Dreamspace Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Driver mest på med lydproduksjon, men det er ikke voldsomt store greier. Bruker mange pluggins og slikt, så må ha nok minne og prosessorkraft. Dersom du skulle kjøpe en brukt laptop til 3000-4000, der målet var å maksimere CPU, minne, samt lagring (SSD), hva ville du gått for? Vekt, design, osv. har ikke noe å si. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Uavhenging av merke/modell - sansynligvis pruting. Mange brukte laptopper som ligger ute til en altfor høy pris i forhold til reéll verdi + risiko ved at produktet innehar enelleranna feil som forhindrer deg fra å ta det i bruk på en ordentlig måte. To ganger har jeg kjøpt brukt pc fra privatpersoner, og i begge tilfellene var det katta i sekken (selv om prisen sånn sett var for lav til at jeg gadd å forfølge det noe videre). Et av problemene du nesten garantert kommer til å møte, er produkter til salgs, men som du ikke klarer å spore opp ny-pris på. Dermed er det vanskelig å vurdere om prisen "er rett". En ting til : Forrige gang jeg kjøpte laptop bruk, brukte jeg samme strategi som du presenterer ; og endte opp med en tilsynelatende bra maskin, men som kræsjet hver gang maskinen kom opp i en viss temperatur (tror den på ettellerannatidspunkt har falt i gulvet, slik at loddepunktene på GPU eller CPU hadde løsnet fra hovedkortet, slik at reprasjon av disse er nær umulig). laget en tråd rundt dette for ca halvanet år siden, men klarer ikke gjenfinne den nå. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Uansett hva du kjøper,ikke kjøp laptop som er 5 år eller eldre,viss det skulle vise seg å være en fabrikkfeil på den vil reklamasjonsretten fortsatt gjelde!Kjøp heller ikke laptop uten kvittering! Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Ville ha kjøpt en thinkpad med 1 års garanti fra rubi data eller pc deal eller lignende. Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 22. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2019 Ville ha kjøpt en thinkpad med 1 års garanti fra rubi data eller pc deal eller lignende. Har sett på Thinkpad fra pcdeal, som ser ganske lovende ut. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Har sett på Thinkpad fra pcdeal, som ser ganske lovende ut. Men hvor bra prosessor å hvor mye ram trenger du? Hvor stor skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå