Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere tilkoblinger samtidig


Anbefalte innlegg

Når jeg er koblet til forskjellig utstyr med ethernet og fast ip på pc, så kan jeg fint surfe på internet om jeg er tilkoblet wifi samtidig. Om jeg bruker det innebygde 4G modemet i pc`n er ikke det mulig å surfe.

Hvilken innstilling er det jeg må forandre på for å kunne bruke innebygd 4G modem samtidig som jeg er koblet til annet utstyr med ethernet kabel? Litt upraktisk å ikke kunne finne dokumentasjon og slikt mens jeg programmerer utstyr.

 

Det er en Thinkpad 480S med Windows 10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger du kun tilgang til LAN på ethernet?

 

prøvd å sette statisk IP uten gateway/DNS?

 

Nei må sette Subnet og default gateway.

Må vel bare være en enkel innstilling så får pc til å bruke innebygd 4G når ethernet ikke fungerer.

Wifi og ethernet samtidig er jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Du må sette høyere prioritet på nettverkskortet du vil bruke for WAN, men da vil all trafikk til adresser som ikke ligger i routing tabellen gå over den forbindelsen. Du kan sjekke i CMD.exe også skrive «route print» for å se hvilke nettverk som er tilgjengelig med hvilket nettverkskort. Lavere metric er foretrukket rute. Metric kan endres med «route» kommandoer eller ved å velge egenskper på Ethernet forbindelsen og egenskaper på IPv4 og hake bort automatisk metric og sette verdien høyt eks 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...