steinjarle Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Solid oppgradering for mikro-PC-en.Nye Raspberry Pi klarer 4K-video med 60 bilder i sekundet 1 Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Fy faen! Må ha en nå. Har en rpi 3b+ med flirc case som desktop pc og en som kodi boks, disse må byttes ut etterhvert når flirc kommer med kabinett til dem. 1 Lenke til kommentar
Dal Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Men fremdeles ingen strøm via PoE? Skandaløst dårlig. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Men fremdeles ingen strøm via PoE? Skandaløst dårlig. Kjøp en poe hat 3 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne. De andre har mer enn nok kraft for annet bruk. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Kjøp en poe hat Burde dog være innebygget. hvertfall i 4G modellen, kostnader med poe er ikke så høye Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 (endret) Burde dog være innebygget. hvertfall i 4G modellen, kostnader med poe er ikke så høye Trengs jo en trafo for å omgjøre 42V (eller tilsvarende) til 5V, og det tar jo en del plass. Pluss at kansje 5% har bruk for det. For dem som trenger POE er det jo bare å kjøpe hatten, eller lodde seg noe selv. Endret 24. juni 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Populært innlegg NPV Skrevet 24. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2019 Om de skulle støttet alt som noen syntes var nøsvendig for å ikke være "skandaløst dårlig" så hadde vi alle diskutert hvor "skandløst dyrt" det ble. Her er det snakk om noe som er støttet gjennom en tilleggsmodul produsert av dem selv. Som er 100% smertefri å installere. Utfordringen er heller å skaffe en god og rimelig switch eller poe injector. 10 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne.Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne.Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix? Det er vel heller at Netflix har litt ekstra begrensninger før den lar deg streame i 4k. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne. Nå er vel selve hovedformålet med raspberry pi å få "et gedigent hobbyprosjekt" eller ti Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Men fremdeles ingen strøm via PoE? Skandaløst dårlig. Kjøp en poe hat Med PoE hatten så mister man tilgangen til masse pinner :-( Eg måtte inn og hobbylodde for å komme innunder HAT. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix? Det er vel heller at Netflix har litt ekstra begrensninger før den lar deg streame i 4k. Ja DRM-h**** ... Men resultatet er at man ikke får sett i 4k. Nå er vel selve hovedformålet med raspberry pi å få "et gedigent hobbyprosjekt" eller ti Det skjønner jeg. Men etter å ha utviklet på IoT-platformer i flere år så kan jeg ikke forstå hvordan man trenger så mye kraft + display ports etc med mindre man skriver helt grusom kode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Det skjønner jeg. Men etter å ha utviklet på IoT-platformer i flere år så kan jeg ikke forstå hvordan man trenger så mye kraft + display ports etc med mindre man skriver helt grusom kode Tja, de fleste kunne sikkert klart seg med mindre, men det er jo ingen hemmelig at "mer maskinkraft" ==> enklere programmering, som kanskje gjør hele opplevelse mer behagelig for de fleste. Og så blir som nevnt ting som videoavspilling betydelig enklere, og faktisk mulig, med kraftigere maskinvare. (og ikke alle har videoer i netflix, jeg lager for eksempel selv et hjemmealbum/bilderamme som også har videoavspilling, og noen av videosnuttene jeg vil vise er i 4k@60fps. Nå kunne jeg sikkert nedskalert, men med denne muligheten blir det hele enklere. Programmet er forøvrig ellers veldig minnegjerrig (skrevet i C++ med minnebruk i fokus), men 4k er på RPi3 umulig). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Ikke for å være en av de, men burde man ikke prioritert bedre lagringsmedium slik som eMMC eller mSATA? 2 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix? Begrensningene til Netflix/DRM, gjør at det å kjøre Netflix, i hvilken som helst oppløsning, til et "prosjekt" på RasPi... Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Tja, de fleste kunne sikkert klart seg med mindre, men det er jo ingen hemmelig at "mer maskinkraft" ==> enklere programmering, som kanskje gjør hele opplevelse mer behagelig for de fleste. Og så blir som nevnt ting som videoavspilling betydelig enklere, og faktisk mulig, med kraftigere maskinvare. (og ikke alle har videoer i netflix, jeg lager for eksempel selv et hjemmealbum/bilderamme som også har videoavspilling, og noen av videosnuttene jeg vil vise er i 4k@60fps. Nå kunne jeg sikkert nedskalert, men med denne muligheten blir det hele enklere. Programmet er forøvrig ellers veldig minnegjerrig (skrevet i C++ med minnebruk i fokus), men 4k er på RPi3 umulig). Ja da forstår jeg, og det kan sikkert være nyttig for å drive sånne "kiosk"-enheter med skjermer som viser video glatt osv. Særlig hvis man skal drive 2 skjermer, da er det genialt Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 (endret) Fy faen! Må ha en nå. Har en rpi 3b+ med flirc case som desktop pc og en som kodi boks, disse må byttes ut etterhvert når flirc kommer med kabinett til dem.Er ikke formfaktoren og portene like for alle versjoner? Endret 24. juni 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 (endret) Ja da forstår jeg, og det kan sikkert være nyttig for å drive sånne "kiosk"-enheter med skjermer som viser video glatt osv. Særlig hvis man skal drive 2 skjermer, da er det genialtKjører en Raspberry pi med Yodeck på en informasjonsskjerm. Når det skal vises 3-4 nettsider samtidig, 3-4 widgets og spilles av en 1080P video og det skal vises i 4K 25Hz så sliter en Raspberry pi 3. Blir nok en fryd å få inn en Pi 4 der istede. Endret 24. juni 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Er ikke formfaktoren og portene like for alle versjoner? Portene på RPi4 er jo ganske forskjellige. Ethernet og USB er byttet om på, en full-size HDMI port er blitt til 2stk micro-HDMI, og USB-C DC-INN er nok littegrann større enn micro-usb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå