MysticoN Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 "disse sparkesyklene kan komme opp i rundt tretti kilometer i timen." Loven gjelder visst ikke for politiet Ikke under utrykning nei, men ellers så skal de følge samme lover som oss. Men flyplassen er kanskje "privat grunn" , og da kan kanskje flyplassledelsen gi lov til hvem de vil å kjøre raskt? Ja, det er jo bra at politiet kan ta igjen bad guys på elektriske sparkesykler. Skulle jo bare mangle at de skal ha en større toppfart, om ikke så hadde de jo aldri tatt de igjen og vedkommende hadde unsluppet politiet.... 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 At saken henlegges beviser jo bare min påstand. Politiet kan drepe på fritiden og slippe all form for straff. Enda bedre blir det når politet i tjeneste i årene etter har drept flere personer med å bruke samme halsgrep. Også dette med henleggelse og frifinnelse i alle sakene. På tross av at grepet ikke er lov å bruke! Lyst å finne ut hvordan det føles å drepe noen? Bli politi! Da kan du uten konsekvenser ta livet av folk. Mange politifolk har blitt dømt for diverse lovbrudd. Andre har «kun» mistet jobben, og for aldri lov til å jobbe i politiet igjen. Det er faktisk ikke så vanskelig å finne eksempler på (eks-)politifolk som ble tiltalt og funnet skyldig. Et enkelt google-søk burde være nok. Jensen-saken burde f.eks. være relativt kjent? Jeg har ingen tro på at en politi-mann kan løpe rundt å drepe etter eget forgodtfinnende. At politiet har utført drap vi burde og skulle vært foruten, stemmer riktignok. Og for etterlatte forstår jeg følelsen av maktesløshet og at det kanskje er fristende/enkelt å trekke slutninger som du her beskriver. Men det gjelder virkelig ikke i alle tilfeller. Tvert imot. Om det er en trøst? Tja, nei, neppe … PS: Jeg har ikke nok innsikt om denne spesifikke saken til å trekke noen slutninger. En sak har som regel (minst) to sider, og man må være villig til å høre på alle sin versjon, før man trekker konklusjoner. Men på generell basis, kan jeg si at det du skriver er sludder og vås. Man har ingen automatisk immunitet som redder en ut i 100% av tilfellene.. (Derav mitt hint innledningsvis om å foreta et enkelt google-søk for å finne eks-politifolk som ble dømt) 3 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Så viser du til en sak som ble henlagt av riksadvokaten og frifunnet av retten i et etterfølgende sivilt søksmål... Den saken er med andre ord forsøkt dobbelt i rettssystemet og frifunnet begge ganger... Kanskje du skal sette deg litt mer inn i saken enn 4 linjer på wikipedia før du slår på stortromma...At saken henlegges beviser jo bare min påstand. Politiet kan drepe på fritiden og slippe all form for straff. Enda bedre blir det når politet i tjeneste i årene etter har drept flere personer med å bruke samme halsgrep. Også dette med henleggelse og frifinnelse i alle sakene. På tross av at grepet ikke er lov å bruke! Lyst å finne ut hvordan det føles å drepe noen? Bli politi! Da kan du uten konsekvenser ta livet av folk. Det høres ut som du er på gale siden av problematikken og har hatt besøk av onkel politi og er litt bitter. Enten der eller så er du stokk stein imun mot logikk. 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 "Lets join the problem" 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 hvis de skal ha sjans til å stoppe andre på sparkesykkel må de ha noe som går raskere en de andre:D Dét jeg mente var at hvis det blir flere patruljerende elsparkesykkel-politi, så vil de lettere kunne stoppe vanlige elsparkesyklister og sjekke om de er lovlig innstilt. Da øker jo risikoen for bot og andre reaksjoner. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Bruker politiet hjelm når de ferdes på den rullefjølen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå