Gå til innhold

Likestilling, har kvinnekampen gått for langt i Norge?

46 stemmer

1. 1. Har kvinnekampen gått for langt i Norge?

• Ja
      27
    • Nei
      19
  2. 2. I samme jobb, tjener Kvinner:

• Betraktelig mindre enn menn
      8
    • Betraktelig mer enn menn
      3
    • Ca det samme som menn
      35
  3. 3. Er retten til Abort ett spørsmål om likestilling?

• Ja
      15
    • Nei
      25
    • Kun vedrørende ansvarsfraskrivelse
      6
  4. 4. Burde alle sektorer ha 50/50 menn og kvinner?

• Ja
      4
    • Nei
      42

Anbefalte innlegg

Når han er over dobbelt så effektiv. Hvorfor skal ikke han ha høyere lønn?

Bare et spørsmål.

Da er du inne på produksjon/effektivitet/egnethet til jobben - Det er mange damer som er langt mer effektiv enn menn. Selv i typiske manns-bastioner. Har selv jobb der vi kun har en kvinnelig lærling, alle ansatte er menn, men hun er faktisk mer effektiv enn mange av gutta. Også på tyngre ting. Utrolig morsomt å se den «lille damen» tar 'rotta' på mennene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du inne på produksjon/effektivitet/egnethet til jobben - Det er mange damer som er langt mer effektiv enn menn. Selv i typiske manns-bastioner. Har selv jobb der vi kun har en kvinnelig lærling, alle ansatte er menn, men hun er faktisk mer effektiv enn mange av gutta. Også på tyngre ting. Utrolig morsomt å se den «lille damen» tar 'rotta' på mennene.

Ja alle er individer, og er forskjellige. Jeg snakket generelt og i gjennomsnitt.

Har da møtt kvinnfolk kan gi 95% av menn juling jeg, men hun er langt fra normalen :p

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Kjenner du noen kvinner i det hele tatt som bruker abort som prevensjonsmiddel? Abort er et alvorlig inngrep og jeg har et inntrykk av at kvinner ser på det som aller siste utvei.

Bare en korreksjon: Abort gjøres i rundt 90 prosent av tilfellene i dag uten inngrep. Kvinnen tar en pille, så kommer fosteret ut, i ro og mak hjemme.

På arbeidsplassen til samboeren min er det omtrent 50/50 kvinner og menn ansatte, men 70% av mennene tjener mer enn kvinner i samme stilling, fordi de har bedre lønnsavtale.

Slike historier dukker opp nå og da, men hvis dette var sant, ville bedrifter heller ansatt kvinner enn menn. Du vet, billig arbeidskraft er grunnen til at bedrifter flagger ut til lavkostland, og at vi har høy arbeidsinnvandring fra Polen etc., skyldes at bedriftene heller ansetter arbeidskraft som forlanger mindre betalt. Så hvis kvinner gjør samme jobben som menn til lavere lønn, så vil bedriftene foretrekke kvinner. Fordi det gir større overskudd og mer i posen til eierne. Så hvorfor er ikke virkeligheten slik at kvinner er en foretrukket arbeidstaker?

Lenke til kommentar

Jeg gjør ting på min måte, så jeg vil svare på spørsmålene på min måte og ikke i en poll.

Har kvinnekampen gått for langt i Norge?

Hvilken kvinnekamp? Hva er det kvinnerettsaktivister kjemper for? Hva som foregår nå er en feministkamp og feminismen setter kjønnene opp mot hverandre og det er ikke noe som er heldig for menneskeheten.

I samme jobb, tjener Kvinner:

Paradoksalt nok så spiller det ingen rolle hvor mye en kvinne tjener i forhold til en mann, det er de som er de store forbrukerene (ca. 80% av alle forbrukeravgjørelser gjøres av kvinner) uansett og de pengene tar de ifra menn. Dette er forsåvidt greit så lenge det er snakk om familieforhold, men etter att feminister fikk igjennom "no fault divorce" hvor folk kunne skilles ifra hverandre basert på kun følelser, og kvinner bruker følelser som argument hele tiden som resulterer i at de også er majoriteten av de som velger å skille seg. Så i følge loven så må menn forsørge sin kone som valgte å følge følelsene sine.

Er retten til Abort ett spørsmål om likestilling?

Ikke for kvinner, de har retten til det allerede, kampen nå er å øke grensen fra 12 uker til 18 uker. For MRAs så er det en sak derimot.

Burde alle sektorer ha 50/50 menn og kvinner?

Jeg har aldri sett feminister sloss for 50% representasjon i de såkalte lavere yrkene, som i avfallshåntering, eller andre yrker hvor livet til arbeideren kan stå på spill, så hvorfor skal kvinner (feminister) ha jobber i maktposisjoner også?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjemper gjerne for 50/50 i typiske mannsdominerte yrker som søppelkjøring. Hvorfor gjør ingen kvinner det? Jeg kjenner flere kvinner som har god nok fysisk styrke til dette og som ikke er redd for å stå bakpå en bil i fart.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja til høyere lønn til kvinner i mannsdominerte yrker og høyere lønn til menn i kvinnedominerte yrker.

Ellers synes jeg likestilling er dratt vel langt. Det blir litt sann at man begynner å kjempe for detaljer i stedet for store saker.

Menn skal gjøre 50% av husarbeid og ta 50% av barnestell og oppfølging. Fortsatt må menn (uten hjelp av kvinner) gjøre de mannlige oppgavene i hjemmet. Oppussing, dekkskift, kjøre vekk søppel osv. Ser aldri en dame i nabolaget her klippe plenen.

Jeg er ikke feminist. Men jeg er en forkjemper for abort og mener at abortloven bør stå sterkt. Også det som dessverre forsvant nå om fosterreduskjon. Jeg er også forkjemper for juridisk abort for menn, men er ikke helt sikker på hvordan jeg tenker at det skal løses enda, men det bør helt klart bli en del av loven i fremtiden.

Og en ting til. Abort kan aldri brukes som prevensjon. Pre- før. Når man allerede er gravid, så har man ikke brukt prevensjon eller den har sviktet. Abort kan derfor aldri brukes som prevensjon.

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar
Jeg er også forkjemper for juridisk abort for menn, men er ikke helt sikker på hvordan jeg tenker at det skal løses enda, men det bør helt klart bli en del av loven i fremtiden.

:thumbup:

Og ift. bøker som "Menn som hater kvinner" som vinner priser så håper jeg vi snart ser lingnende prisvinnere ift. "Kvinner som hater menn" for det har begynt å gå i den retningen på enkelte områder.

“The oppressed, instead of striving for liberation, tend themselves to become oppressors.”

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

:thumbup:

Og ift. bøker som "Menn som hater kvinner" som vinner priser så håper jeg vi snart ser lingnende prisvinnere ift. "Kvinner som hater menn" for det har begynt å gå i den retningen på enkelte områder.

“The oppressed, instead of striving for liberation, tend themselves to become oppressors.”

Jeg kan begynne å skrive nå jeg. Har tusen eksempler på kvinner som hater menn.

Lenke til kommentar

Jeg kan begynne å skrive nå jeg. Har tusen eksempler på kvinner som hater menn.

Hva tenker du at det evt. "hatet" dreier seg om? Stemmerett? Maktmisbruk mot det andre kjønn? Kjønnsmotiverte drap? Fysisk og psykisk vold i hjemmet?

In America more than 830,000 men fall victim to domestic violence every year, which means every 37.8 seconds a man is battered

"The sister said in her letter that her brother stitched a cut on his arm himself, with a thread and needle, because his wife had cut him and he didn't want to go to the hospital," says Brown. "Can you imagine being so embarrassed that your wife hits you that you do that?"
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva tenker du at det evt. "hatet" dreier seg om? Stemmerett? Maktmisbruk mot det andre kjønn? Kjønnsmotiverte drap? Fysisk og psykisk vold i hjemmet?

Mange ting. Kvinne som jeg vet lyver om vold for få barna 100%. Kvinne som slår mannen, men han blir bare latterliggjort. Kvinner som forlanger at menn gjør 50% av de «gamle kvinnejobbene» og 100% av de gamle «mannfolkjobbene». Kvinner som ønsker å være hjemme og stelle hus og hjem og leve kun på mannens lønn samtidig som hun går rundt og er sur på mannen fordi pengene tar slutt og ikke kan forstå at han ikke kan jobbe mer så de bare kan pusse opp badet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...