Anterialis Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Kort spørsmål: Hvordan får jeg feks. en rød farge på en link i det den linken trykkes på? Noe med "onclick" å gjøre el? helst i css. (bruker stylesheet) På forhånd takk Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 a:active { color: red; } du tenker på? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 a:active { color: red; } du tenker på? Det eneste jeg kan komme på... Men det er jo heller ikke bare "onClick", men faktisk helt til du trykker på en ny link eller siden blir oppdatert. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 ja, men setter du noe i actionscriptet onclick så gjelder det helt til du endrer det manuelt. Derfor jeg regnet med at det var a:active trådstarter mente. La meg si det sånn: Hvor lenge vil du at linken skal være rød etter at den er klikket på? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Nei var ikke det jeg tenkte på, men er ikke sikker på om det funker i html. Eller må kanskje bruke javascript eller noe.. Tenkte på at linken får et unikt utseende akkurat i det du holder museknappen nede. Ikke før, ikke etterpå. Gjorde det når jeg feks. lagde flash knapper som førte til en link, og lurte derfor på om dette var mulig å la seg gjøre på vanlige linker... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 a:active { color: red; text-decoration: underline overline; cursor: text; font-weight: 900 } Der for alt et spesielt utseende når du trykker. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Da må du bruke onmousedown for å definere unikt utseende, og onmouseup for å resette utseende. Litt usikker på om du kan få kjørt css endringen "aktivt", eller om du må dukke dypt i DOM. Mye jobb for lite morro i alle fall. Da er det enklere med bilder Lykke til og post løsningen her når/hvis du finner den Toolshed: det der er for en aktiv link, og en aktiv link er aktiv til en annen tar over som aktiv (dvs blir trykket på) Endret 23. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Eller som jeg sa, siden oppdateres. Jeg la vekt på det lenger oppe i tråden... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Ok. Nei jeg gidder ikke dukke så veldig dypt ned i DOM Da har jeg det heller slik som jeg har det i dag. Tenkte bare at det var kjekt å vite hvordan koden for "onmousedown" var, men ettersom det ikke er så enkelt som feks. a:active mm. så orker jeg ikke stresse så veldig mye med det Er ikke noe god egentlig så det blir bare dumt om jeg skal risikere helsa for å få det til Men takk for alle forslag! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Et tips: Les sentrale deler av denne og denne, så slipper du å stille så "lette" spørsmål i fremtiden Ja, det er utrolig mye å se igjennom, men hvis du virkelig går inn for å lære html og css, er det endel løsninger som kommer fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå