cinax Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Hei Kom hjem fra Sverige kl 19 på fredag og oppdaget i sta at jeg har glemt igjen matvarer i en kjøleboks som har stått i gangen. (som ikke har vært tilkoblet strøm, bare på bilturen hjem). La det i kjøleskapet istad, kjente at varene var litt kaldere enn romtemperatur da jeg tok det opp. Tror dere det kan spises? Matvarene er Jarsberg ost, husholdningsost, bacon, pålegg skinke, leverpostei, pepperoni, chorizo pølser, fløtegratinerte poteter. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Godt appetitt; ingen problemer i det hele tatt. Gjerne et par dager til! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Se, lukt og smak. Rå bacon vil jeg være litt skeptisk til, men om innholdet ikke er missfarget eller lukter rart så kan det nok spises. 1 Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Dersom du har vært borte siden fredag, helt enig med Vox_populi: Ingen problemer i det hele tatt, ogsten har sannsynlgivis bare vunnet på det. Med forbehold om hvordan dette har plassert rundt i boksen vil jeg nok ellers anta du merker problemene først på de fløtegratinerte potetene. Så lenge de ikke smaker vondt, neppe noe å bekymre seg om ellers heller. Hvordan tror du egentlig folk oppbevarte mat før kjøleskapet kom? “Kjellerkaldt”, altså noen grader under romtemperatur. Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 ...Rå bacon vil jeg være litt skeptisk til, .... Tåler ikke bacon - RØKT kjøtt - såpass kjøper man bacon totalt feil sted! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Jeg er også litt skeptisk til bacon som har ligget lenge i romtemperatur. Til dels også os og andre meieriprodukter men så lenge det har ligget i sin vacuumpakning hele tiden skal det litt til før det begynner å gå bakterier i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå