Gå til innhold

Trenger masse hjelp med jobbsøkingen

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg er i prosessen med å søke etter jobb nå. Alt fra ekstra til heltid.

Jeg har søkt på noen ledige stillinger de siste 2 ukene, har fått avslag på halvparten av de. Har ikke vært mange, men det er en start.

Tingen er at jeg kastet bort ungdommen min, isolerte meg selv på gutterommet og hadde et altfor snilt sikkerhetsnett, som nå er borte.

Og nå har jeg kun arbeidserfaring via arbeidspraksis.

Har vært i en Meny butikk siden september nå, 100% dagtid (noen kvelder, eget ønske).

Men de butikkene jeg har søkt mener visst at jeg ikke er kompetent nok etter 9 måneder.

Jeg har masse erfaring fra kolonialen, og veldig mye erfaring inne på melkekjølen. Vært fast der inne siden jule tider.

Og har i de siste 2 månedene ca vært mye i kasse. Første 2 ukene var intensiv opplæring, så har jeg vært ekstra.

Jeg trives veldig godt i kasse faktisk. Og jeg er ganske effektiv der.

Jeg lærer fort.

Rådgiveren min mener jeg bør nevne at arbeidserfaringen er via arbeidspraksis.

Jeg tenker at jeg ikke kommer til å få en rettferdig sjanse pga det. At arbeidsgiver ser den delen og tenker at jeg ikke er verdt å gi en sjanse til.

Søknaden vet jeg ikke om er bra.

FØler den er litt for kort.

Den søknaden jeg har lagt ved er den jeg fikk avslag på nettopp.

jokervestkantenghjk.pdf

cvjuni19t.pdf

Endret av HardstyleThomas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i en Meny butikk siden september nå, 100% dagtid (noen kvelder, eget ønske).

Men de butikkene jeg har søkt mener visst at jeg ikke er kompetent nok etter 9 måneder.

Er det noe de har sagt eller noe du har konkludert med? Med mindre du søker jobb på butikker i tynt befolkede strøk i Finnmark, dreier det seg sannsynligvis om at butikkene får mange søkere på stillingene sine.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noe de har sagt eller noe du har konkludert med? Med mindre du søker jobb på butikker i tynt befolkede strøk i Finnmark, dreier det seg sannsynligvis om at butikkene får mange søkere på stillingene sine.

Ja jeg kommer vel til å være en av de mange uheldige som havner i bunken de kutter ut.

Takk mod person. Tenkte ikke over at det var dumt å beholde adresse osv på vedleggene. Jeg postet tråden på en litt dårlig tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, da er det vel greit?

Hvis de som er i omkretsen min for tiden er her og, så skjønner de nok hvem jeg er, pluss pga nicket mitt.

Men alle vet at jeg søker andre steder nå, sjefen har sagt at jeg bør gjøre det.

Alle på den Meny butikken skjønner at jeg vil jobbe der selvom jeg søker andre steder.

Greien er også den at butikksjefen i den Meny butikken ikke vil være referanse for meg enda.

Han mener jeg mangler det tempoet som kreves.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjeld søknaden så bør du rette opp i litt skrivefeil og formuleringar.

Søknad på stilling som butikkmedarbeider, deltid.

Hei.

Viser til stillingsutlysning av XX.XX.XXXX Jeg så stillingen deres utlyst på Nav.no, og søker på stillingen som butikkmedarbeider. Jeg er en 33 år gammel mann som er omgjengelig, har masse arbeidslyst og godt humør. Siden september 2018 har jeg vært i arbeidspraksis hos Meny Åsane storsenter, hvor jeg trives godt. Jeg har erfaring med kassearbeid, kolonial og melkekjøl.

Jeg mener det er viktig å møte har fått høre at jeg møter kundene med et smil og yter god service slik at de får en god handleopplevelse. Hos Meny har jeg fått gode tilbakemeldinger på hvordan jeg møter kundene og yter god service.

Jeg har hatt kunder som har tatt meg i hånden for å takke for god service.

Jeg har stor grad av yrkesstolthet og Jeg bryr meg mye om at butikkstandarden er bra, at det er minst mulig tomme hyller og god vareeksponering, og Jeg bryr meg om kollegaene mine og bidrar aktivt til å skape et positivt arbeidsmiljø.

Jeg ønsker å ha butikkjobb som yrke og jeg har ambisjoner om å ende opp som kjøpmann.

Jeg kan starte i stillingen på kort varsel. Jeg ser fram til å gjøre meg flere nyttige erfaringer i et spennende yrke.

Med vennlig hilsen

Eg trur eg ville ha strøket henvisninga til arbeidspraksis, då det for enkelte skaper dårlege assosiasjonar. Og sidan du fortsatt har den jobben så har du ikkje eit ferskt hol i CV'en som du treng å forklare.

Eg ville også strøket at du kan starte i jobben på kort varsel, vanlegvis så kjem tilsetningane ganske så fort uansett, så dette er noke som du heller kan nevne på jobbintervjuet.

Ved å ha med dette i søknaden så skaper du eit inntrykk av at du kjenner på at du ikkje er ønska hos dagens arbeidsgiver.

Ved å snu på det og vise til at det er erfaringane og personleg utvikling som er motivasjonen så ser søknaden mykje betre ut.

PS, du må sjølvsagt ikkje oppgi ting som er direkte usant, så stryk det som eventuelt ikkje stemmer.

Angåande referanse så kan du godt bruke ein kollega som referanse. Eit argument for å bruke kollegaen og ikkje butikksjefen kan være at du synes det er betre å oppgi ein referanse som har jobba nært saman med deg og kjenner deg profesjonelt, og ikkje berre ein sjef som du har hatt lite dagleg kontakt med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skrive at jeg har noen ambisjoner om å bli kjøpmann. Innbiller meg ikke at jeg har det i meg.

Men jeg kunne nok ha skrevet noe om at jeg gjerne kunne ha blitt låseansvarlig.

Og for tiden så kunne jeg tenkt meg opplæring i post.

Men opplæring i post får jeg ikke via denne arbeidspraksisen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Huff, får vondt av deg. Du virker åpen og ærlig, og fortjener ikke å være en kasteball.. dog jeg ikke føler noen fortjener det da.

Søknad og cv synes jeg ser bra ut. Jeg ville muligens utelaborert litt på interesser, som for eksempel hva slags spill du spiller og hva du liker, og også å få trent, med å spille (strategi, raske instinkter, være sosial/kommunisere/lagarbeid). Turgåing er kanskje ikke så mye å elaborere på, men hvis du går i kjente turområder, så kan det være noe å fylle ut. Eller å skrive at du liker å følge med på utviklingen i nabolaget, kanskje litt søkt, men jeg fikk råd om dette på cv-kurs. Å elaborere ut sine interesser, hva nyttig interessene fører til.

Dessverre føler jeg det eneste beste og riktige for deg er bare å fortsette å være åpen og ærlig og fortsette å søke. Det aller viktigste er, hvis du får avslag, ikke gi opp likevel! Ledere skifter jobber, det kan komme andre folk inn i den lederjobben om 2 år, og da kan du få en ny sjans! Alt er hele tiden i bevegelse, det er ingenting som noen gang er i stein! Det som skal være i stein, er din viljestyrke! Livet er 50/50, de siste 50% kan man ikke påvirke, men hvis man aldri gir opp på sine egne 50%, når muligheten da dukker opp, så vil man få den sjansen fordi man var klar for det.

Arbeidslivet kan være så kynisk som bare rakker'n. Men det er viktig å yte over lang tid hvis du skal ha krav på for eksempel uføretrygd om 10 år hvis det blir hensiktsmessig. Så aldri gi opp! Det er lys i enden av tunnelen. Og -ikke- glem å ha det gøy på veien! Livet skal leves for å leve, ikke får å dø.

Vikarbyråer har vært min dør inn til min siste langvarige arbeidsplass, som var en lagerjobb. Jeg betalte trucksertifikat selv noen år tidligere, og jobbet litt sporadisk på forskjellige lagere i byen så jeg fikk erfaring. Tømte også containere fysisk, noe jeg likte veldig godt, men det er ikke alltid stabil arbeidsmengde.

Hadde jeg vært yngre, så hadde jeg satset på å trene kroppen, og jobbe på båt. Kan tjene veldig mye penger, bygge opp kapital, som du da kan gjøre noe med. Kanskje noe for deg også? Kanskje du har en sterk fysikk.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...