Seen Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Hei! Vurderer å starte på psykologi på UiO til høsten. Tenker da på profesjonsutdannelsen. Mangler et par poeng for å komme inn, og lurer på: er det best å ta opp et fag fra videregående eller starte på årsstudiet og få poeng derfra for å så søke seg inn? Det siste er mest fristende selfølgelig, men finner lite info om det. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Det siste vil jeg si. Brukte et halvår på UiB til forberedende på feil fakultet, da jeg så søkte over var det langt enklere. Manglet ikke mange poeng, men et halvår var tilstrekkelig. 1 Lenke til kommentar
Seen Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Det siste vil jeg si. Brukte et halvår på UiB til forberedende på feil fakultet, da jeg så søkte over var det langt enklere. Manglet ikke mange poeng, men et halvår var tilstrekkelig. På feil fakultet? Det vil si, du tok 30 studiepoeng i andre fag og flyttet internt over til psykologiske fakultet på profesjonsstudiet? Mangler ikke mange poeng jeg heller. Er det ikke sånn at noen må slutte på profesjon for at jeg skal kunne få plass eller noe? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Ja, siden jeg hadde matte+fysikk fra vgs hadde jeg mer poeng til mat-nat på universitetet. Byttet etter ett semester. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå