Chad Thundercock Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 (endret) Ford Mondeo 05 TDCI 2.0. Ved full gasspådrag i fjerde eller femte gir går hele motoren i noe som virker nødmodus, motor kutter fullstendig og varsellampen for dieselgløding (spole) blinker. Når bilen har stoppet kan motoren starte opp igjen uproblematisk. At motoren kutter ved gasspådrag forverres når jeg f. eks trekker henger. Har forsøkt å rense EGR uten resultat. Bilen er ellers i bra stand. Eneste jeg har observert er at den går litt ujevnt på tomgang, usikker på om dette kan henge sammen med problemet. Tips? Endret 18. juni 2019 av Chad Thundercock Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Prøvd å lese ut feilkoder?Har samme bil med samme motor, og jeg må fylle en flaske dyserens på ca annenhver tank for at ikke bilen skal gå i nødmodus. Veldig sensitive dyser på disse. Men det er og mulig du har en utslitt turbo. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Jeg har hatt samme problem - helt annen bil, men løsningen der var å bytte en temperatursensor på motorblokka. Motorstyringa fikk rapportert feil motortemperatur, og ga dermed feil blanding. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 26. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2019 Noen som forstår dette her? Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Linje1: Feil trykk på drivstoff - bytt drivstoff-filter hvis det er gammelt, sjekk trykkregulator, evt drivstoffpumpe. Linje2: har også noe med drivstofftilførsel å gjøre... Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 P0251 er en fryktet feilkode på engelske mondeo forum. Det betyr ofte at høytrykkspumpen er defekt. Jeg hadde samme feilkode, i mitt tilfelle var det for mye lekkasje på returen på dysene. Fordi dysene lekker for mye i returen klarer ikke høytrykkspumpa å opprettholde nok trykk, og gir feilkode P0251. Jeg måtte bytte 2 dyser. Hvis du har muligheten, ta en leak-off test, men gjør det riktig ikke 2 minutter på tomgang. Oppskriften ligger på Talkford. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 (endret) Og må du bytte dyser så finn tak i noen brukte på ebay eller fra en delebil eller kjøp nye selv å bytt. Verksteder skal gjerne ha 5000kr per dyse for å bytte dem, siden det er så omfattende jobb med programeringen. Men det er kjempeenkelt å programmere dem selv med Forscan til Windows (som er gratis) og en 100kroners OBD kabel fra ebay. Endret 27. juni 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå