d3vil87 Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Hvilke merker er bra når det kommer til bremser? Er kjent med Brembo men er det noen andre som er gjerne vel så bra? Tenker da alt fra bremseskiver, klosser til caliper. Takker for alle gode tips! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Bra til hva da? Typen bruk har betydelig innvirkning på i alle fall valg av bremseklosser. Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 25. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2019 Vanlig kjøring(?) Ikke noe motorsport av noe slag hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Velg skiver som er helcoated, så varer de i hvertfall litt lenger før de starter å ruste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Ruster skivene så har du problemer med caliperne. Å velge skiver som ikke ruster blir bare å omgå et annet problem. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Tja, det er din påstand. Forrige gang jeg byttet skiver på bilen, kjøpte jeg nye skiver og klosser. Kalipperne ble demontert helt, sandblåst og rengjort, nye tetninger og belger til bl.a. stemplene. Skivene var ubehandlet og begynte å ruste fra ytterkant og innover sliteflaten umiddelbart og hadde kommet nesten to centimeter inn på sliteflaten nå når jeg byttet igjen for et par måneder siden. De nye skivene var helcoatede og ikke noe rust enda (bortsett fra lett overflaterust som kommer når det regner og skivene blir våte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå