no_remorse Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Vet ikke om dette er rett kategori men.. hvordan fikser jeg problemet med at hvis en mappe eller fil har åpenrom i seg? Altså hvordan jeg skal kjøre en fil som har space i seg i cmd? Det går vel hvis man finner MS-DOS navnet, men det finner jeg ikke. ...også enda en ting. Hvorfor vises ikke "Temporary Internet Files" i cmd? den er ikke skjult.. heller ikke systemmappe (selv om disse skal vel vises i cmd likevel. skal de ikke?). Dere skjønner sikkert at jeg skal lage et script som sletter temorary internet files her.. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 bruk " foran og etter filnavnet. f.eks : "mitt program" Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 men hvordan kan det ha seg at cmd ikke finner temp. internet files? Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 for å "finne" en katalog som er "gjemt" skriv: cd <første par bokstaver på katalog> <tab> eks.: cd do <tab> gir cd "Documents and settings" på den måten kan du hvertfall finne katalogene dine hvis du vet hva de heter... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 "Temporary internett files" er ingen vanlig mappe, menn en systemmappe. Skal ikke påstå at jeg vet hvordan ms har valgt å implementere dette, men du kan vel se på den på samme måte som kontrollpanelet eller mappen 'skrivere' osv. Uansett; Bruker du "dir /A:S" vil du få frem alle filer/kataloger med 'system'-attributten satt. TIF-katalogen har denne attributten satt. Registry-nøkkelen "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" inneholder verdien 'Cache' som igjen inneholder banen til TIF-katalogen. Antakelig inneholder den %USERPROFILE% som kan expanderes med en win32-apifunksjon jeg ikke har navnet på i hodet. Håper det var til hjelp, -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå