Gå til innhold

Zalman-chipset kjøler på GF2 GTS

ikjell

Anbefalte innlegg

Begynner å bli møkka lei støyen fra vifte på det gamle skjermkortet mitt (GF2 GTS 32MB), og lurer på om det går å sette en Zalman chipset-kjøler (av denne sorten) på istedet?? (har nemlig en slik en for hånden)

Vil denne kjøle godt nok?? Det er jo bare ei lita vifte som sitter der nå, uten noen nevneverdig kjøler på...har i tillegg vifte i kabinett-døra som blåser rett på.

Har derimot IKKE noen form for temp. måler på det gamle kortet, så jeg vil, om ikke være 100%, så helst noenlunde sikker på at det går. :)

Endret av kjell33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å bli møkka lei støyen fra vifte på det gamle skjermkortet mitt (GF2 GTS 32MB), og lurer på om det går å sette en Zalman chipset-kjøler (av denne sorten) på istedet?? (har nemlig en slik en for hånden)

Vil denne kjøle godt nok?? Det er jo bare ei lita vifte som sitter der nå, uten noen nevneverdig kjøler på...har i tillegg vifte i kabinett-døra som blåser rett på.

Har derimot IKKE noen form for temp. måler på det gamle kortet, så jeg vil, om ikke være 100%, så helst noenlunde sikker på at det går. :)

jeg er også lei av støy fra hovedkortet, og skal skaffe meg den zalmann kjøleribba, tenk så deilig og slippe det uendeligere susinga,ffffsssssssssss, blir ganske lei altså!, skal kjøpe den også en 40x40mm vifte itilfelle den blir varm, men tror det holder uten imassevis med kjøleribba, hadde av den viften som var der og den ble ikke så veldig varm når jeg tok av dekslene på datan, men når desklene var på, ble den i varmeste laget, men dette er uten vifta og noen kjøleribbe. så den må nødt til og være bra nok med kun kjøleribbe og evt kjølepasta!. når det funker uten noen som helst kjøling....

Lenke til kommentar

Vel, nå er uansett problemet løst.

Klarte riktignok ikke å få av kjøleren som satt på skjermkortet, men det viste seg at ei Abit-chipset-vifte passet nedi...etter litt fikling og liming. Den går ikke like fort som den gamle (tror jeg), men er noen millimeter større, og bråker på langtnær så mye! :-)

I samme operasjonen bytta jeg også ut NB-vifta med en Zalman kjøleribbe, så nå går maskina så stille og fint atte... :D

NB-tempen er akkurat det samme som før, så disse ribbene er absolut å anbefale!

Lenke til kommentar

å så deilig det må være med en stille data! misunner deg jeg :p min nye data skal bestå av mest mulig kun kjøleribber og papst og slikt, å så fint det skal bli!

er så møkk lei av støy, hadde versting støyende Psu kjøler, cpu kjøler og 3 kraftige kabinett vifter, da er altså hørselvern ekstra utstyr :laugh:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...