AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Trist Men nå med barn snart får du annet å tenke på en den drittkjærringa Lykke til. Ja, det er trist. Men hvorfor skal det være slik? Skal hun ikke være glad for at vi er sammen, og får at vi venter barn sammen. Livet vårt er egentlig ganske bra, men vi har våre problemer som alle andre selvfølgelig. Anonymous poster hash: ab561...c81 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg tror nok alle kunne ordlagt seg annerledes her(både du, samboer og familiene deres). Men kort oppsummert, dere er nødt til å prioritere med de pengene dere har. Dersom dere får penger så må det være et pluss og ikke nødvendig. Alle foreldre overdriver behovet for klær og utstyr den første tiden. Alle. Kort ned til det nødvendigste og prioriter dette. Vogn, bilstol etc får dere prioritere lengre ned om nødvendig. Og ferien, hva tror du at dere må gjøre med den? Ferien blir vel avlyst! Bryr meg ikke lengre, har begynt å bli likegyldig. Hun er den som har vært ufin, ikke jeg. Hun startet det hele med å svare stygt! ts Anonymous poster hash: e43bd...229 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Helt ærlig! Her synes jeg ts blir veldig misforstått og vedkommende får veldig mye ufortjent tyn. Om dere velger å lese nøye, så ser dere at ts har en familie som er dysfunksjonell. Ingen er interessert i barnet som kommer, og ingen har noe entusiasme, eller engasjement. Dette tærer veldig på, og i tillegg har hun en svigermor som er tydelig frekk samt ypper til bråk på melding. Det er tydelig at hun ønsker å provosere, og det er ikke greit! Før du selv går helt av skaftet bør du huske på at du kun har hørt en versjon av historien og at den mildest talt er spesiel.. og står ikke akkurat tilbake for å være ufin mot resten av familien. Vil tro der er mange av oss har opplevd at gravide kvinner kan bli ustabile og få betydelige humørsvingninger under graviditeten og kanskje det hadde vært lurt om du i det minste holder muligheten åpen for at familien kanskje ikke har vært helt så slem som det gis inntrykk av her - særlig når historien ikke riktig henger sammen og særlig når der er fremsatt urimelige forventninger mot ikke bare egne foreldre, men til og med svigerforeldrene. Hvis man bare er ute etter "du har gjort alt riktig, alle andre er så slemme" uansett hva som ligger bak, er kanske er debattforum ikke stedet hvor vi forsøker å hjelpe istedet, men for å kunne hjelpe riktig, må man få klarhet over hva der ligger bak. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Ja, det er trist. Men hvorfor skal det være slik? Skal hun ikke være glad for at vi er sammen, og får at vi venter barn sammen. Livet vårt er egentlig ganske bra, men vi har våre problemer som alle andre selvfølgelig. Anonymous poster hash: ab561...c81 Hvorfor er irrelevant, ikke heng deg opp i hvorfor, you cant make sense out of nonsense, så det er ingen vits i å engang prøve. Fokuser på deg selv og barnet ditt du. 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Dette er ikke greit å skrive, og dette vil bli rappotert! Hva er problemet ditt med det jeg skrev? Kan ikke med beste vilje se hva der skulle være galt. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 (endret) Dette var veldig skuffende. Jeg bryr meg egentlig ikke om denne turen lengre, da den ble kjøpt for 1 år siden. Jeg kan glatt avbestille denne om jeg må det. Er bare litt surt da vi hadde gledet oss mye, og vi har ikke reist på mange år. Tror dere virkelig at jeg ønsker penger til en tur? J Anonymous poster hash: e43bd...229 Klart det er surt, men virker som om der er mer snakk om prioriteringer enn manglende penger. Men sure meldinger er uansett unødvendig.. Endret 18. juni 2019 av aklla 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Klart det er surt, men virker som om der er mer snakk om prioriteringer enn manglende penger. Men sure meldinger er uansett unødvendig.. Når uforutsette regninger dukker opp så går alt av planer i dass. Er ikke alt man kan planlegge og ha budsjett på her i livet. Spesielt ikke når man venter barn. ts Anonymous poster hash: e43bd...229 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Før du selv går helt av skaftet bør du huske på at du kun har hørt en versjon av historien og at den mildest talt er spesiel.. og står ikke akkurat tilbake for å være ufin mot resten av familien. Vil tro der er mange av oss har opplevd at gravide kvinner kan bli ustabile og få betydelige humørsvingninger under graviditeten og kanskje det hadde vært lurt om du i det minste holder muligheten åpen for at familien kanskje ikke har vært helt så slem som det gis inntrykk av her - særlig når historien ikke riktig henger sammen og særlig når der er fremsatt