Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Huawei p30 pro + chromecast

Anbefalte innlegg

Er det ikke meningen at man skal kunne bruke chromecast uten å ha en ekstern WiFi router? Trenger en god løsning til tv når jeg er på farten og innimellom er det ingen gode WiFi å få lånt å da sliter jeg med å få i gang chromecasten.

Løsningen i dag er å opprette WiFi sone på p30, men da klarer jeg ikke å koble til chromecasten. Kan jeg sette opp NAT på tlfen eller løse dette på et vis? Nå må jeg ha med en gammel tlf/pc som kan kobles til p30 sitt WiFi og styre chromecasten derfra. Vil helst ha det til å fungere kun med tlf så jeg slipper å dra på ekstra dingser

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har p30 pro så det er ingen problem, men det virker ikke. Om jeg skal konfigurere den så er det ingen veier utenom å koble den til WiFi. Om jeg bare lar den stå uten å være tilkoblet så får jeg ikke opp cast ikonet slik som de nevner i artikkelen og dersom jeg kobler til den så mister jeg nett på tlfen og kan ikke spille av noe. Sikkert en eller annen banal feil, men har prøvd å følge noen av disse guidene uten hell.

Lenke til kommentar

Om du aldri har konfigurert den, så må du nok det sånn at den får siste oppdateringen som gir denne "wifi direct" støtten.

Jeg har konfigurert den og brukte den tidligere i dag via et åpent WiFi nett. Den har navn og alt det der, men nå har jeg ikke tilgang til WiFi lenger utenom å bruke telefonen som AP, men da får jeg ikke spilt av som nevnt. Om jeg kobler til enheten direkte med WiFi så dukker den opp, men ser ikke noen mulighet til å lese fw versjon og slikt. Muligens fordi at jeg ikke har nett når jeg kobler direkte til den.

Edit: da fikk jeg reist så jeg fant et åpent WiFi nett som var eneste måten jeg klarte å få koblet meg til enheten for å sette den opp (really Google?) og da klarte jeg å få aktivert guest mode som sto deaktivert, men får fortsatt ikke opp noen cast knapp på tlfen.

Edit2:Fiklet med dette i hele gårkveld uten å komme noe nærmere, men i dag tidlig var jammen cast ikonet på plass.. Da var oppskriften å finne et WiFi nett så en fikk kommet inn i menyen og aktivert guest mode, 2timers banning og en natts søvn så er det på plass :)

Endret av minim
Lenke til kommentar

Det er jo klart at man må konfigurere/aktivere den på WiFi, ellers hadde jo hvem som helst aktivert guestmode på den og streamet litt av hvert..

Om den ikke kobles til WiFi så kan man koble direkte til den. Da burde det vært mulig å konfigurert den også men den gang ei. Må koble den til et WiFi nett og så får man endret konfig. Den er sperret på den måten at en kode vises på skjermen under oppsett. I guest mode er det lyd eller pin kode for aktivering.

Gleden ble dog kort i dag. Virket første gang og så når jeg skulle sette det på igjen så får jeg opp cast ikonet, men får ikke sendt noe til skjermen. I nrk appen så viser bare nrk logoen på castn uten at jeg får spilt av noe (det spilles av lokalt på tlf).

Gir opp hele driten. Altfor dårlig brukervennlighet til at en enkelt kan ta det i bruk. Finst det noen bedre løsninger som støtter å "caste" direkte fra en enhet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...