Svein-Erik Hole Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Kristina leder Europas jakt på neste generasjon batterier. Hun forventer en liten revolusjon [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Jeg har ikke ekstra, men lurer på hvorfor hun mener at sylindriske celler ikke er veien å gå videre? Lenke til kommentar
Sverre K. Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Jeg har ikke ekstra, men lurer på hvorfor hun mener at sylindriske celler ikke er veien å gå videre? Hun sier noe om at dette krever mye kobber, jeg antar at det er snakk om sammenkobling av cellene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) Materialbruk i kabler er allerede et ganske balansert marked. Dersom prisen på Cu øker så brukes mer Al slik at forbruket av Cu synker, og da synker også Cu-prisen. Al-prisen er ganske upåvirket av forbruket av Al i kabler siden det utgjør en veldig liten andel av verdens Al-produksjon. Elbilenes bruk av kabler vil nok forbli en veldig liten andel av verdens kabel-forbruk. Jeg hadde en magefølelse for at det var snakk om termiske utfordringer pga sylinderformen, men det er kanskje ikke noe problem? Eller at det er like lett å løse med prismatiske celler og lomme-celler? Endret 5. juli 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå