Adrax Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Skal kjøpe en bil som har 88.000 kr i lån på seg. I annsonsen står det at: "Heftelser vil bli slettet ved salg" Men har man egentlig noen garanti for at selger faktisk blir å bruke pengene til å slette gjelda? Er ordene i annonsen verdt noe hvis selger velger å bruke pengene på noe annet? Konsekvensen er at jeg som ny eier av bilen er nødt å betale lånet. Endret 20. juni 2019 av Adrax Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Veldig enkelt. Du betaler inn direkte på lånet/heftelsen, evt resterende til selger. 1 Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 "Heftelser vil bli slettet ved salg" det er ikke sant heftelser følger bilen til neste eier , selv om det er en ivrig selger. hvis bilen koster 50tusen å det er gjeld i bilen fra lindorf så får en ikke tiljengelig penger til å betale ned det orginale bilånet Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Har kjøpt mc med heftelse tidligere, det du må gjøre er å be om lånenummeret slik at du kan bekrefte gjenstående beløp deretter drar dere sammen til banken og overfører direkte til selskapet som har panten og resten til selger. Dette er det tryggeste og du er sikker på at beløpet går til å betale lånet. Hvis han ikke vil oppgi lånenummer så bare dropp det, det hadde jeg personlig gjort. Endret 20. juni 2019 av mrpc 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Som Habla Møberg enkelt sa, du betaler direkte til selskapet hvor lånet er. Du får oppgitt kontaktperson og evt. andre opplysninger fra selger, kontakter låneinstitusjonen og de bekrefter at pant blir slettet når oppgjør kr x er mottatt og bilen er omregistrert på deg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Når jeg har kjøpt biler med heftelser (lån) så har jeg bare satt min mann i banken i kommunikasjon med selgers bankperson. Hvis ikke heftelsene kan fjernes med kjøpssum så må øvrig gjeld betjenes av selger først. Deretter betaler min bankperson ut kjøpesum, hvor iallfall det beløpet som gjenstår på lånet går uavkortet til å betjene lånet. Hvis ikke selger går med på noe sånn, styr unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå