Maxopp Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 (endret) Har byttet ABS pumpe på en Golf 4 99 modell, er det noen i nærheten av Ålesund som har software og kan programmere den. Endret 22. juni 2019 av Maxopp Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Må den "programmeres"? Er det ikke bare sletting av feil du mener? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 22. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2019 Er ikke sikker, har funnet litt motstridende info noen sier den må andre ikke. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Virker abs-en? Hvorfor byttet du? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 22. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2019 (endret) ABS lampen lyste så jeg fikk lest ut feilkode da jeg trodde det var en sensor hos Mekonomen. Feilkoden var 04FC. som er pumpen. Jeg har målt alle sensorene alle var litt over 1000 ohm og ga AC spenning når jeg surret på hjulet. Har sjekket sikringen som sitter oppå batteriet. Kjøpte pumpe hos høgger har byttet og luftet, men ABS lampen lyser fortsatt og er ikke aktiv (har testet). Endret 22. juni 2019 av Maxopp Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Har sjekket sikringen som sitter oppå batteriet. Svigerfar hadde dette problemet på en Bora. Uansett fjerning av feil, så dukket det opp igjen. Byttet ABS-pumpen flere ganger. Påstod hårdnakket at han hadde reparert sikringsholder. Jeg tok av sikringsholderen og pusset på all kobberet, strammet "pinnene" mot sikringene og problemet var borte. Så brukte jeg vag-com og tok vekk feilen. Jeg tror ikke du trenger det for å sjekke om det virker. Bremser du hardt (gjerne på grusvei), så skal ABS koble inn, selv om ikke feilen er fjernet med vag-com. Verksteder bør kunne ta vekk feilen i ettertid. Ved søk på intenett kommer denne feilen med sikringsholderen opp 9 av 10 ganger for svigerfars bil... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2019 Har nå gått over sikringene en gang til uten det hjelper. ABS'en virker ikke hjulene bare låser seg ved hard oppbremsing. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Da er sletting av feil - testing - avlesing av nye feil som gjelder. Om ingen kan hjelpe her, prøv https://vacn.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå