clinton Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Skal ha ny skjerm.Hvilken er og anbefale av Hercules 17" LCD Prophetview 920PRO DVI eller Eizo 17" LCD FlexScan L557K TCO-99 Sort Bruker dataen mest til surfing/spill/filmer. GOD JUL Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 har ikke erfaring med noen av de to, men jeg har sans for de gode "gamle" kvalitetskongene som eizo, 3com, plextor.... tror jeg ville gått for eizo Lenke til kommentar
clinton Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 har ikke erfaring med noen av de to, men jeg har sans for de gode "gamle" kvalitetskongene som eizo, 3com, plextor.... tror jeg ville gått for eizo så det er bare smak og behag?at du liker eizo bedre en hercules. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Hva er egentlig kontrast forholdet på herules skjermen.. Har sett 350:1,450:1,500:1 Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg har Eizo skjermen og det er iværtfall kvalitet tvers igjennom. Nydelig bilde, bra til bildebehandling og filmer samt surfing. Hvis du spiller veldig mye shoot'em-up som UT2003 o.l må du være obs på at det er en 25ms skjerm d.v.s at du merker litt etterslep. (Jeg spiller selv en del Battlefield og Half Life uten og være plaget av dette, men ser at tradisjonelle CRT skjermer er hakke vassere på spilling.) Tror dette gjelder for Hercules skjermen også uten at jeg har testet den noe. Uansett så er er Eizoen iværtfall ett trygt kjøp som jeg trygt kan anbefale! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 jeg nevner at herculesen ble testvinner på tom's hardware. Men hører mye positivt om Eizo'n, og den har også vunnet en del tester. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Må innrømme at jeg er EIZO "fæn", men jeg trur nok at Hercules er et like bra produkt. Trur det er "hipp som happ" hva du velger, det er vel bare en smaksak hva du liker best. Jeg har valgt EIZO. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Her har du en link til en helt ny 17" LCD EIZO: http://www.eizo.com/products/lcd/l550/index.asp Er enig at Eizo 17" LCD FlexScan L557 er lekker. http://www.eizo.com/products/lcd/l557/index.asp Endret 24. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Damn John Kr. Må ringe Eizo i romjulen å få testet l550 der. Så absolutt meget bra ut, med tanke på responstid. God Jul kompis. Gøy at vi begynner å bli en del LCD freaks her. Har lagt merke til en 10 stykker som er langt over hjennomsnittet her. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 jeg ville valgt hercules, rett å slett fordi den ser best ut men jag har desverre ingen erfaring med skjermen. men de har vel en responstid på 25ms? eller noe mindre? bør man hvertfall kunne forvente av en skjerm til 4500 lykke til, du blir nok meget fornøyd. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Jeg driver også og tenker på å kjøpe meg LCD og står mellom Hercules 920DVI og Eizo L557. Eizoen fikk forresten litt bedre kritikker enn hercules på dinside.no, og synsvinkelen skal visst være bedre på eizoen, men hercules skal visst være litt bedre til spilling igjen. Men jeg har en 19" crt jeg bruker nå jeg kan bruke til spilling, så det er egentlig ikke så nøye om den ghoster litt. Dessuten ser Herculesen myye bedre ut. Så jeg er litt i tvil.... men Eizo ligger best an hittil. Endret 26. desember 2003 av rudolfrock Lenke til kommentar
Mastbert Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 I følge Hercules sine sider så har Hercules skjermen 430:1 i kontrastforholdet. Og dei påstår å ha bytta panel, slik at synsvinkelen er på H170°/V150°. Dermed stemmer ikkje dinside.no sine kritikker heilt lenger... Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hmm... men hvordan kan jeg vite at jeg får en Hercules med nye panel da? Kan jeg spesifisere dette på noen måte? Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Hercules har samme panel (HyDis) som hyndai Q17 serien. (samme skjerm på en måte) Spør hvor mange som er fornøyd me denne skjermen, så vil 98% svare at de er meget fornøyd!....Hercules har bygd denne skjermen til gamere (0 ghosting), men den har også gode kontrastforhold, skarpet, visningsvinkel...osv. her er 2 tester: best i test på tomshardware detter er ikke dvi utgaven, men får bra kritikk dog edit: den slår skjermer med 16ms ( hyDis panelet har 20ms) Jeg skal kjøpe Hercules sin skjerm Endret 26. desember 2003 av Krø||e Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Hadde ikke lagt merke til at det var forskjell på 920 Pro og ikke Pro. Her en en liten kjapp oversikt over specs på skjermene: 920Pro DVI 170/150 250 cd/m2 430:1 20 ms L557 170/170 250 cd/m2 500:1 25 ms Har inntrykk av at Hercules er hakket mer egnet til film/spill enn eizoen. Men samtidig har jeg en 19" CRT jeg kan bruke og... Noen som forresten vet om Hercules 8500LE 64mb støtter dual med en crt og en lcd? Endret 26. desember 2003 av rudolfrock Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du Øivind, hvorfor har hercules sin skjerm tco 95 og har det noe å si på kvaliteten? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Hva er egentlig kontrast forholdet på herules skjermen..Har sett 350:1,450:1,500:1 Dette har med PRO og non-PRO skjermene. Du kan jo gjette hvilken som har hva Jeg vil tro Hercules'n passer best til spill/film/surfing mtp. at den har 20ms. Jeg vil også anbefale at du tar i bruk Google et lite sekund og sjekker noen av desse. Kan kanskje bli 2 LCD skjermer på meg det neste halvåret, Q17S og denne Hercules saken. Men det er en annen sak... Endret 27. desember 2003 av -NeoRag- Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Jeg ville gått for Hercules.. Jeg skal kjøpe inn noen pcer til familien min og de som skal ha lcd skal jeg kjøpe in Hercules skjermer. Skjermene er pene å se på og yter veldig bra. Gå for Hercules. Personlig vil jeg ha Hercules 19" lcd... Endret 27. desember 2003 av TeSp Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har den samme skjermen bare litt gamlere(med 30ms ). Jeg merker da aldrig etterslep eller ghosting osv(spiller UT03 på dagelig basis) Den er helt genial spørr du meg ! Og så er den jo bare så stilig ! Design messig så har ikke eizo en sjangse på den... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du Øivind, hvorfor har hercules sin skjerm tco 95 og har det noe å si på kvaliteten? Det er vel pga. den er svart? Tror det, ellers hadde den nok vært TCO99 sertifisert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå