Odd R. Valmot Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Investering på 71 mill: Et skritt nærmere gigantisk batterifabrikk i Norge [Ekstra] Lenke til kommentar
Torstein Vabo Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Det kunne vært interessant med et syn på hvorfor man tenker at det er så gunstig å legge denne fabrikken i Mo i Rana? Hvorfor ikke nærmere Sintef Trondheim, Sintef Oslo, NTNU, UiO og/eller IFE der det foregår batteriforskning i verdensklasse, og man har mange flere mennesker med riktig kompetanse som kan være interessert i å bo i nærheten av fabrikken. Bellona og Eidsiva foretok mulighetsstudie for bare en kort tid siden, i fjor tror jeg, det kunne vært interessant å få en kommentar fra noen av dem og, da de antageligvis har tenkt mye på saken. De så på å bygge fabrikk i Innlandet: https://bellona.no/publication/batteriproduksjon-i-innlandet Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Det kunne vært interessant med et syn på hvorfor man tenker at det er så gunstig å legge denne fabrikken i Mo i Rana? Hvorfor ikke nærmere Sintef Trondheim, Sintef Oslo, NTNU, UiO og/eller IFE der det foregår batteriforskning i verdensklasse, og man har mange flere mennesker med riktig kompetanse som kan være interessert i å bo i nærheten av fabrikken. Bellona og Eidsiva foretok mulighetsstudie for bare en kort tid siden, i fjor tror jeg, det kunne vært interessant å få en kommentar fra noen av dem og, da de antageligvis har tenkt mye på saken. De så på å bygge fabrikk i Innlandet: https://bellona.no/publication/batteriproduksjon-i-innlandet Kanskje Mo trenger utviklingen uten om at jeg vet mye om Mo i Rana og arbeid der? Regner med det er ingen mangel på muligheter i Trondheim i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå