Janvik Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Ser jeg har volte med Ice sim mens jeg henger på 242 02 idag. Samtaler starter fint uten at jeg dropper til GSM/UMTS. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Jeg tror du har rett! Jeg fikk etter mye om og men hengt Nokia 7+'en på 24202 og gjorde både inn- og utgående samtaler mens telefonen hang på Telias 4G-nett. Dette er bekreftet av Network Cell Info, og at oppkoblingstiden var nede i 2-3 sekunder. Edit: dessuten ser jeg at både VOLTE og Roaming-indikator blir vist. Jeg er i Oslo Endret 20. juni 2019 av beladinka Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Aktiv volte samtale med ice Edit: ser veldig ut som at Ice har bedre kvalitet mot Telenor enn Telia har idag... Endret 20. juni 2019 av Vanstalk 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg er på chat med ICE, og har bedt om en bekreftelse. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Her er svar fra ICE: "Da er jeg tilbake. Beklager litt ventetid! Fikk beskjed om at dette er helt nylansert. Det er bare visse området det fungerer på foreløpig. Har ikke liste på hvilke områder og telefoner som tar det riktig enda. Kommer nærmere informasjon på dette! :)" @Vanstalk: hva slags telefon har du og hvor i landet er du, sånn ca? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) VoLTE-symbolet dukket opp på telefonen for 3 dager siden her. Stor forskjell bare på å ringe opp noen, nå er det ringetone etter bare et sekund eller to. Tidligere gikk det lett 6-7 sekund fra klikk på "ring" til det kunne høres at det ringte. Edit: Møre og Romsdal. Endret 20. juni 2019 av Pop 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Kan alle som har VOLTE-roaming skrive hvor i landet de befinner seg? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Her er svar fra ICE: "Da er jeg tilbake. Beklager litt ventetid! Fikk beskjed om at dette er helt nylansert. Det er bare visse området det fungerer på foreløpig. Har ikke liste på hvilke områder og telefoner som tar det riktig enda. Kommer nærmere informasjon på dette! :)" @Vanstalk: hva slags telefon har du og hvor i landet er du, sånn ca? Note 9, (Sør) Trøndelag 1 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Kan alle som har VOLTE-roaming skrive hvor i landet de befinner seg?Ikke noe Volte hos Telia her på Sørlandet... P20 lite Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Jeg tar en bump og etterlyser andre som har Volte-roaming. Husk å si hvor i landet dere befinner dere. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Volte roaming funker. Fredrikstad 1 Lenke til kommentar
bjønneovn Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Funket her også. Telemark, kjørte Buskerud/Østfold i går. Hadde symbol hele veien det jeg kunne se. 1 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Fruen har Samsung S7, og har Volte hos både Ice og Telia her på Sørlandet... Jeg har kun Volte hos Ice, og ikke hos Telia, på min Huawei P20 lite. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Hvordan opplever dere forresten pålitelighet ved samtaler, sms, MMS og BankID på mobil hos ice? Jeg er nysgjerrig på ice, men orker ikke at telefonen hopper for mye frem og tilbake på nettene, og andre ustabiliteter. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Jeg har hatt ice i et par år nå, og opplever samtaler som helt problemfritt. Etter volte på ice sitt eget nett har det blitt enda bedre totalt sett. Har aldri hatt de problemene folk piper så fælt om med sms/mms og datainnstillinger eller samtaler som faller ut. Så bank i bordet. Dritfornøyd. Nå fikk jeg i tillegg 6gb + datafrihet for 299 i juli og august (sommerkampanje), så jeg har ikke noe annet enn positivt å si. Gjerrigknarken som jeg er så hopper jeg tilbake på 1GB etter august, men har kun behov i sommermånedene. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Hva med roaming i utlandet? Der har det vært en del grynting fra folk. Jeg bor nærme grensa til Sverige og besøker Sverige ofte. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Har aldri hatt noe trøbbel der heller jeg, vel og merke kun vært noen få steder i europa de siste årene. Sverige fungerer plettfritt hvertfall, der er jeg relativt ofte (bor i Østfold) Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Takk for svar. Jeg skal tenke på det litt til. Har en deal med OneCall som varer ut året, som er greit til mitt bruk. Typ 17 GB til 249 + 2x tvillingsim. Ice kan ikke måle seg der enda Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 4. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2019 Hvordan opplever dere forresten pålitelighet ved samtaler, sms, MMS og BankID på mobil hos ice? Jeg er nysgjerrig på ice, men orker ikke at telefonen hopper for mye frem og tilbake på nettene, og andre ustabiliteter. Jeg opplever at Ice SIM velger å henge på Telia selv om Ice er brukbart i området enkelte ganger. Resten har jeg ikke testa så alt for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå