Thlom Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Okey, jeg har en bråte med kataloger i hjemmekatalogen min som jeg gjerne skulle byttet gruppe og eier på, men hver katalog har jo en bråte med underkataloger også. Hvordan kan jeg skifte owner og group på disse også? Orker ikke cd'e meg inn i hver steike katalog og videre inn i treet, det ville tatt meg minst en dag Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 eyh! Brillefint! Takker! *mumle for seg selv noe om --help* Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 man chown er en fin ting Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 som nevnt chown --help også ;p Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Mulig at det står der også. Gud veit hvor mange ganger jeg har lett etter -R på chown. Pleier det ikke være -r på recursive? Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 chmod bruker også -R for recursiv .. :/ Eneste jeg gadd å sjekke ;p Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 husker ikke hvilke andre det var akkurat nå, men sikker på at det var noen som bruker liten r også. Gidder ikke skjekke. Uansett, God Jul! Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 rm bruker liten r... og noen andre, husker ikke nå Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 takk. det var rm jeg tenkte på (selv om jeg ikke husket hva jeg tenkte på Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 -r er recursive -R er recursive og force Tror det gjelder både rm og chown/chmod uten at jeg har giddi å sjekke man'en på det. Jeg bruker i hvertfall bare -R på begge to. Det gjelder i hvertfall på rm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå