NTB - digi Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Norge best på trafikksikkerhet i Europa for fjerde år på rad Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Med andre ord har Norge har Europas beste og mest ansvarsfulle sjåfører, samt etterhvert nyere og lang mer sikrere biler. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Mange faktorer bidrar til dette, det som kan utvilsomt bidra er blant annet velholdte og morderne veier, sånne som alle disse bomstasjonene burde kanskje betale.... og ikke sykkelveier... og ikke noe annet svada. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Dette kommer blant annet av forholdsvis strenge regler for både trafikken, og for kjøreopplæring. I mer "liberalistiske" samfunn der det er større "personlig frihet" gir folk mer faen og det blir flere og mer alvorlige ulykker. 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Man skal i hvertfall ikke kreditere dette kun til at veiene er trygge, men en ansvarlig setting av fartsgrenser, god kjøreopplæring og ikke minst bedre og tryggere biler er nok viktige elementer her, akkurat som flere andre også påpeker. Lenke til kommentar
2ETE1ZXM Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Hvordan veier vi personlig frihet og kostnad opp mot skadde og drepte? Vi gjør dessverre ikke det. Hvor går grensen for regulering? Ikke noe problem å redusere ulykker og dødsfall ved å innføre ennå strengere regimer på kostnadsdrivende opplæring, redusert hastighet, overvåkning etc. Problemet I Norge er at tilsynelatende ingen tør ta debatten om hva vi egentlig ønsker. Det finnes noen banale eksempler som er lette å forstå. De fleste er enige om at å redusere hastigheten til null er uakseptabelt. Men dette innfrir altså umiddelbart nullvisjonen. Dermed har vi konkludert at det er en sammenheng mellom hva vi aksepterer av restriksjoner og reduserte ulykker og dødsfall. Hvorfor har vi ikke da en åpen diskusjon om nivået på restriksjoner og kostnader i forhold til reelle akseptkriterier? Behovet for å komme fort frem som person og gods bør også være en viktig faktor. 1 Lenke til kommentar
Murmelvad Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Ja ni har nyare och säkrare bilar än många andra länder men självinsikt verkar ni inte ha! Bor om ursäkt för att detta kommer vara provocerande, men ni är inte duktiga förare! Jag bode i Norge i över 4år och jag kör bil i hela europa på jobbet. Jag anser att norrmän är bland dom sämre förarna i europa. Ni håller inte avstån, kör för fort in till rondeller och korsningar och kör alldeles för fort i lågfartsområden/bostadsområden där barn kan hoppa fram när som helst. Anledningen till att ni har så få "dödsolyckor" är för att ni har den lägsta genomsnittshastigheten av alla länder. Tyskland har dom överlägset bästa förarna, men har också dom högsta hastigheterna, vilket bidrar till fler dödsolyckor. På autoban har man kameror som övervakar att bilar håller 3sec regeln, i norge har man 3cm regeln istället! Om man i norge hade hållit 3sec regeln hade ni dessutom halverat era bilköer runt städerna. Den låga hastigheten beror delvis på att ni har otroligt små och dåliga motorvägar. Hur många andra europeiska länder har enfiliga europavägar med får och kor gåendes på ? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 (endret) Ja ni har nyare och säkrare bilar än många andra länder men självinsikt verkar ni inte ha! Bor om ursäkt för att detta kommer vara provocerande, men ni är inte duktiga förare! Jag bode i Norge i över 4år och jag kör bil i hela europa på jobbet. Jag anser att norrmän är bland dom sämre förarna i europa. Ni håller inte avstån, kör för fort in till rondeller och korsningar och kör alldeles för fort i lågfartsområden/bostadsområden där barn kan hoppa fram när som helst. Anledningen till att ni har så få "dödsolyckor" är för att ni har den lägsta genomsnittshastigheten av alla länder. Tyskland har dom överlägset bästa förarna, men har också dom högsta hastigheterna, vilket bidrar till fler dödsolyckor. På autoban har man kameror som övervakar att bilar håller 3sec regeln, i norge har man 3cm regeln istället! Om man i norge hade hållit 3sec regeln hade ni dessutom halverat era bilköer runt städerna. Den låga hastigheten beror delvis på att ni har otroligt små och dåliga motorvägar. Hur många andra europeiska länder har enfiliga europavägar med får och kor gåendes på ? Vi kjører effektivt. Men ja, skal mye til for og dø i de hastighetene vi har her til lands. Og siden dette fokuserte på døde mennesker og ikke skadede så er det klart av vi kommer bra ut her. Om det land innfører 1km/t maks hastighet vil de automatisk toppe denne statistikken grunnet... Ja det er åpenbart. Enkelte nybygde strekninger av E18 nær meg er så god at jeg er sikker på du kunne hatt 160km/t fartsgrense der uten et problem. Vet ikke om avstigning og påkjørings ramper er laget for den farten da men, må kanskje forlenges noe. Endret 21. juni 2019 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Börje Forssell Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Ja ni har nyare och säkrare bilar än många andra länder men självinsikt verkar ni inte ha! Bor om ursäkt för att detta kommer vara provocerande, men ni är inte duktiga förare! Jag bode i Norge i över 4år och jag kör bil i hela europa på jobbet. Jag anser att norrmän är bland dom sämre förarna i europa. Ni håller inte avstån, kör för fort in till rondeller och korsningar och kör alldeles för fort i lågfartsområden/bostadsområden där barn kan hoppa fram när som helst. Anledningen till att ni har så få "dödsolyckor" är för att ni har den lägsta genomsnittshastigheten av alla länder. Tyskland har dom överlägset bästa förarna, men har också dom högsta hastigheterna, vilket bidrar till fler dödsolyckor. På autoban har man kameror som övervakar att bilar håller 3sec regeln, i norge har man 3cm regeln istället! Om man i norge hade hållit 3sec regeln hade ni dessutom halverat era bilköer runt städerna. Den låga hastigheten beror delvis på att ni har otroligt små och dåliga motorvägar. Hur många andra europeiska länder har enfiliga europavägar med får och kor gåendes på ? "enfiliga europavägar med får och kor gåendes på" finner du inte i Norge heller. Och "den låga genomsnittshastigheten" beror också på de höga böterna vid överträdelser. Det är betydligt högre böter i Norge än i andra länder vid brott mot trafikreglerna, (för kort avstånd till fordonet framför kostar NOK 6800) och dessutom får man prickar i körkortet som kan ge indragning efter flera överträdelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå