Gå til innhold

SNIKTITT: DOOM Eternal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doom 2016 var et kult spill, dette blir sikkert også kult.

Men etter 15-20 er man fornøyd, er ikke noe vits å spille mer.

Originale doom, og spesielt 2.

Er spill man kan legge hundrevis av timer i, enda mer nå med mods.

Doom med brutal doom moden er fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Doom 2016 var et kult spill, dette blir sikkert også kult.

Men etter 15-20 er man fornøyd, er ikke noe vits å spille mer.

Originale doom, og spesielt 2.

Er spill man kan legge hundrevis av timer i, enda mer nå med mods.

Doom med brutal doom moden er fantastisk.

 

Ikke kødd med Doom. Doom 1 og 2, skal spilles slik det er, ikke med masse modder osv. Fysj. Grafikkmods, ja takk men kun det

Lenke til kommentar

Ikke kødd med Doom. Doom 1 og 2, skal spilles slik det er, ikke med masse modder osv. Fysj. Grafikkmods, ja takk men kun det

Dette synspunktet er historieløst. Jeg nevner i fleng offisielle utvidelser som Master Levels for Doom II hvor fan-modifikasjonen Maximum Doom fulgte med.

 

Det bekreftes også av det Doom-skaperne har gjort selv med Sigil og mottakelsen av Brutal Doom."Brutal Doom received public recognition by John Romero himself during the IGN gameplay video made for the 20th anniversary of Doom, stating that if they had released Brutal Doom instead of Doom back in 1993, they "would've destroyed the game industry" and that "Brutal Doom is hilarious" (said at 1:08:48)." (Fra doom-wiki).

Lenke til kommentar

Trist kommentarfelt.

Vi lever i et lootbox mareritt med skuffende AAA titler over hele linja og dere sitter og klager på at doom ikke er akkurat som dere husker for 25 år siden?

 

Føler DOOM 2016 og det jeg spilte av DOOM Eternal, som DOOM på 90-tallet, står for seg selv som enestående i hva de gjør bra: I rebootens tilfelle er det skyting i høyt tempo, hvor slosskampene nærmest blir et gåtespill i hvordan å løse kampene på en effektiv måte som gjør dem unike.

 

DOOM endrer seg og holder seg svært relevant fortsatt. Syns det er fantastisk.

Lenke til kommentar

Saken er at for 26 år siden er det tidenes beste mapdesign, mens i dag er det kun noe møkk. Doom er ikke noe tilfeldig design, det må følge en gitt formel.

Det er tragisk å lage et spill med folk som ikke skjønner prinsippene som må være til stede.

 

E1M6dots.png


 

Lenke til kommentar

Saken er at for 26 år siden er det tidenes beste mapdesign, mens i dag er det kun noe møkk. Doom er ikke noe tilfeldig design, det må følge en gitt formel.

 

Det er tragisk å lage et spill med folk som ikke skjønner prinsippene som må være til stede.

 

E1M6dots.png

 

 

 

 

Syns map design i de nye spillene er kjempebra. Masse rom for belønnende utforsking mellom kamper og utnyttelse av omgivelsene i kamp.

Lenke til kommentar

Doom 2016 lider av "arena kamper syndromet "

Et syndrom som plager enormt mange skyte spill laget de siste 15 årene.

 

Du kommer til et sted og du må nå drepe et gitt antall bad guys for å komme videre.

 

Du har det i uncharted, doom 2016, shadow warrior 2013, div action "rollespill" som mass efffect osv.

Det er en lat og kjedelig måte å lage et skytespill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Doom 2016 lider av "arena kamper syndromet "

Et syndrom som plager enormt mange skyte spill laget de siste 15 årene.

 

Du kommer til et sted og du må nå drepe et gitt antall bad guys for å komme videre.

 

Du har det i uncharted, doom 2016, shadow warrior 2013, div action "rollespill" som mass efffect osv.

Det er en lat og kjedelig måte å lage et skytespill.

Ganske enig. Jeg liker egentlig mye i Doom 2016, men arena-systemet blir etterhvert så åpenbart at det mister litt av sjarmen, og en blir satt inn i en modus som gjør at iallfall jeg alltid tenker "Bare et par til monstere nå, så kan jeg endelig gå videre".

Lenke til kommentar

Ganske enig. Jeg liker egentlig mye i Doom 2016, men arena-systemet blir etterhvert så åpenbart at det mister litt av sjarmen, og en blir satt inn i en modus som gjør at iallfall jeg alltid tenker "Bare et par til monstere nå, så kan jeg endelig gå videre".

Det var vel Pain killer spillene som begynte denne arena saken.

 

Selv foretrekker jeg nye heller labyrint stilen i originale doom og andre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...