Aleksander_ Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Batteriet på min Huawei Honor 8 holder på å dø. Jeg har begynt å snuse litt på å kanskje kjøpe en iPhone.Grunnene til dette er hvordan apple forholder seg til privacy, og det faktum at når jeg kjøpte huawei telefonen med Android 7 forventet jeg at android 8 oppdateringen skulle komme snart.Istedenfor kom Huawei med beskjeden om at telefonen aldri ville få oppdateringen. Hjemme har jeg en google home og en chromecast som jeg bruker flittig, hvordan fungerer en iphone med chromecast og google assistant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Hjemme har jeg en google home og en chromecast som jeg bruker flittig, hvordan fungerer en iphone med chromecast og google assistant? Begge deler funker fint, etter min erfaring. Legg inn Google Home-appen fra App Store, så funker det omtrent som på Android. Eneste jeg ikke har brukt tid på å finne ut av er integrasjon mellom Google Home og Kalenderappen for iOS. Du kan også aktivere Google Assistant gjennom Siri, så du bruker Google uten å røre telefonen. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Dette har jo ikke så mye med Android-telefoner generelt å gjøre, men Huawei. Oppdateringer bør uansett ikke være særlig avgjørende. iPhone er lav verdi for pengene. Får så mye mer for pengene om man velger riktig Android-telefon. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Dette har jo ikke så mye med Android-telefoner generelt å gjøre, men Huawei. Oppdateringer bør uansett ikke være særlig avgjørende. iPhone er lav verdi for pengene. Får så mye mer for pengene om man velger riktig Android-telefon. Det siste der er subjektivt. Ting fungerer bedre på iPhone og man får en svært god pakke. Jeg har Android privat selv, men jeg ser helt klart fordelen med iphone også. bruker det som jobb tlf enda siden der må ting virke og produktivitet være bra så kan jeg leke med beta løsninger på privat tiden min. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Det siste der er subjektivt. Ting fungerer bedre på iPhone og man får en svært god pakke. Jeg har Android privat selv, men jeg ser helt klart fordelen med iphone også. bruker det som jobb tlf enda siden der må ting virke og produktivitet være bra så kan jeg leke med beta løsninger på privat tiden min. De aller fleste ting fungerer like godt på Android som på iPhone, i noen tilfeller også enda bedre. Helt klart mer verdi i å kjøpe Android enn iPhone. Men fordelen med iPhone og pris er at man kan få igjen en god slant om man selger den etter noen år. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 De aller fleste ting fungerer like godt på Android som på iPhone, i noen tilfeller også enda bedre. Nå er ikke dette en Android vs. iPhone-tråd. TS har vel fått svar på sine spørsmål. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Svaret mitt var i høyeste grad relevant. Huaweis Android-trøbbel bør ha null betydning for valg av telefon/operativsystem. Bare dropp Huawei hvis oppdateringer er så viktig. Jeg har selv kjøpt en kinatelefon nå nylig og bryr meg fint lite om oppdateringer (med mindre det er noe helt spesielt). Ingen tvil om at iPhone er dårligere valuta for pengene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Spørsmålet til TS var "Hvordan fungerer en iphone med chromecast og google assistant?" Mulig det er bare meg, men jeg er ikke i stand til å se hva relevansen til Huawei og Android og oppdateringer er til dette spørsmålet. Når man har en jobbtelefon er din vurdering av "valuta for pengene" heller ikke relevant. Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 TS nevner jo oppdateringer og irritasjon om å ikke få oppdatering så på en måte er det relevant. Skal man være sikker på å få oppdateringer i lang tid fremover og samtidig med andre så er iPhone uten tvil valget. Google sine er vel også garantert i lenger tid enn andre merker og får oppdateringer først, men det er ikke aktuelt for alle å kjøpe den når det kun er grå-import av den enn så lenge. Bvb09 jo din vurdering av at Android er mer for pengene er i aller høyeste grad subjektiv. For min private bruk så stemmer din vurdering bra, men for min jobb bruk så er iphonen mer valuta for pengene selv om den koster mer. Merkostnadene er ubetydelig i forhold til tid spart og at ting bare virker, virker og virker. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Spørsmålet til TS var "Hvordan fungerer en iphone med chromecast og google assistant?" Mulig det er bare meg, men jeg er ikke i stand til å se hva relevansen til Huawei og Android og oppdateringer er til dette spørsmålet. Når man har en jobbtelefon er din vurdering av "valuta for pengene" heller ikke relevant. Jeg svarte på, eller kommenterte, innholdet i TS' innlegg. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Batteriet på min Huawei Honor 8 holder på å dø. Jeg har begynt å snuse litt på å kanskje kjøpe en iPhone. Grunnene til dette er hvordan apple forholder seg til privacy, og det faktum at når jeg kjøpte huawei telefonen med Android 7 forventet jeg at android 8 oppdateringen skulle komme snart. Istedenfor kom Huawei med beskjeden om at telefonen aldri ville få oppdateringen. Det er hva en kan forvente med Android. Samtlige Androidenheter jeg har eid ble utdatert mht OS og sikkerhet LENGE før duppeditten tok kvelden. Selv har jeg har faset ut både Android (og Windows) det siste året. Uavhengig av preferanser så er det 3 gode grunner til å velge iPhone: 1: De oppdateres i lang tid sammenlignet med Android 2: Privacy kan debatteres for alle smartplatformer, men Apple ligger nok best an 3: De har restverdi i annenhåndsmarkedet. I bruktmarkedet ville jeg nok anbefale iPhone X eller 8 og nyere dersom du har lengre horisont enn 2 år. Glem ihvertfall 5 og 6. Selv om jeg ser 6 selges i butikker fortsatt. Tipper iPhone 7 vil være oppdatert i 15-18 mndr til, dvs til iOS 14 slippes. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Det er hva en kan forvente med Android. Samtlige Androidenheter jeg har eid ble utdatert mht OS og sikkerhet LENGE før duppeditten tok kvelden. Selv har jeg har faset ut både Android (og Windows) det siste året. Uavhengig av preferanser så er det 3 gode grunner til å velge iPhone: 1: De oppdateres i lang tid sammenlignet med Android 2: Privacy kan debatteres for alle smartplatformer, men Apple ligger nok best an 3: De har restverdi i annenhåndsmarkedet. I bruktmarkedet ville jeg nok anbefale iPhone X eller 8 og nyere dersom du har lengre horisont enn 2 år. Glem ihvertfall 5 og 6. Selv om jeg ser 6 selges i butikker fortsatt. Tipper iPhone 7 vil være oppdatert i 15-18 mndr til, dvs til iOS 14 slippes. Kjøp Pixel eller OnePlus istedenfor telefoner stappet med dilldall fra Huawei, Samsung osv. Oppdateringer garantert i minst 3 år. Til TS: Kan anbefale deg å kjøpe OnePlus 6t eller 7. iPhone er gammeldags og kjedelig Endret 20. juni 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Hvilken feature i Android 9 er det du absolutt må ha? Jeg har ett nettbrett med Android 6, ett med Android 7 og telefonen min har Android 9 (forøvrig Android 10 beta og siden det er en Oneplus men ikke orket å oppgradere) Og jeg bruker alle sømløst og får brukt dem til akkurat det jeg ønsker uten at jeg savner noe spesielt på de eldre Android versjonene. Så med mindre det er en killer feature i Android 9 du savner så skjønner jeg ikke stresset med å oppgradere. Har og en iPhone, hvor jeg ønsket å gå tilbake til en tidligere version av IOS - men den var ikke lenger "signert" av Apple og da var det vist helt umulig.. Men så lenge du ikke knuser iPhone så har dem mye verdi i etterkant ja. Skulle og til å foreslå batteribytte på Honorn din siden batteri bare koster 200kr, men ser at det er en ganske omfattende jobb på den telefonen i forhold til andre, så med mindre du er litt teknisk kyndig og stødig på fingrene er det kansje ikke alternativ. https://www.ifixit.com/Guide/Huawei+Honor+8+Battery+Replacement/97683 Endret 20. juni 2019 av Complexity Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Kjøp Pixel eller OnePlus istedenfor telefoner stappet med dilldall fra Huawei, Samsung osv. Oppdateringer garantert i minst 3 år. Til TS: Kan anbefale deg å kjøpe OnePlus 6t eller 7. iPhone er gammeldags og kjedelig Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne. Jeg kunne ramset opp en mengde ganske ubehagelige ting jeg heller vil gjøre enn å kjøpe Android fra hvilken som helst leverandør en gang til. Kjedelig er en bra ting, det er absolutt ingenting jeg savner fra Android. Null Nada Zip Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Det er hva en kan forvente med Android. Samtlige Androidenheter jeg har eid ble utdatert mht OS og sikkerhet LENGE før duppeditten tok kvelden. Selv har jeg har faset ut både Android (og Windows) det siste året. Uavhengig av preferanser så er det 3 gode grunner til å velge iPhone: 1: De oppdateres i lang tid sammenlignet med Android 2: Privacy kan debatteres for alle smartplatformer, men Apple ligger nok best an 3: De har restverdi i annenhåndsmarkedet. I bruktmarkedet ville jeg nok anbefale iPhone X eller 8 og nyere dersom du har lengre horisont enn 2 år. Glem ihvertfall 5 og 6. Selv om jeg ser 6 selges i butikker fortsatt. Tipper iPhone 7 vil være oppdatert i 15-18 mndr til, dvs til iOS 14 slippes. Oppdateringer har for folk flest tilnærmet null betydning. Folk er opptatt av det, ikke misforstå, men det er nok mest fordi man tror at det spiller noen rolle. Vet ikke hva du mener med privacy, men jeg ville i hvert fall ikke tenkt på det i forbindelse med et valg/kjøp. Restverdi ville jeg sett bort ifra. Gi heller bort telefonen, bruk den som ekstratelefon... For mye surr i forbindelse med salg, klager osv. Og hvis man betaler 5k og har telefonen i 2-3 år, så er det egentlig helt greit å bare glemme den telefonen og kjøpe ny. Endret 20. juni 2019 av BVB09 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne. Jeg kunne ramset opp en mengde ganske ubehagelige ting jeg heller vil gjøre enn å kjøpe Android fra hvilken som helst leverandør en gang til. Kjedelig er en bra ting, det er absolutt ingenting jeg savner fra Android. Null Nada Zip Smått nysgjerrig på hva som har gitt deg slike traumer Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Høres det ut som om jeg har behov for hjelp til å velge? Bump Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Smått nysgjerrig på hva som har gitt deg slike traumer Jeg kan til tider kjenne meg igjen.. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Jeg kan til tider kjenne meg igjen.. Skjønner godt at du kjenner deg igjen når du bruker EMUI. Betyr ikke at problemet ligger i Android Endret 20. juni 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Oppdateringer har for folk flest tilnærmet null betydning. Folk er opptatt av det, ikke misforstå, men det er nok mest fordi man tror at det spiller noen rolle. Vet ikke hva du mener med privacy, men jeg ville i hvert fall ikke tenkt på det i forbindelse med et valg/kjøp. Restverdi ville jeg sett bort ifra. Gi heller bort telefonen, bruk den som ekstratelefon... For mye surr i forbindelse med salg, klager osv. Og hvis man betaler 5k og har telefonen i 2-3 år, så er det egentlig helt greit å bare glemme den telefonen og kjøpe ny. Man legger ikke en telefon med 5.000 kroners verdi i en skuff eller gir den bort. Det er hjernedødt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå