Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Altibox - vær obs på bindingstid ved forandringer!

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha blitt oppringt av Viken Fiber ifbm med en spørreundersøkelse, ble jeg oppmerksom på at jeg hadde bindingstid på ett år og 4 mnd!

Det viser seg at når jeg opprettet abb i mai i fjor, fikk jeg bindingstid på ett år. Selv om jeg betalte etablering på en allerede eksisterende linje. Jeg ringte bare inn bestillingen. De sa ingenting om binding. Siden jeg ikke "fikk" noe gratis, så tenkte jeg aldri på binding.

I september i fjor ringte jeg inn igjen, og fikk satt opp hastigheten. Ingenting ble nevnt om binding, men det viser seg at de bandt meg på nytt i ett år! :nei:

Ringte dem i dag og sa at det var urimelig å binde meg i ett år til bare fordi jeg skulle øke farten. De sa det var vanlig praksis, men i dette tilfellet skulle de frafalle bindingen fordi jeg ikke hadde skrevet under på noe.

Så pass på, de binder deg opp ett år hver gang du oppretter nytt abb eller forandrer farten. Hvordan de kan gjøre dette er ubegripelig for meg. Jeg har alltid sett på Altibox som et seriøst firma, men denne praksisen minner mer om diverse shady telefonsalg abonnementer. :hmm:

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så signerte jeg ingenting. Jeg bare ringte inn begge gangene. Men synes dette er en praksis som tilhører 00-tallet, trodde ikke noen gjorde dette lenger om du ikke får noe "gratis bonus". Ville bare advare andre mot dette.

Lenke til kommentar

Syns jeg høres veldig rart ut, for normaltsett får man en ruter\dekoder kostnadfritt, er det borettslag eller privatavtale?

Muligens levrandørerene prøver å være vanskelige, for å unngå tap.

Men man har vel full rett å nedgradere hastigheten eller si opp avtalen etter 1 års bindingstid.

https://www.altibox.no/privat/kundeservice/vilkar/generelle-vilkar/#KABELNETT

Finner heller ikke hvilken vilkår som sier man får 12 måneds bindingstid mot endringer?

Hvis dette var vanlig praksis, ville jeg ha droppet å oppgradert hastigheten eller gjort endringer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De i ringte med også ifjor, spurte om jeg var fornøyd og om jeg ville øke farten til samme pris, og at jeg da bandt meg for 12 mnd.

Jeg er fornøyd og har ingen planer om å endre leverandør, så det var en nobrainer for meg

Ja, men da fikk du jo noe for å binde deg. Det blir annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...