urimelige forventninger mot ikke bare egne foreldre, men til og med svigerforeldrene. Hvis man bare er ute etter "du har gjort alt riktig, alle andre er så slemme" uansett hva som ligger bak, er kanske er debattforum ikke stedet hvor vi forsøker å hjelpe istedet, men for å kunne hjelpe riktig, må man få klarhet over hva der ligger bak. I frykt for å bli gjenkjent har jeg måttet skrive ujevn. Jeg har blitt baksnakket, utestengt, slengt rykter om, og samboer har selv hørt at familien har herjet vilt med meg til tider. Jeg har foreldre med veldig god økonomi, men siden de sliter med rus og psykiske problemer har de ikke fått meg seg hva barnet skal hete en gang. Alt handler om den, og ingen andre. Ingen er interessert i babyen vår, og ingen har interesse av noe som helst annet enn seg selv. Samboer bryr seg ikke han heller.. Begynner å lure på om han også er empatiløs- Hver gang jeg snakket om babyen så gjesper han. Bryr seg ikke i det hele tatt! Mye som ikke står her, som er ganske drøyt. Jeg er overhode ikke uskyldig, men jeg har aldri ment å såre noen før jeg så hvilken heks jeg hadde med å gjøre. Anonymous poster hash: e43bd...229 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jo, så klart. Men da tilpasser man seg til det. Noen ganger går ting i dass.. Hadde det vært meg hadde jeg kansellert turen lenge før jeg hadde spurt andre om penger. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Hvorfor er irrelevant, ikke heng deg opp i hvorfor, you cant make sense out of nonsense, så det er ingen vits i å engang prøve. Fokuser på deg selv og barnet ditt du. Noen ganger prøver man å forstå hvorfor visse ting skjer, og hvorfor visse mennesker hater deg! Jeg tenker mye på dette, og jeg tror mye skyldes i misunnelse og bitterhet. Har rett og slett inget annet svar enn dette. Jeg fokuserer på meg selv og andre, har bare vært vanskelig fram til nå da jeg har hatt giftige mennesker rundt meg lenge. Anonymous poster hash: ab561...c81 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Jo, så klart. Men da tilpasser man seg til det. Noen ganger går ting i dass.. Hadde det vært meg hadde jeg kansellert turen lenge før jeg hadde spurt andre om penger. Hadde jeg aldri gjort. Svigermor har spurt samboer om penger flere ganger, og hun låner utrolig mye av oss, får mye gratis verktøy, maling, ting til hjemmet, og vi har fikset og ordnet hjemme til henne lenge. Har ordnet med snekkere hjemme til henne osv, som har gått på bekostning av vårt eget hjem da de egentlig skulle drive på hjemme hos oss, men det var tydeligvis viktigere at svigermor fikk hjelpen hun som bor mutters alene. Har lånt bilen vår i flere dager så måtte selv gå til jobb med betennelse i begge føtter og bekkeløsning. Fått utstyr til hagen, og nærmest tigget om ting som har tilhørt oss fordi hun også vil ha slik... Du skulle bare vist alt hun har fått av oss, vi snakker verdier for flere tusen kroner. Alt for henne, og lite for oss. Jeg mener faktisk at det er lov å spørre, og alt handler om hvilken kjemi man har med folk, og hvilken situasjon man er i livet. Anonymous poster hash: e43bd...229 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Kvitt deg med de giftige menneskene. Ikke kan du forstå de, ikke kan du gjøre noe med de og du vil hvertfall ikke bli en av dem. Så går du videre i livet DITT. 1 Lenke til kommentar
Randitraa Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Om jeg hadde fått den fantastiske nyheten om at jeg skal få oppleve det å bli besteforeldre, da hadde jeg jublet av glede og hoppet langt opp i skyene. Jeg hadde SELVFØLGELIG bidratt lenge før noen rakk å spørre en gang. Jeg hadde nok måttet få beskjed om å ta det litt med ro, og ikke kjøpe så mye. Jeg hadde gitt penger, bidratt med klær, utstyr og alt som måtte være så lenge foreldrene var enig, og ønsket dette. Det trenger ikke å være dyrt, men hadde jeg hatt en normal inntekt som jeg har, så hadde jeg brukt litt.. Hva er vel mer fantastisk enn det å få være vitne til et nytt familiemedlem. Kan ikke forstå at noen orker å krangle om noen usle hundelapper bare fordi man skal på død og liv være prinsippfast på at man ikke gir penger til folk som "tigger".. Langt ifra normalt her i hjemmet! Dessuten synes jeg det er litt stas å få være med å bidra. Tenk så mye glede de kommer til å få da <3 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Kvitt deg med de giftige menneskene. Ikke kan du forstå de, ikke kan du gjøre noe med de og du vil hvertfall ikke bli en av dem. Så går du videre i livet DITT. Ja, jeg prøver! Har faktisk gått videre, det gjør bare litt vondt. Kommer til å savne samboer igjen ganske snart. Er så trist å tenke på at vi skulle bli en liten familie, men det ble dessverre ikke noe av.. Anonymous poster hash: ab561...c81 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg mener faktisk at det er lov å spørre, og alt handler om hvilken kjemi man har med folk, og hvilken situasjon man er i livet.Jeg vet ikke helt om jeg tror på det jeg leser. Du mener helt ærlig, etter alt det du har skrevet her, at du faktisk mente "kjemien" mellom dere var der?? Jeg tror du må lære deg selvinnsikt for det virker det som om du mangler en del av. Kommunikasjonen her synes jeg har vært elendig fra begge sider. Både fra deg, og fra svigers. Det gjør ikke at slike meldinger er greit, men det forklarer en god del måten ting skrives på. Og jo, selvfølgelig ryker ferieturen når dere ikke har råd til det + tak + lekasjeskader + baby + utstyr... 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Og godt er vel kanskje det - sånn nå i ettertid? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Her er hva du/dere burde gjøre: Først så sjekk mulighet til å avbestille turen og få pengene tilbake. Først og fremst pga dere trenger penger. For det andre det kan hende dere får noe økonomisk støtte av familie,venner eller ukjente om dere gjør ALT dere kan for å få tak i penger Og for det tredje, det å reise på tur med et så lite barn og da spesielt til den regionen er lite heldig. Så kan du/dere vurdere å strekke ut en hånd til familie igjen og forklare at turen er avlyst men at det fortsatt er noe ting dere kunne trengt hjelp til. Bruk bytte grupper på Facebook å spør om hjelp. Det fungerer faktisk i mange tilfeller. Det er muligheter å få klær og utstyr som ikke blir brukt lengre. Det finnes mange som kan relatere til situasjonen. Og ikke hør på alt som blir sagt. En må ikke kjøpe ditt og datt i hytt å pine. Det er ikke så ille økonomisk i starten som endel skal ha det til. En må ikke ha alt og ikke det nyeste og mest fancy greiene som finnes. Og ang situasjon med familie så vet du dette best. Men er det folk som er lite hyggelig og som drar deg/dere ned så bryt bånd. Mine tanker anyways... 4 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Samboer ruser seg mye. Har nå blitt fratatt førerkort av lege, og han er tvingt til å gå i behandling. Han sprekker ofte, og jeg blir gal! Og dette er en person du bør ha i hus med barn..? 4 Lenke til kommentar
Randitraa Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg vet ikke helt om jeg tror på det jeg leser. Du mener helt ærlig, etter alt det du har skrevet her, at du faktisk mente "kjemien" mellom dere var der?? Jeg tror du må lære deg selvinnsikt for det virker det som om du mangler en del av. Kommunikasjonen her synes jeg har vært elendig fra begge sider. Både fra deg, og fra svigers. Det gjør ikke at slike meldinger er greit, men det forklarer en god del måten ting skrives på. Og jo, selvfølgelig ryker ferieturen når dere ikke har råd til det + tak + lekasjeskader + baby + utstyr... Teit å ikke hjelpe til da.. Hallo, det er jo barnebarnet Kan jo hende de hadde kjemi før ts ble gravid.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Her er hva du/dere burde gjøre: Først så sjekk mulighet til å avbestille turen og få pengene tilbake. Først og fremst pga dere trenger penger. For det andre det kan hende dere får noe økonomisk støtte av familie,venner eller ukjente om dere gjør ALT dere kan for å få tak i penger Og for det tredje, det å reise på tur med et så lite barn og da spesielt til den regionen er lite heldig. Så kan du/dere vurdere å strekke ut en hånd til familie igjen og forklare at turen er avlyst men at det fortsatt er noe ting dere kunne trengt hjelp til. Bruk bytte grupper på Facebook å spør om hjelp. Det fungerer faktisk i mange tilfeller. Det er muligheter å få klær og utstyr som ikke blir brukt lengre. Det finnes mange som kan relatere til situasjonen. Og ikke hør på alt som blir sagt. En må ikke kjøpe ditt og datt i hytt å pine. Det er ikke så ille økonomisk i starten som endel skal ha det til. En må ikke ha alt og ikke det nyeste og mest fancy greiene som finnes. Og ang situasjon med familie så vet du dette best. Men er det folk som er lite hyggelig og som drar deg/dere ned så bryt bånd. Mine tanker anyways... Har allerede avbestilt turen, gjorde det nettopp med samboer. Heldigvis hadde vi avbestilligsgaranti. Kommer ikke til å spørre familie noen gang igjen, og jeg kommer ALDRI til å hjelpe de igjen. Føler jeg har hjulet de fryktelig mye alle sammen, og jeg har ikke fått en dritt igjen. Har rett og slett mistet lysten på å i det hele tatt ha noe kontakt med noen av de. Føler noen av de forsurer mitt liv, og jeg har sluttet å glede meg til barnet kommer fordi noen av de alltid skal drepe gleden min.. ts Anonymous poster hash: e43bd...229 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg