Niram Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Hei, Flyttet i nytt hus for tre år siden. Tomten grenser til en skråning ned mot vegen som går utenfor huset vårt. Her er det som grøft å regne, med mye langt, vått gress. Jeg er nøye med å klippe gresset mitt, samt at jeg tar skråningen et par ganger i sesongen med ryddesag. Problemet er at det tydeligvis bor en koloni med vånd/jordrotter der nede som har begynt å forsyne seg av plenen min innenfor gjerdet. Det er ikke fryktelig mange hull, men merker en del "svikt" i plenen, samt tydelige hull på et (foreløpig) ganske lokalt område. Om jeg stamper de igjen med jord spretter de opp igjen ganske kort tid etterpå. Får hele skoen ned i hullene, men er vanskelig å si om det er komplekse tunnelsystemer der enda. Men redd for det.. Vi har to hunder som er ute hele dagen, så syns egentlig det er rart at de er såpass aktive. Men de holder vel på om natta.. Hva i all verden skal man gjøre for å få bukt med dette? Erfaringer? Har hørt om alt fra eksos-gassing til tradisjonelle feller, så er på utkikk etter litt mer info om hva man bør bruke. Feller og gift kan jeg nesten ikke bruke da vi har både hunder og små barn i hagen til enhver tid. Hilsen frustrert jordrotte-nabo 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 En mulighet er å kontakte ett skadedyrfirma,da det neppe gir seg etter ett bekjempningsforsøk.Du sier feller ikke er aktuelt i hagen,men hva med feller ved utgangene i skråningen evt. grave opp der du tror hulene går,sette ned felle for så å tette igjen der du gravde, så jordrottene må gå igjennom fella di når de går i hulene. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Katter er dyrisk effektive hvis de er av rett rase. Av erfaring er skogkatt gode jegere. Kanskje ta over en katt gratis fra noen som ikke kan ha katt lenger? 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 21. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2019 Takk for svar. Det er en del katter i området her, så de jakter helt sikkert. Hundene våre tok en i fjor og. Hundene våre er helt gale etter katter, så flere dyr i mitt hus er nok ikke aktuelt. Smart det med å grave opp. Tror jeg skal vurdere det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå