steinjarle Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Skoda åpner for forhåndsbestilling av sin el-SUV med firhjulstrekk og 500 km rekkevidde Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Håper at SUV utgaven blir noe liknende utseende og at den kommer før crossover-coupe utgaven. 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). 1 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). Hvis de lager batteripakken et par cm høyere, så kan de fortsatt få inn et større volum med battericeller. Lenke til kommentar
Acque Minerali Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). Model 3 er 1930 mm bred ekskl. speil. Skodaen er 1920 mm. Akselavstanden er også ganske lik. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). ID.3 som er endel mindre (1,5 kubikkmeter mindre?) får jo 77 kWh i sin største versjon, så det viser nok at det er mulig å pakke batteriene enda bedre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). Men hvorfor snakke om kWh når rekkevidden faktisk er dårligere. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Så de kan ikke si noe om prisen... men man kan forhåndsbestille. Denne early access/kickstarter/forhåndsbestillingsøkonomien tar helt av og de eneste som lider er kundene. Lenke til kommentar
borgermeister Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for dere ikke brukte "Se denne Tesla killeren" tittel :-) Får litt "too good to be true" følelse av denne. Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri). Model 3 er vel ikke akkurat 17cm bredere ??? Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 (endret) Model 3 er 1930 mm bred ekskl. speil. Skodaen er 1920 mm. Akselavstanden er også ganske lik.Er vel naturlig å anta at det er snakk om total bredde i begge tilfeller? Evt hva blir Skoda sin bredde ekskl. Speil? Model 3 er vel ikke akkurat 17cm bredere ???Litt overrasket? Tesla Model 3 er 2,09m bred. Skoda Vision iV er 1,92m bred. Men hvorfor snakke om kWh når rekkevidden faktisk er dårligere. Større er vel alltid bedre? Greit med litt ekstra størrelse på kalde dager Endret 21. juni 2019 av keramikklampe Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 (endret) Den får 4x4 eller fremhjulstrekk. Ikke bakhjul Edit: ser det står forskjellig på sidene som har omtalt bilen. Finner ikke info på Skoda sin side. Fikk svar på Facebook av skoda, bakhjulsdrift Endret 21. juni 2019 av NaitsInTheDark Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Spesielt med tanke på at Model 3 er nesten 10% (17cm) bredere og kun klarer å romme 75kwh batteri mot Skoda sin 83kwh (ca 10% større batteri).Hvor mye batterier man får plass til kommer til stor grad an på hvordan man designer batteripakken. Se eksemplevis nye Tesla Roadster som får 200 kWh, i et mindre format enn Model 3. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Er vel naturlig å anta at det er snakk om total bredde i begge tilfeller? Evt hva blir Skoda sin bredde ekskl. Speil? Litt overrasket? Tesla Model 3 er 2,09m bred. Skoda Vision iV er 1,92m bred. Større er vel alltid bedre? Greit med litt ekstra størrelse på kalde dager Hvor får du dette fra? Vegvesenet sier 184,9 cm bred: https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EV31001 Bredde med speil er ikke så interessant. 2 Lenke til kommentar
Acque Minerali Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Er vel naturlig å anta at det er snakk om total bredde i begge tilfeller? Evt hva blir Skoda sin bredde ekskl. Speil? 1926 mm. Jeg oppgav 1920 mm i mitt innlegg ovenfor, men hadde feil kilde. Vi vet ennå ikke totalbredden for Vision iV, men det er heller ikke så veldig interessant. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Den får 4x4 eller fremhjulstrekk. Ikke bakhjul Hvorfor det? Er vel bedre å benytte plassen der tanken vanligvis er til å ha motoren istede for å oppta plass under panseret som man kan bruke til oppbevaring. Honda E har jo bakhjulstrekk. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Batteriet er på 83 kilowattimer, som altså skal gi en rekkevidde på opptil 500 kilometer etter WLTP. Teslas nevnte Model Y er estimert til 505 kilometer etter WLTP i utgaven med størst batteri – sannsynligvis rundt 75 kilowattimer. I firhjulstrekkutgaven, ja. Bakhjulstrekkutgaven til Model Y (som jeg regner med er mest sammenlignbar ref "inntil 500 km" på Skodaen) er rekkevidden estimert til 540. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 1926 mm. Jeg oppgav 1920 mm i mitt innlegg ovenfor, men hadde feil kilde. Vi vet ennå ikke totalbredden for Vision iV, men det er heller ikke så veldig interessant. Åååå.. trodde det alltid var snakk om totalbredden. Forøvrig er Tesla Model 3 1,85m bred eksls. speil. (som Kremt sier ovenfor). 1,93m er med innbrettet speil. Så da er faktisk Model 3 ca.8cm/4% smalere enn Vision iV. Lettere å forstå at batteriet er mindre i Tesla da. Lenke til kommentar
Acque Minerali Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 1926 mm. Jeg oppgav 1920 mm i mitt innlegg ovenfor, men hadde feil kilde. Vi vet ennå ikke totalbredden for Vision iV, men det er heller ikke så veldig interessant.Åååå.. trodde det alltid var snakk om totalbredden. Forøvrig er Tesla Model 3 1,85m bred eksls. speil. (som Kremt sier ovenfor). 1,93m er med innbrettet speil. Så da er faktisk Model 3 ca.8cm/4% smalere enn Vision iV. Lettere å forstå at batteriet er mindre i Tesla da. Model 3 er 1930 mm bred ekskl. speil og 2090 mm med speil, ifølge Wikipedia. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Model 3 er 1930 mm bred ekskl. speil og 2090 mm med speil, ifølge Wikipedia. Wikipedia sier at 1930 mm er med speil foldet. Tesla Model 3 bruker manual sier 1849 mm eksls speil. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Hvor får du dette fra? Vegvesenet sier 184,9 cm bred: https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EV31001 Bredde med speil er ikke så interessant. Når du skal inn i en garasje eller en trang port, så er absolutt bredden inkludert speil svært aktuelt. Spesielt om det krever at man rygger. Kanskje ikke like viktig om du både har ryggekamera og omgivelseskamera, og de innfelte speilene ikke bygger utover bilens bredde, men jeg foretrekker å kunne bruke speilene også. Har selv bodd et sted der det var så trangt i garasjen at min daværende Mitsubishi Carisma hadde problemer med å få plass. Med plassen nærmest veggen,så måtte jeg rygge inn, mens naboen måtte kjøre inn for at vi kunne "dele" området for avstigning og påstigning. Da var det å rygge inn helt til man var med speilene ved portåpning, felle inn passasjerspeilet, rygge forbi porten, felle ut speilet på innsiden igjen og rygge til man var 95 % på plass, felle inn speilet igjen og så rygge de siste cm mens man rettet opp bilen slik at front ved passasjerside lå nesten klistret inntil veggen. Da hadde jeg ca en tomme mellom veggen og speilet. En dag hadde naboen parkert så romslig at jeg rett og slett måtte be han flytte bilen, da jeg ikke klarte å komme meg ut av bilen i garasjen. Hadde testet, men umulig å åpne den slik at jeg kunne skvise meg ut. Da var det bare å kjøre ut, og banke på hos naboen og spørre pent. Hadde det vært veldig sent eller veldig tidlig, eller de ikke hadde vært hjemme, så måtte jeg satt bilen utenfor,og derved fått skrapejobben neste dag, noe som fristet mere. Så vennligst ikke kom med at bredde uten speil ikke har betydning, for det er fullstendig BS. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå