DilliMusic Skrevet 23. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2019 Hei! jeg har et uthus som jeg vil gjøre om til gaming/musikk rom. men trenger da noe mer stabilt enn trådløs nett. avstanden fra router til uthus er ca 25-35 m. hva er den letteste måten og hvor lovlig er det? 1. jeg kan ikke grave for det meste er fjell. derfor kan jeg kanskje dra cat6 kabel fra hjørnet av taket til uthus?`(vil være 3 m over bakken og gå nedover til 2.5m over bakken rett ved uthuset. 2.en eller annen trådløs løsning? kan ha en extender eller noe i vinduet fra boden inne. derfra vil det være ca 25 m til uthus. en eller annen mottaker der som kan ta imot? er ikke så kjent med hva som er på markedet akkurat nå. men vil jeg ende opp med å ha et stabilt nett der da? dette ble en rotete post men er så vanskelig å beskrive uten en tegning 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2019 mest stabile er kabel, så viss du synes det ikke ser for dumt ut så heng opp og strekk 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2019 Kabel er nok best, men ordner du en retningsbestemt antenne i fri sikt til en retningsbestemt anntenne i andre enden og tuner dem mot hverandre burde du få bra signal. 1 Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2019 (endret) hva er lovligheten rundt det å dra kabel over dit? heller mye mot kabel pga stabiliteten rundt dette. blir et streaming rom også så er avhengig av stabilt nett. har bare mindre lyst til å borre hull i veggene. har du noen forslag til en retningsbestemt antenne? det blir da fra vindu til vindu. ca 25 m tusen takk for svar btw Endret 24. juni 2019 av DilliMusic 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2019 Nei har nok ikke noen forslag. Men ser at power og kjell selger antenner med mellom 3 og 5km rekkevidde. Så på 25 meter skulle nok det meste duge. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2019 Endel gaming er ikke brukbart over trådløst. Jeg klarer ikke å se at det er ulovlig å dra kabel i luften over egen eiendom der det ikke hindrer trafikk. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2019 "Alt" er lovlig så lenge det er over egen eiendom og ikke høyere enn huset 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 Hva med å strekke en stålwire eller lignende og surre cat6 kabelen rundt denne? På den måten kan den også fungere som en klessnor Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 Hva med å strekke en stålwire eller lignende og surre cat6 kabelen rundt denne? På den måten kan den også fungere som en klessnor (Sorte) strips er bedre.. for all del ikke surr den. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 https://www.komplett.no/product/794016/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-kit# Jeg brukte en slik fra hus til garasjen. Kanskje 10m i luftlinje. Funket utrolig stabilt og bra, selv om man ikke var på samme strømkurs. Verdt et forsøk. Om det ikke funker sender du den bare i retur til komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå