Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien river oss fra hverandre. hatet av alle i familien og samboer flyttet hjem

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det jeg leser. Du mener helt ærlig, etter alt det du har skrevet her, at du faktisk mente "kjemien" mellom dere var der?? Jeg tror du må lære deg selvinnsikt for det virker det som om du mangler en del av.

Kommunikasjonen her synes jeg har vært elendig fra begge sider. Både fra deg, og fra svigers. Det gjør ikke at slike meldinger er greit, men det forklarer en god del måten ting skrives på.

Og jo, selvfølgelig ryker ferieturen når dere ikke har råd til det + tak + lekasjeskader + baby + utstyr...

Følte vi hadde en god kjemi før jeg ble gravid, men så ble det sagte men sikkert dårligere. Hun ble bare mer og mer bitter og sjalu etter en stund, og det tok nærmest helt av på slutten nå. Alt var galt, og hun mente jeg brukte alt fo mye penger på ditt og datt, og alt var galt. Hun burde være glad for at jeg handler kvalitet framfor dritt, og jeg har også handlet på salg. Skjønner ikke hvorfor hun bryr seg, jeg gleder jo mer bare til å bli mor. Virker på meg som om hun prøver å ødelegge dette også.. 

ts

Anonymous poster hash: e43bd...229

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er familiemedlemmer som venter sitt første barnebarn så smålige og grådige at de ikke orker å bidra med noe som helst....

Da blinker varsellampene kraftig her i gården!!!!!!!!!!

Hadde jeg vært fattig hadde jeg satt meg ned å strikket et eller annet. Garn er billig, og ull er alltid noe barnet bør ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

I min erfaring er rusmisbrukere alltid rusmisbrukere. Noen ganger går det bare lang tid før de sprekker.

Jeg har observert rusmisbrukere på nært hold over flere tiår. Det er synd at det er sånn, men du har det bedre når du får dem ut av livet.

Det er synd at du har et permanent bånd med denne, men gjort er gjort. Det kommer til å gå bedre nå.

Lenke til kommentar

Og dette er en person du bør ha i hus med barn..?

Problemet er at han til tider er veldig flink, men så kjeder han seg å så sprekker han. Nå var han flere uker uten alkohol og annet sist, og jeg ble imponert. Men så lenge noe bøtter han imot så er det rett på fylla igjen, så sårer han meg masse, gjør masse jeg ikke skal vite om, og han havner i farlige situasjoner. 

Har alltid trua på at det kommer til å gå bra, og jeg tenker at denne gangen så blir det helt sikkert annerledes. Spesielt annerledes må det jo bli når han skal bli far... Men jeg tviler, ja!

Problemet er at det er bare jeg som virkelig fighter for han! Hans mor, og øvrige familie viste at han sleit før, men de tror ikke på at han sliter enda, fordi de hører jo på det svigermor forteller, og hun tror jeg overdriver... 

Ja, det er litt av en kamp! Har selv en mor som har drukket hele livet, og jeg vet hvor stor skade det kan gjøre i et forhold og ikke minst til barna. 

ts

Anonymous poster hash: ab561...c81

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moren til den tidligere samboeren din høres kjip ut. Men det var ham du var i et forhold med og han høres ikke ut som noen god samboer. Moren hans ødela forholdet deres fordi han tillot det.

Ja, hun er kjip. 

Veldig lei meg for at det ikke gikk vår vei:( 

Det som sårer meg mest er at samboer beskytter sin mor for ALT det er verdt. Han forstår ikke min side av saken, og han forstår ikke at hun har vært frekk, fordi det er jeg som startet alt.. Hva har jeg startet egentlig? Og han sier at jeg må akseptere at svigermor kommer på besøk, og han nekter at jeg ikke ønsker å ha kontakt med henne.. 

Snakk om å være ødelagt av manipulasjon gjennom mange år da.. 

Lenke til kommentar

I min erfaring er rusmisbrukere alltid rusmisbrukere. Noen ganger går det bare lang tid før de sprekker.

Jeg har observert rusmisbrukere på nært hold over flere tiår. Det er synd at det er sånn, men du har det bedre når du får dem ut av livet.

Det er synd at du har et permanent bånd med denne, men gjort er gjort. Det kommer til å gå bedre nå.

Det er ikke sikkert det blir noe permanent bånd om han ikke slutter å drikker! Fastlege, og alle instanser er varslet om at han skal begynne å gå i terapi igjen. 

Han kommer til å bli nøye fulgt opp tiden framover. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var en rar tråd. Kjipt med forholdet til familien, men det er nå en gang dere to som har valgt å få barn, og ikke de. Og Asia-tur med et barn på noen måneder? Tro meg, det blir ikke ferie. Det blir bare stress.

Men jeg kan, som småbarnsfar, betrygge deg om at alt det du tror du trenger neppe blir brukt særlig mange ganger. Det finnes masse gratis babypakker å få rundt om og man får brukte klær og ting billig og kanskje til og med gratis.

Anonymous poster hash: 4417c...092

Lenke til kommentar

Dette var en rar tråd. Kjipt med forholdet til familien, men det er nå en gang dere to som har valgt å få barn, og ikke de. Og Asia-tur med et barn på noen måneder? Tro meg, det blir ikke ferie. Det blir bare stress.

Men jeg kan, som småbarnsfar, betrygge deg om at alt det du tror du trenger neppe blir brukt særlig mange ganger. Det finnes masse gratis babypakker å få rundt om og man får brukte klær og ting billig og kanskje til og med gratis.

Anonymous poster hash: 4417c...092

Synes det er litt spesielt at besteforeldre med god råd ikke ønsker å sponse litt penger, eller være med å kjøpe utstyr til en liten baby som er av eget kjøtt og blod. Det forventes absolutt ikke, men det er mer normalt enn unormalt, spesielt når de unge nyetablerte sliter økonomisk for øyeblikket!  Vet at jeg kommer til å få tyn for dette, men jeg mener dette hører litt til forventningene med det å få det første barnet i begge familier. Hallo vi lever i 2019, med mindre man er hippie og lever av luft og kjærlighet.

I min vennegjeng er dette helt naturlig, men mine venner bor i et pent strøk da så de har god økonomi hele gjengen. Deres foreldre har vært overengasjert og vært mer enn villige til å hjelpe til. Mange har fått strikka-plagg, strikka-teppe, og varme klær til vinter. Dette er fryktelig dyrt, og det er til stor hjelp at andre hjelper til. Andre har fått hjelp til å kjøpe babystol, stellebag, vogn osv. Jeg kjenner faktisk ingen som ikke fikk hjelp..

Lenke til kommentar

. Vi skal til Asia i oktober, da vi har planlagt denne turen kjempelenge. Men vi er nok kanskje villige til å avlyse. 

Ts

Da forstår jeg svigermoren din litt. Jeg bor nå i Kina og selv jeg hadde ikke dratt på en asia-tur med en 2 måneder gammel baby. Du bør avlyse turen; det er dyrt, det er farlig for spedbarnet ditt, og det er mye dere ikke kan gjøre på grunn av spedbarnet. Om dere planlegger å dra til Kina, så vil det bli ekstra vanskelig fordi dere vet ikke hvordan ting fungerer og kan ikke språket. Å avlyse turen bør være prioritet over å be familien om penger. 

Vår første ferietur med vårt spedbarn var når hun var 6 måneder gammel og da tok vi båten til København. Vi koste oss noen dager i København og så dro vi tilbake igjen. Det var en veldig fin tur som jeg vil anbefale om du bor i nærheten av Oslo.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt at besteforeldre med god råd ikke ønsker å sponse litt penger, eller være med å kjøpe utstyr til en liten baby som er av eget kjøtt og blod. Det forventes absolutt ikke, men det er mer normalt enn unormalt, spesielt når de unge nyetablerte sliter økonomisk for øyeblikket!  Vet at jeg kommer til å få tyn for dette, men jeg mener dette hører litt til forventningene med det å få det første barnet i begge familier. Hallo vi lever i 2019, med mindre man er hippie og lever av luft og kjærlighet.

I min vennegjeng er dette helt naturlig, men mine venner bor i et pent strøk da så de har god økonomi hele gjengen. Deres foreldre har vært overengasjert og vært mer enn villige til å hjelpe til. Mange har fått strikka-plagg, strikka-teppe, og varme klær til vinter. Dette er fryktelig dyrt, og det er til stor hjelp at andre hjelper til. Andre har fått hjelp til å kjøpe babystol, stellebag, vogn osv. Jeg kjenner faktisk ingen som ikke fikk hjelp..

Jeg kommer fra en helt annen kultur hvor flere generasjoner gjerne bor under samme tak, selv jeg syns du drar den litt langt her.

Du sier selv at det ikke er normalt, burde ikke det indikere at TS ikke er helt ærlig om situasjonen sin? Som er forståelig da hun er gravid og hormonell og sikkert ble veldig såret av at folk ikke er like begeistra for barnet hennes som hun er, men som du sier så er det noe som skurrer veldig, og det er nok det at vi ikke sitter med all infoen om hvorfor de reagerer sånn. Moren min venter fortsatt på sitt første barnebarn og har bedt meg om å bare sette i gang med å lage og jeg var det mange vil kalle ett problembarn på mange måter, det høres ikke ut som om TS sine foreldre har hatt samme holdning til henne, og da er det viktig at TS tar vare på seg selv, spesielt siden hun er nå voksen og har snart ansvar for ett annet liv i tillegg. 

Det er flott at du ikke kjenner noen som ikke fikk hjelp, det skjer uansett hele tiden at folk må klare seg helt alene når de virkelig trenger noen. 

Lenke til kommentar

Høres ut som svigermor og sønn har et intimt forhold.

Jocastakomplekser er mer vanlige enn man skulle tro, men det høres mer ut som "min sønn? ALDRI i verden om han hadde gjort noe sånt!" eller "hva så? han er så spesiell at du må rett og slett la han gjøre dette mot deg!"

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Ja, hun er kjip. 

Veldig lei meg for at det ikke gikk vår vei:( 

Det som sårer meg mest er at samboer beskytter sin mor for ALT det er verdt. Han forstår ikke min side av saken, og han forstår ikke at hun har vært frekk, fordi det er jeg som startet alt.. Hva har jeg startet egentlig? Og han sier at jeg må akseptere at svigermor kommer på besøk, og han nekter at jeg ikke ønsker å ha kontakt med henne.. 

Snakk om å være ødelagt av manipulasjon gjennom mange år da.. 

Din partner har gjentatte ganger valgt sin mor overfor deg og deres ufødte barn, at this point just throw the whole man out! Det er ingenting å redde her. Du kan ikke tvinge noen til å innse at de blir manipulert av sin egen mor dessverre, hun har hatt så lang tid og erfaring med dette at det er ikke sjangs at du vil ende opp med noe annet enn sinne og tårer om du engang prøver å få ting til å funke mellom dere. Det er IKKE DIN OPPGAVE Å REDDE HAN. Vær så snill husk det.

Det beste nå er å fokusere kun på deg og barnet, ja han kan få besøksrett MED OVERVÅKNING, ikke sjangs at en rusmisbruker skal få være alene med ditt barn. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

det virker merkelig å si man har god råd, men også plutselig være blakk etter én uventet regning?

som noen andre nevner høres det ut som litt luksusfellen her ja, spesielt når du ber om penger FØR du avbestiller ferie?

tips for framtiden vill vel være å spare 2-3 månedslønner til neste gang noe slik skulle skje, som det ofte kan gjøre, spesielt når man venter barn og har mindre inntjeningsevne.

Anonymous poster hash: dff89...460
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha postet meldingen, men det er ikke lov. Det er ikke lov å poste private meldinger som inneholder personlig karakter på forum, hvis du leser reglene i forumet så er dette en start. Alt som kan gjenkjenne en person, er ikke lov som adresse, navn, personnummer, epost, eller det å navngi tekstmeldinger osv, da dette kan krenke privatlivet til vedkommende.

Hvis du ikke tror meg, så er det helt ok. 

Det er en grunn til at jeg og samboer ikke bor sammen lengre. Så drøy var denne meldingen, da samboer som er manipulert og hersket med i mange år tar mors side uansett hvor ille det måtte være.

Det er ikek noe problem å anonymisere telefonnummer, navn, bilde osv og like fremt poste tekstmeldingen du fik av svigermoren din. Så u løpet av en ukes tid etetr at du skrev første posten har du flyttet ut fra samboeren?

Du får ha meg unnskylt men du virker som et hysterisk kvinnfolk når jeg leser innleggene dine i denne tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Du/dere trenger virkelig hjelp, og jeg håper at dere får det snart. Den ungen trenger et stabilt hjem å vokse opp i, og jeg er usikker på du/dere klarer å gi han det.

Lenke til kommentar

Hvorfor driver folk og svartmaler ting her? Hysterisk kvinnfolk, og sprer tvil om egnethet? Har man et fnugg av sunn fornuft og innsikt, skjønner man at det ikke er noe rart at man er litt opprørt her.

Skal ikke dette forumet være ment til å gi moralsk støtte og hjelp, og ikke videre fordømmelse? Og dette kommer fra en moderator???? Nitrist!!!

Trådstarter: Det er leit at familier kan oppføre seg sånn. Har det på mange måter likt. Det du bør fokusere på, er å fungere så bra du bare kan -uten- å ha kontakt med noen av dem i all fremtid. De har brutt tillitsgrensene over mange hendelser og bør ikke få flere sjanser, da må det virkelig være genuint fra dem og over veldig lang tid, og dét tror jeg ikke kommer til å skje med det første.

Du må skjerme deg og barnet fra all denne manipulasjonen. Skru det inn i hodet først som sist.

Den beste måten å gjøre det på er å kutte ut all kommunikasjon. Ikke svar på noen henvendelser.

Det er du som bestemmer i ditt liv nå. Spør alle offentlige hjelpeinstanser om støtte og råd. Knytt bånd der du kan.

Du skal starte på bar bakke og det skal skje uten negativ innflytelse overhodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...