Martin Andreas Marthinsen Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Chromecast har også fungert bra! Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg synes egentlig den er ganske grei. Men, jeg er spesielt bekymret over at jeg ikke finner noen måte å velge språk på kanaler med flere lydspor (f.eks. Disney XD). Om det er med vilje, og Get har tenkt til å fjerne alle språkvalg (unntatt ett) fra alle kanaler, blir jeg ganske sur. 1 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Stakkars de som må nøye seg med Get, sikkert veldig variabel kvalitet i forhold til hvor man bor. Men Altibox slår de ned i støvlene så det suser her hvor jeg bor. Lenke til kommentar
amiram88 Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 En av de værste boksene jeg har vært bort på alle slags mulige måter. Skulle ønsket vi kunne bytte den men det kan ikke vi pga borettslaget har inngått avtale med Get. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg synes egentlig den er ganske grei. Men, jeg er spesielt bekymret over at jeg ikke finner noen måte å velge språk på kanaler med flere lydspor (f.eks. Disney XD). Om det er med vilje, og Get har tenkt til å fjerne alle språkvalg (unntatt ett) fra alle kanaler, blir jeg ganske sur. Ved å trykke på ‘OK’ og så ‘Innstillinger’ i menyen som dukker opp, kan man under menyvalget ‘Flere lydspor’ velge språk. For tiden er valgene for DisneyXD • norsk (48kHz) og • norsk (48kHz) ... ? - Logikken for språkvalg ligger med andre inne så da er det vel bare å håpe at Get får ut fingeren og gir oss mulighet til å velge språk. 2 Lenke til kommentar
perarne1980 Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 (endret) Bortkasta penger. Bare kjøp en Apple TV, fungerer strålende. Apple TV fungerer strålende ja - bortsett fra den f*kkings kontrollen med touchflate, og måten de har implementert skriving på i selve boksen. Det ødelegger hele opplevelsen! Hva er problemet med touchflaten? Jeg synes den fungerer utmerket... Skriving går tregt med fjernkontrolleren, men siden det bare popper opp på telefonen så ser jeg ikke noe problem... Valgte bott TV-dekoder for 3 år siden og vi har ikke angret et sekund... Endret 18. juni 2019 av perarne1980 Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 En av de værste boksene jeg har vært bort på alle slags mulige måter. Skulle ønsket vi kunne bytte den men det kan ikke vi pga borettslaget har inngått avtale med Get. Hadde du kunnet utdype hva som er så ille med denne på alle mulige måter? Bare nysgjerrig på hva din mening er :-) Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Fikk denne i går. Koblet til med nettverkskabel på 300 Mbit linje. Kan se serier, film og TV-arkiv, men prøver jeg å se direkte TV får jeg kun beskjed om "Svakt signal". Noen andre som har hatt samme problem? Foreløpig holder jeg meg til Apple TV som virker veldig bra. Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Fikk denne i går. Koblet til med nettverkskabel på 300 Mbit linje. Kan se serier, film og TV-arkiv, men prøver jeg å se direkte TV får jeg kun beskjed om "Svakt signal". Noen andre som har hatt samme problem? Foreløpig holder jeg meg til Apple TV som virker veldig bra. Svakt Signal er nytt for meg. Rart mtp. hastigheten din og kablet tilkobling. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Helt utrolig at folk betaler for slike søple produkter i 2019. Lineær TV er fullstendig avlegs Om du er av den oppfatningen så betaler du selvfølgelig ikke for en slik tjeneste heller. For oss andre som fortsatt liker å flikke mellom lineære kanaler, så er det sørgelig å måtte innse at produktene (iallefall fra Get) holder et såpass lavt kvalitetsnivå, for en så høy pris. Lenke til kommentar
slæsk Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Funker denne boxen bedre en hva Getbox2 gjør? Aldri vært borti noe som er tregere og mer uresponsivt en det tullet der... Hadde HBO med i TVpakken min, men det å bruke HBO på Getboxen slik den er nå (eller noen apper for den saksskyld) er nesten umulig samtidig som at det også er ekstremt knotete. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Jeg skjønner ikke helt klagene her inne. Jeg mottok denne boksen for en måned siden. Hbo fungerer knirkefritt, for å finne serie man vil se kan man bare bruke google taleassisten. Gleder meg til netflix er tilgjengelig. Skulle gjerne hatt mer info om hva som rettes og jobbes med. For det har jeg ikke sett. Kan man koble til et blåtann tastatur? Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Korleis er lyden? På vanlige get bokser så stemme aldri lyden med bildet (sync) og det er forskjell fra kanal til kanal og på streaming. Viss ikkje lyd og bilde er i sync ut frå HDMI utgangen så kan ein bare drite i boksa Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Hva er problemet med touchflaten? Jeg synes den fungerer utmerket... Skriving går tregt med fjernkontrolleren, men siden det bare popper opp på telefonen så ser jeg ikke noe problem... Valgte bott TV-dekoder for 3 år siden og vi har ikke angret et sekund... Har ikke iPhone. Lenke til kommentar
gawinator Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Har ikke iPhone. Med HDMI CEC, hvorfor ikke bare bruke fjernkontrollen til tv'en til å styre AppleTV'en ? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 (endret) Greit å vente litt med å skru på flammekasteren til boksen er lansert med ferdig programvare kanskje? Betatestere og pilotkunder må bare forvente ett uferdig produkt, det er det test betyr.Når personen fra Get nytter høvet til å reklamere så det renner av vedkommende, er det så absolutt på sin plass. Get finnes ingensteds hen der det er åpne kommentarfelt, så da får man nødvendigvis passet påsmurt og påskrevet her. Denne Get-boksen er en meget dårlig fortalt vits, fordi den kjører en selvutviklet versjon av Android TV. Den kunne naturligvis vært bedre, men den gang ei. Dette har også sitt opphav i at Get ikke har god dialog med fabrikanten av boksen, som nå er gammel, og nevnte sertifiseringprosess. Derav får man ingen av fordelene med egen Linux-løsning, og alle bakdelene man knoter seg til. Den er faktisk dårligere enn den gamle. For dem som har brukt deres gamle dekoder, kan dette være vanskelig å tro gitt alle feilene der. At menysystemet nå er litt annerledes revolusjonerer ikke noe som helst. Alt i alt en elendig boks, med DRM og lukkede løsninger, med mindre funksjonalitet, som spionerer på brukeren. Styr for all del langt unna. Endret 19. juni 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
gartro Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Fikk dette produktet i mars da Tafjord byttet fra Altibox til Get. Dessverre får en si, for vi gikk fra en løsning som fungerte bra og til dette makkverket av en tv-boks. Foruten å være generelt treig er menyene totalt ulogiske. Og ta HBO. Er vant til dette fra Samsung Smart-tv og Altibox. Da fungerte det slik at du enkelt kunne finne frem til alt innholdet til HBO - enkelt. Get gjør det ikke slik, de har ikke har funnet ut hva jeg skal se og dette presenteres under fanen "Serier" . De store seriene som f.eks. GoT og Handmaids Tale finner man der, foruten serier fra f.eks. NRK, TV2 og TVNorge. Men lykke til om man skal se en gammel serie fra HBO. Har enda ikke funnet ut hvordan man gjør dette. Skal si opp avtalen med Get/Tafjord så fort Altibox begynner å levere i min region igjen. Eller bare droppe tv-boks totalt. Get eksperimenterer for å møte konkurranse fra f.eks. Samsung Smart-TV/Apple TV - men gjør meg bare mye mer fristet til å kjøpe Sumo, Viaplay, HBO direkte uten mellomledd. Så.. Du er sur for du ikke forstår hvordan du bruker den? Nå kommer jo det software oppdateringer da så litt tåpelig å syte før ting er rettet på.. Det handler ikke om at funksjonene ligger der, men at det bare er jeg som ikke forstår boksen. Formulerte meg upresist. Get har laget et elendig produkt. Vi betaler full pris for et beta-produkt. Før hadde vi Altibox og alt fungerte bra. Tåpelig å syte fordi det SKAL KOMME software-oppdateringer som gjør søppel til gull? OK. Da har jeg misforstått. 2 Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Fikk denne i går. Koblet til med nettverkskabel på 300 Mbit linje. Kan se serier, film og TV-arkiv, men prøver jeg å se direkte TV får jeg kun beskjed om "Svakt signal". Noen andre som har hatt samme problem? Foreløpig holder jeg meg til Apple TV som virker veldig bra. Valgte du Coax under installasjonen? Har du Coax koblet til eller kun nettverkskabel? 1 Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Valgte du Coax under installasjonen? Har du Coax koblet til eller kun nettverkskabel? Jeg har fiber inn i huset, så jeg har ikke coax noe sted. Ikke fikk jeg noe valg om å bruke coax under installasjonen heller. Har resatt den og satt den opp på nytt uten at dette hjalp. Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Fikk denne ta ISPen min gikk over til Get fra Altibox for et par måneder siden. En helt elendig boks. Treig som fy. Menyer lagger kraftig. Streaming via HBO feks har masse micro stuttering. Om jeg bruker appen på LG tven går det glatt. Den er jo ikke klar enda, det ble jo forklart i saken. Hadde heller tatt det med ISPen som velger å gi deg boksen før den er ferdig i markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå