Gå til innhold

Ny laptop: Macbook Pro eller en annen laptop (microsoft)?

fox

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittel spør om. Jeg er utkikk etter en ny laptop ettersom min har helt ræva batteri og begynner å bli treg. Jeg eier en MacBook pro 15" fra 2012 som jeg har brukt mye.

Men nå har macbook pro kommet til et nytt prisnivå enn tidligere, og jeg er usikker om jeg skal gå for det eller prøve en annen laptop til rimelig pris og evt er bedre enn MacBook pro.  Dvs raskere til å redigere med. Jeg jobber blant annet med opptak fra drone, ta bilder, jobbe med photoshop. premiere pro, illustrator osv.

Er det noen som har bedre peiling enn meg? Jeg må innrømme at jeg er utdatert i dette området, har ikke fulgt mye med teknisk ting i det siste. Har alltid likt MacBook, men vet ikke om prisen er forsvarlig? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvis du vurderer å bytte til Windows finnes det uendelig med muligheter. Hvis du vil ha forslag kommer xps serien til dell med noen gode skjermer, men det beste vil nok være å gå i butikken å faktisk se dem selv å se hva du liker. De fleste laptoppene du kjøper i dag vil yte bedre en macbookem din fra 2012.

Er også en fan av macbooks, men synes tastaturet på modellene etter 2015 er helt ubrukelig, du bør virkelig prøve dette før du kjøper en, da det er helt annerledes enn på tydeligere maskiner og etter min mening en stor nedgradering.

Ville også sjekket om lisensen på programvaren du bruker er gyldig på både Windows og mac slik at du ikke springer på en smell der om du bytter.

Lenke til kommentar

Jeg har en MacBook pro fra ifjor på jobben min. Men jeg trenger en til privat bruk. Jeg er usikker om jeg skal kjøpe en samme eller gå for en annen feks dell.

Er de mye billigere med samme innhold som man får kjøpt hos Apple?

Lenke til kommentar

Stort sett så får man mer for pengene om man går for en Windows-PC ja, spesielt om man ser på ytelse. Ta f.eks. en titt på Huawei sin MateBook-serie og sammenlign de mot MacBooks på samme prisnivå. Er mulig du må ofre litt når det kommer til ting som batteritid, skjermkvalitet/oppløsning og sånt, men MateBook-serien har en haug av ulike konfigurasjoner til forskjellige priser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...