Abnorm Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Regner med de fleste har brukt google earth i en eller annen sammenheng, og da har dere sikkert oppservert at det finne utallige bilder på rundt på karte. Spørsmålet er, hvem legger ut disse bildene, og er dette noe som alle kan bidra med? Selv er jeg et friluftsmenneske og ferdes ute i naturen på steder som ligger mer øde. Synes det kunne vært artig å bidratt med noen 360 view på ulike destinasjoner som ikke finnes. Prekestolen og Besseggen finnes det nok av fra før. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er vel google bilen som gjør det? Jeg har registrert at det stort sett er slutt på 360 bilder der veiene tar slutt. Det hadde vært fint med en form for upload slik at det kom mer bilder av avsidesliggende steder. Jeg hadde hatt nytte av det. Lenke til kommentar
TomasF Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Mange av de eldre bildene kommer fra før Google kjøpte Panoramio, og senere er det stort sett opplastinger gjennom Google Maps websiden eller mobilappen. Under menyen på venstre side på begge burde du finne et bidrags valg der du kan laste opp bilder. Har selv lastet opp en god del bilder der. Lenke til kommentar
Black-March Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er google selv som legger ut eller i noen tilfeller kjøper inn bildene. Det har for eksempel vert en del folk som har gått rundt med ryggsekk med 360 kamera for å dokumentere naturen og stier. Mens bildene fra veier er dokumentert via biler som kjører rundt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 (endret) Finn stedet du vil laste opp bilder til, trykk på "add photo" edit: om du tar med mobilen så kan du laste opp direkte derifra på android ihvertfall, ved å trykke på dele-ikonet så dele i Google Maps. Endret 22. juni 2019 av aklla Lenke til kommentar
polljen Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Regner med de fleste har brukt google earth i en eller annen sammenheng, og da har dere sikkert oppservert at det finne utallige bilder på rundt på karte. Spørsmålet er, hvem legger ut disse bildene, og er dette noe som alle kan bidra med? Selv er jeg et friluftsmenneske og ferdes ute i naturen på steder som ligger mer øde. Synes det kunne vært artig å bidratt med noen 360 view på ulike destinasjoner som ikke finnes. Prekestolen og Besseggen finnes det nok av fra før. Hvem som helst kan legge inn foto på Google Earth / Google Maps Her er oppskriften fra Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå