Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Velge bluetoothfunksjoner på iPhone

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det mulig, og i tilfelle hvordan, å velge hvilke funksjoner som skal være i bruk mellom en iPhone og en høyttaler? Jeg ønsker at medielyden skal gå til høyttaleren, mens handsfree skal være deaktivert. Mener å huske, fra da jeg hadde Android, at dette var noen jeg kunne sette opp pr bluetoothenhet, men finner ikke noen måte å gjøre dette på i iOS. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke gjort det for hver enkelt enhet men kan komme rundt det ved å endre globalt hva som er standard for ‘Samtalelyd’;

• Automatisk

• Bluetooth-hodetelefoner

• Høyttaler

Innstillinger — Generelt — Tilgjengelighet — Samtalelyd

Ulempen er selvfølgelig hvis du bruker et BT headsett/handsfree i bilen, legger vekk telefonen og glemmer deg. Man får valget ved samtalestart hvor lyden skal komme men da må du jo se telefonen...

Oppskrift beskrevet her: https://www.iphonelife.com/content/how-to-set-your-speaker-or-headphones-default-audio-iphone

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du får ikke gjort det for hver enkelt enhet men kan komme rundt det ved å endre globalt hva som er standard for ‘Samtalelyd’;

• Automatisk

• Bluetooth-hodetelefoner

• Høyttaler

Innstillinger — Generelt — Tilgjengelighet — Samtalelyd

Jeg har sett denne, men ønsker ikke endre globalt, da det er kun når jeg bruker min BT-høyttaler det er aktuelt. I bilen vil jeg ha alt på Bluetooth. Jeg ser altså etter en funksjon der jeg kan sette dette pr BT-enhet.

Skjønner da at det ikke er noen (enkel) løsning på dette. Kanskje sende forespørsel om new feature til Apple?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...