anaconda Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Den er billig og får veldig god omtale. Er det den perfekte telefon? Jeg har en mistanke at kameraet tar dårlige bilder i dårlig lys. Jeg har prøvd noen midrange telefoner, blir aldri helt fornøyd med kameraet på disse. Xiaomi har jeg ingen erfaring med, men har hørt at det er mye bugs og software problemer. Har også vurdert Xiaomi Mi 9, Mi 9 SE og Redmi K20/Mi 9T (som ikke selges i Norge?) Noen som kjenner til forskjellene mellom disse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Det vil selvfølgelig være ting ved den som ikke er like bra som toppmodellene. Som du selv nevner er den sannsynligvis ikke spesielt bra på foto i dårlig lys, og jeg vil tro den også skuffer litt på video opptak. Dette gjelder for øvrig de fleste Xiaomitelefonene jeg har prøvd. Men Mi9 har jeg ikke testet, så jeg skal ikke uttale meg om den. Men alle Xiaomitelefoner jeg har hatt har slitt med autofokus med ADHD, dvs at den jager etter fokus hele tiden under videoopptak. Noe jeg ikke opplever med f.eks Samsung eller iPhone. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er som regel software som er flaskehalsen på den perfekte telefon. Skal du ha den perfekte telefon så må den kjøre stock Android eller noe nær det (Oxygen feks). Vurderte Mi 9 en stund, men MIUI gjorde at jeg droppet det. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 (endret) Det er ikke mer galt med xiaomi telefoner enn andre merker. Miui kan dog være spesielt om man kommer fra andre merker som ligger nær stock android. Man kan jo legge inn annen launcher om man ønsker. Jeg er godt fornøyd med miui, det er raskt og har mange bra løsninger som man lærer etterhvert. Det er ihvertfall mye bedre enn emui som huawei bruker f.eks. Man får omtrent alltid kameraytelse som er bedre enn alle andre telefoner til samme pris. Samt god gcam støtte som gir bra nattebilder. Bruker kun gcam på redmi note 7 og på poco f1. På den nye mi 9t bruker jeg kun gcam for nattebilder, resten bruker jeg stock app som har blitt ganske bra i de siste telefonene. Endret 23. juni 2019 av OC-Freak Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 (endret) Har brukt Xiaomi Redmi Note 7 noen dager nå. God software, skjerm, meget godt fotokamera og bra video (1920x1080@60fps). Stort batteri på 4000mA. Kjøpte 32 GB lagring, 3 GB minne varianten, finnes også som 64 GB lagring og 4 GB minne, og 128 GB også. Endret 15. juli 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Har brukt Xiaomi Redmi Note 7 noen dager nå. God software, skjerm, meget godt fotokamera og bra video (1920x1080@60fps). Stort batteri på 4000mA. Kjøpte 32 GB lagring, 3 GB minne varianten, finnes også som 64 GB lagring og 4 GB minne, og 128 GB også. Jeg ser det er en variant som heter Redmi Note 7 pro som skal ha raskere snapdragon og 48 mpixel kamera, som er 3-400 kr dyrere. Tror du den er verdt oppgraderingen? Jeg har en redmi note 5 og er fornøyd med den, men fått skade i skjerm så vurderer å oppgradere Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg ser det er en variant som heter Redmi Note 7 pro som skal ha raskere snapdragon og 48 mpixel kamera, som er 3-400 kr dyrere. Tror du den er verdt oppgraderingen? Jeg har en redmi note 5 og er fornøyd med den, men fått skade i skjerm så vurderer å oppgradere Både Note 7 og Note 7 Pro er mye for pengene. Begge har 48 mpixel kamera. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg ser det er en variant som heter Redmi Note 7 pro som skal ha raskere snapdragon og 48 mpixel kamera, som er 3-400 kr dyrere. Tror du den er verdt oppgraderingen? Jeg har en redmi note 5 og er fornøyd med den, men fått skade i skjerm så vurderer å oppgradere Ulempen med note 7 pro er at denne ikke finnes i global utgave, og dermed ikke støtter band 20, dvs 4g utfor byer/tettsteder. Forskjellen er sony 48mpix for pro og samsung 48mpix for vanlig. Samt sd675 vs sd660. Sd675 bruker litt mindre strøm og yter litt bedre. Kjøpte note 7 til mor mi og er godt fornøyd, la inn gcam og bildene blir meget bra. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Bare husk at Note 7 sitt 48 megapixel-kamera jukser, men hvem trenger 48 megapixel uansett? https://techtablets.com/2019/01/redmi-note-7-review-dont-fall-for-the-48mp-camera-hype/ Høyt tall selger kanskje bedre hos de som ikke er interessert i teknologi? Endret 22. juli 2019 av ^fmj Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Det er 48mpix som blir pixel binnet ned til 12mpix ja Samme gjør sony sensoren som default, forskjellen er at med sony sensoren kan man lagre i 48mpix om man ønsker. Men dette har vist seg å sjelden gi merkbare forskjeller i kvalitet og filene blir mye større. Sd660 brukt i note 7 støtter ikke 48mpix kamera, dette er nok en del av grunnen til at samsung sensoren som pixelbinner ned til 12mpix er brukt. Endret 23. juli 2019 av OC-Freak Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Det er et veldig godt kamera i Xiaomi Redmi Note 7, spesielt god skarphet, lite støy og god ved lite lys. Test her: https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-review-1883p5.php Endret 23. juli 2019 av Svein M Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 25. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2019 Det er et veldig godt kamera i Xiaomi Redmi Note 7, spesielt god skarphet, lite støy og god ved lite lys. Test her: https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-review-1883p5.php Har du prøvd det selv? Stoler ikke på tester. Har brent meg mange ganger på det. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Har du prøvd det selv? Stoler ikke på tester. Har brent meg mange ganger på det. Det er denne telefonen jeg har nå og er veldig godt fornøyd. Bedre bilder enn Motorola Moto G5S Plus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå