aklla Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Noe tips til å male utvendig vinduskarm? Noe spesiellt jeg må tenke på for å få det til å holde? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Noe tips til å male utvendig vinduskarm? Noe spesiellt jeg må tenke på for å få det til å holde? Spørs hvordan den er fra før. Tidligere malt? Bart tre? Maling flasset av?.. Det viktige iallefall, er jo forarbeidet. Rengjøring og skraping(om nøvending), grunning med Visir oljegrunning hvis der er noe bart. På tidligere malt flate, er det vel best å pusse litt med sandpapir slik at at overflaten blir ru, så malingen fester bedre. Eventuelt bruke rødsprit til å matte overflaten. Og ha på sopp og algedreper før maling 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 Det er pr nå sprukket og flasset av maling, men har tenkt til å pusse ned til ~treverket, for så male igjen. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Det er pr nå sprukket og flasset av maling, men har tenkt til å pusse ned til ~treverket, for så male igjen. Grunn med visir og ta på utendørs dør & vibfusmaling etterpå. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2019 (endret) Tips til hvordan man pusser/fjerner malingen? Vil jo ikke skade vinduet, samtidig som det helst skal være enkelt Noen tips til maling(merker osv)? Endret 23. juni 2019 av aklla 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Hvis du vil ha vekk all maling, kan du vurdere å bruke malingfjerner. Feks denne. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2019 Vet ikke, om jeg bør ha bort alt, så ja. Om det ikke er behov, så nei 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Er det bare en enkel karm? Kan jo legge opp et bilde av den, kan være litt lettere å se hva som bør gjøres 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2019 Tenkte å ta hele huset, er ikke en enkelt karm. Er fra karmer som malingen har flasser av på til karmer som ser relativt bra ut. Mulig det er noen av de jeg ikke gidder, men er ikke en enkelt karm. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Personlig ville jeg pusset lett over med grovt sandpapir, eventuelt benyttet en stålbørste for å fjerne løs maling og skitt, så sjekket at det ikke var noe råte osv. Dersom det er sprekker i treverket bør de tettes, jeg ville brukt ESSVE sin byggfug for fasade. Ville grunnet over med Beckers primex tregrunn plus, deretter malt med Beckers perfekt plus vindusmaling. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2019 Bedre/enklere å bruke en dremel? Pussepapir vil vel lage riper i vinduet om jeg kommer borti, ser for meg at det er enklere å slippe det med dremel.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå