Tora_87 Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Hei,Ser at det er mange kredittkort som har fordeler knyttet til reising osv. Tenkte blant annet på reiseforsikring. Skal på tur i nær fremtid, og vurderer dette som en fin mulighet til å spare penger. Er det noen som vet hvilket kort som har den beste forsikringen? 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Problemet med en slik løsning er at du ikke er dekket når du feks sykler til butikken, eller faller ned trappa til naboen. De fleste skikkelige reiseforsikringene gjelder fra du går utafor døra, og gjelder hele året. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Hei, Ser at det er mange kredittkort som har fordeler knyttet til reising osv. Tenkte blant annet på reiseforsikring. Skal på tur i nær fremtid, og vurderer dette som en fin mulighet til å spare penger. Er det noen som vet hvilket kort som har den beste forsikringen? Om du er medlem i et fagforbund eller andre interesseorganisasjoner har disse ofte veldig gode reiseforsikringer. Feks LOFavør sin. Hvorfor helårsforsikring? Sjekk det fyren over meg skrev. Anonymous poster hash: a2f2c...ee9 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Det kan være pengar å tene på dette, då reiseforsikringa som følger med når du bruker kredittkort er "gratis" i betydninga utan ekstra kostnad. Ulempen er at forsikringa ikkje dekker alt, og at det kan være mange unntak som gjer at reiseforsikringa likevel ikkje gjeld. Typisk er det eit vilkår om at du må dokumentere at minst 50% av reisekostnadane er betalt med kredittkortet. Du må tenke nøye over kva som er forsikringsbehovet ditt, og kva som reiseforsikringa gjennom kredittkortet dekker. 1 Lenke til kommentar
Tora_87 Skrevet 25. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2019 Problemet med en slik løsning er at du ikke er dekket når du feks sykler til butikken, eller faller ned trappa til naboen. De fleste skikkelige reiseforsikringene gjelder fra du går utafor døra, og gjelder hele året. Høres mer ut som livsforsikring, hehe. Men ja, jeg ser poenget ditt. Er et tankekors at forsikringene som følger med kortene kun fungerer i en kortere periode. Så vidt jeg forstår er de gyldige opptil 90 dager, men det bør jo dekke de fleste ferier (med mindre man jobber i det offentlige . Lenke til kommentar
Tora_87 Skrevet 25. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2019 Om du er medlem i et fagforbund eller andre interesseorganisasjoner har disse ofte veldig gode reiseforsikringer. Feks LOFavør sin. Hvorfor helårsforsikring? Sjekk det fyren over meg skrev. Anonymous poster hash: a2f2c...ee9 Jeg er ikke medlem av noe fagforbund, men det er dog en interessant tanke. Uansett så ser det ut til at disse må kjøpes separat, enda noen forbund har spesielle kollektivavtaler: https://www.lofavor.no/Medlemsfordeler/Forsikringer/Reiseforsikring. Blir litt voldsomt å melde seg inn i et fagforbund, kun for å kjøpe rabattert reiseforsikring Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Jeg er ikke medlem av noe fagforbund, men det er dog en interessant tanke. Uansett så ser det ut til at disse må kjøpes separat, enda noen forbund har spesielle kollektivavtaler: https://www.lofavor.no/Medlemsfordeler/Forsikringer/Reiseforsikring. Blir litt voldsomt å melde seg inn i et fagforbund, kun for å kjøpe rabattert reiseforsikring Nå er ikke billigere forsikring grunnen til at man er med, det er bare en hyggelig bonus. Anonymous poster hash: a2f2c...ee9 2 Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Spare penger ved og droppe reiseforsikring ? En reiseforsikring får du for noen 100 lapper i måneden. Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg bruker reiseforsikringen fra Amex, og kjoeper ekstra naar jeg drar til litt mer "sketchy" land i Afrika, Asia og Soer-Amerika. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hadde ikke beveget meg en meter uten reiseforsikring, kan ikke huske sist jeg ikke hadde reiseforsikring. De dekker mye rart selv om en er "hjemme". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå