Pluss litt tid til å bli 100%tørre) så var de endelig som nye. Etter å ha gjort vannkjølinga så simpel som mulig, slik at det ikke er så mange potensielle lekasje steder (pume-->radiator-->CPU, uten tant og det hele), var det på tide å fylle vannet igjen. Denne gangen blei det reint vann, gadd ikke ha andre stoffer, er vel ikke så farlig. Det var forøvrig sabla vanskelig å få vann inn uten å ha noe luft i. Så var det tid for å starte maskinen igjen. Etter jeg trykka power knappen føltes det som en evighet mens jeg venta i spenning på at skjermen skulle vise oppstarten. Jeg hadde mine store tvil om at den ville det, men min tvil slo feil, heldig vis. 3Dkortet funker like bra som om det hadde vert nytt. Så var det lydkortet sin tur, og det funka merkelig nokk det og. Jeg er en lykkeløig mann igjen!!!! Halelulia, jeg er glad!!! PS: Trur PC`n min er en slaks super pc, den har fått sikkelig røff behandling, og den funker fortsat. Eksempler. Misste rambrikke og grafikkkort på gulvet mens jeg innstalerte den, lekasje, vælva, you name it. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 phuu.. oodla hk*et mitt med overklokking saa eg vett kossen det er du var heldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå