Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien river oss fra hverandre. hatet av alle i familien og samboer flyttet hjem

Anbefalte innlegg

plukke litt flasker i byen , det er litt penger i sånt, 2 flasker er nåkk

da har en nådd ett ett delmål , finner en flere blir en kjempe rik :)

Tror ikke jeg kommer til å plukke flasker i byen! 

Jeg går gledelig ifra samboer og søker støtte fra NAV før den tid.. 

ts

Anonymous poster hash: e43bd...229

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som svigermor er sjalu og bitter, samt ønsker sønnen for seg selv. Har sikkert prøvd å ødelegge lenge. Klikker sikkert i hode når dere skal på ferie med barnet uten henne, hun takler ikke å være utestengt fra noe som helst fordi hun skal ha oppmerksomhet og tid med sin sønn hele tiden. Helst skulle hun sikkert bodd i samme hus som sønnen, og helst skulle hun ha kontrollert alt i hjemmet. 

Typisk for alenemødre med bare en sønn!

• Liker 1
Lenke til kommentar

. Vi skal til Asia i oktober, da vi har planlagt denne turen kjempelenge. Men vi er nok kanskje villige til å avlyse. 

Ts

Jeg vil absolutt ikke anbefale ferie i Asia med en liten baby. Husk for all del anbefalte vaksiner. Avhengig av hvor dere skal reise i Asia, så kan det være anbefalte vaksiner som ikke engang kan gies til så små barn.

Lenke til kommentar

. Vi skal til Asia i oktober, da vi har planlagt denne turen kjempelenge. Men vi er nok kanskje villige til å avlyse. 

Med et spedbarn på slep?  Det finner jeg temmelig uansvarlig av flere årsaker.  Igjen, må jeg bare si at jeg syns det er helt å bærtur å tigge svigerforeldre om penger og nærmest forvente at foreldre på begge sider betaler for det du vil kjøpe til barnet, mens egne penger skal gå til moro. 

Jeg syns i det hele tatt der tegner seg et mere fuldstendig bilde av de involverte parter og jeg håper at det bare er en følge av graviditeten at dømmekraften virker noe "off".

Endret av tigerdyr
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er typisk flink pike med god utdanning(høyere utdanning), fast jobb, bil, hus, grei økonomi osv.. Men når jeg trenger hjelp da hjelper ingen til..

Der er virkelig mye som skurrer her... du har grei økonomi skriver du nå, men klager din nød til foreldre på begge sider og ber dem betale for det dere ikke selv ønsker å bruke penger på.  

"Typisk flink pike" skriver du... vel, helt typisk syns jeg ikke man kan si oppførslen din tyder på.  Hvis du ikke klarer å roe deg ned og har det så dårligt som du gir inntrykk av her, vil jeg egentlig anbefale du tar kontakt med helsevesenet både for din og barnets skyld. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trist lesing.

Vi er heldige og har fire besteforeldre som hjelper oss mye med pass og utskjemming av barnebarn.

Prøv å legg ut en post på Facebook eller annonse på finn. Veldig mye babyutstyr som bare ligger og slenger hos folk.

Og man trenger iallefall ikke bruke særs med penger på barnevogner og seter. Dette er kjempedyre ting nytt, men finn florerer av slikt som gis bort.

Ellers leste jeg at dere skal på en ferie i vinter. Jeg ville gitt balle i den turen. Ferier trenger ikke koste noe. Vi har aldri dratt på ferie med ungene. For min del er den beste ferien hjemme hvor man kan slappe av eller campe i skauen. Det koster nesten ingenting.

Trist at man skal ha surt forhold til besteforeldre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Der er virkelig mye som skurrer her... du har grei økonomi skriver du nå, men klager din nød til foreldre på begge sider og ber dem betale for det dere ikke selv ønsker å bruke penger på.  

"Typisk flink pike" skriver du... vel, helt typisk syns jeg ikke man kan si oppførslen din tyder på.  Hvis du ikke klarer å roe deg ned og har det så dårligt som du gir inntrykk av her, vil jeg egentlig anbefale du tar kontakt med helsevesenet både for din og barnets skyld. 

Dette er ikke greit å skrive, og dette vil bli rappotert! 

Ts sier selv at foreldrene ikke har behandlet henne pent, og resten av familien bryr seg ikke i det hele tatt. Samboer står kun på moren sitt parti. Å skrive en slik stygg melding er overhode ikke greit. Jeg hadde klikket i vinkel og kuttet kontakt!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, les alt før du velger å kommentere. Tydelig at du har lest det du ønsker å lese her.

Vi har god økonomi men nå sliter vi pga den store regningen vi nettopp betalte. Dette resulterte nesten i at vi måtte selge huset, da banken ikke ville gi oss lån. Alt av sparepenger som skulle gå til baby, feriepenger som skulle gå til ferie er brukt opp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig! Her synes jeg ts blir veldig misforstått og vedkommende får veldig mye ufortjent tyn. 

Om dere velger å lese nøye, så ser dere at ts har en familie som er dysfunksjonell. Ingen er interessert i barnet som kommer, og ingen har noe entusiasme, eller engasjement.  Dette tærer veldig på, og i tillegg har hun en svigermor som er tydelig frekk samt ypper til bråk på melding. Det er tydelig at hun ønsker å provosere, og det er ikke greit! 

Alle kan slite økonomisk en gang i livet. Hun sier selv de har god økonomi til vanlig, men at en ulykke i huset snudde alt opp ned. Dette har resultert i at de nesten måtte selge huset, og igjen har ført til at budsjett som var satt av til barnet ble brukt på en regning isteden. 

Synes det er veldig lite greit å sende en slik frekk melding til en gravid kvinne som bærer på ditt barnebarn! 

Rett og slett ufyselig oppførsel av en voksen kvinne!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har du nok penger om du dropper turen?

Strengt tatt er det turen du vil ha penger til, indirekte..

Dette var veldig skuffende. Jeg bryr meg egentlig ikke om denne turen lengre, da den ble kjøpt for 1 år siden. Jeg kan glatt avbestille denne om jeg må det. Er bare litt surt da vi hadde gledet oss mye, og vi har ikke reist på mange år. 

Tror dere virkelig at jeg ønsker penger til en tur? J

Lenke til kommentar

Jeg tror nok alle kunne ordlagt seg annerledes her(både du, samboer og familiene deres).

Men kort oppsummert, dere er nødt til å prioritere med de pengene dere har. Dersom dere får penger så må det være et pluss og ikke nødvendig. Alle foreldre overdriver behovet for klær og utstyr den første tiden. Alle.

Kort ned til det nødvendigste og prioriter dette. Vogn, bilstol etc får dere prioritere lengre ned om nødvendig. Og ferien, hva tror du at dere må gjøre med den?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Glemte å skrive at hun klikket når jeg sa at jeg ble så glad når jeg fant ut kjønnet på barnet vårt. Hun mente at jeg aldri kunne ønske meg spesifikt kjønn, og at jeg burde skamme meg over slikt prat. Hun har også lagt seg bort i veldig private ting i livet mitt. Tidlig begynte hun å spørre om hvorfor jeg dro på så mange ultralyder, og hun fisket og fisket. Jeg fortalte at jeg ville at fosteret skal være frisk. Da klikket hun igjen å mente at jeg var forferdelig som ønsket å drepe foster som hadde downs eller andre diagnoser. Hvordan i alle dager kunne jeg ta et slikt valg selv.. Dette snakket hun om til alle i familien og til flere venninner. Hun klarte virkelig ikke å akseptere at jeg ønsket å bestemme over egen kropp. 

Jeg har ingenting imot mennesker med kromosomavvik, og jeg elsker alle barn uansett. Nå er jeg født i en familie med utviklingshemning, og jeg ønsker ikke å ha dette ansvaret. Det er nok mitt valg tenker jeg. 

Ja, jeg har ikke fått holde mye i fred.. 

Anonymous poster hash: ab561...c81
  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS her

Jeg overså en melding på telefon til samboer her om dagen da jeg skulle sjekke klokka, og svigermor hadde sendt han en melding der hun oppfordret han til å dra på tur langt vekk i fra meg. Hun inviterte han også på middag dagen etter, og det sto spesifikt at jeg ikke skulle komme! 

Jeg klikket når jeg så meldingen! Og jeg spurte samboer om hva faen hun drev på med. Igjen tok han mor sitt parti. IGJEN

Ja, hun har drevet team bygging i det siste, og jeg tror hun sprettet champagnen når hun fikk vite at det var slutt. I tillegg bor samboer hjemme hos henne, så det er vel manipulering og gruppeprat om meg hver kveld kan jeg se for meg. 

Anonymous poster hash: ab561...c81
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...