Redaksjonen. Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Renault lanserer ny Zoe Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Har de lagt til heving/senking på førersetene sine nå da? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) Samtidig beholder Renault sin såkalte Chameleon-lader. Det vil kort sagt si at bilen kan lades på 22 kilowatt ladestolper. Hvilket også betyr at den er like inkompatibel med IT-nett som dagens modeller. Endret 17. juni 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Hvilket også betyr at den er like inkompatibel med IT-nett som dagens modeller. Nei, les videre i artikkelen. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Om dem klarer å prise denne agressivt, typ rundt 250 000 klassen, tror jeg dette kan bli spennende! Pokker, om den koster det kan det være at jeg om et år eller to kanskje kjøper en slik en. Rekkevidde og pris står høyt i kurs hos meg, er jo mest opptatt av å komme meg fra A til B enn at jeg skal sitte som en konge. Har en 1. gen Leaf nå som realistisk går rundt +- 10-11 mil, så ville vært en solid oppgradering. Når dem nå benytter seg av CSS plugg, vil det si at vi i fremtiden også kan benytte oss av Teslas ladenettverk iom. at dem oppgraderer til CSS plugger, eller hvordan var dette igjen? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Ja, se der ja. Helt på slutten. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Renault gir Zoe en massiv oppgradering Endelig hurtiglading og større batteri. ... Nye Zoe får imidlertid et mindre batteri, på 52 kilowattimer (54 kilowattimer brutto).... Batteriet er for øvrig likt i størrelse som dagens 41 kilowattimer batteri. Batteriet kalles Z.E. 50. Litt forvirrende skrevet, men mindre enn Leaf, større kapasitet enn i dag og likt i størrelse som dagens? 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) Om dem klarer å prise denne agressivt, typ rundt 250 000 klassen, tror jeg dette kan bli spennende! Pokker, om den koster det kan det være at jeg om et år eller to kanskje kjøper en slik en. Rekkevidde og pris står høyt i kurs hos meg, er jo mest opptatt av å komme meg fra A til B enn at jeg skal sitte som en konge. Har en 1. gen Leaf nå som realistisk går rundt +- 10-11 mil, så ville vært en solid oppgradering. Når dem nå benytter seg av CSS plugg, vil det si at vi i fremtiden også kan benytte oss av Teslas ladenettverk iom. at dem oppgraderer til CSS plugger, eller hvordan var dette igjen? Prisene i UK er oppgitt til 22.000 £ før statlige incentiver. Sklir vel litt under 200 000 kr her hjemme da? Endret 17. juni 2019 av bojangles 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Eneste negative med denne er at den er Fransk Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Ikke adaptiv cruise control? 1 Lenke til kommentar
AnneM_825 Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Ennå en bil uten mulighet for hengerfeste. Har ikke bruk for alskens teknologi ala parkeringssensor på landet. Vi trenger hengerfeste for å frakte kano / noen fjøler / sykkel til hytta. Skulle gjerne kjøpt denne, men nei. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Ikke adaptiv cruise control? Ser dessverre ikke sånn ut. Stooort ankepunkt for oss som pendler til jobb. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Ser dessverre ikke sånn ut. Stooort ankepunkt for oss som pendler til jobb. Jeg tolker disse ordene annerledes: filholderassistent, automatisk oppbremsing 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg tolker disse ordene annerledes: filholderassistent, automatisk oppbremsing Fantastisk! Ennå en bil uten mulighet for hengerfeste. Har ikke bruk for alskens teknologi ala parkeringssensor på landet. Vi trenger hengerfeste for å frakte kano / noen fjøler / sykkel til hytta. Skulle gjerne kjøpt denne, men nei. Hvor mange biler i denne størrelsen har egentlig mulighet for hengerfeste? Lenke til kommentar
Herman Ellingsen Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Savner informasjon om aktiv temperaturkontroll av batteripakke. Som tidligere eier av Opel Ampera-e synes dette viktig, spesielt ettersom fabrikantenes software for kontroll av tilført effekt oppleves som i overkant konservativ. Resultatet er typisk at bilen ofte har "hurtiglading" kun på papiret, og "semihurtiglading" i virkelligheten. For noen år siden var chiptuning av fossilbiler populært. Jeg tenker at "tuning" av styringsparametere for hurtiglading av elbiler kunne blitt like populært, men at samfunnsnytten i dette tilfellet hadde vært langt høyere enn gammeldags chiptuning. I beste fall ville slik økning av tillatt ladeeffekt redusere ladekø, og slik sett være vinn-vinn. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Moderatormelding En rekke innlegg med OT og krangling er slettet. Diskusjonen om hvorvidt tesla vil dele sine superladere er og splittet ut til følgende tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1848672 Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Nærmer seg å være aktuelt med elbil nå. Kommer vi til å se prisras på eksisterende brukte biler tro? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Eneste negative med denne er at den er Fransk Er ikke dette noe man sa på 90 og 00 tallet? ^^ De argumentene omhandlet som regel merkelige løsninger som gjorde "hjemmemekk" på dem vanskelig, men det ser man jo omtrent overalt nå? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Savner informasjon om aktiv temperaturkontroll av batteripakke. Som tidligere eier av Opel Ampera-e synes dette viktig, spesielt ettersom fabrikantenes software for kontroll av tilført effekt oppleves som i overkant konservativ. Resultatet er typisk at bilen ofte har "hurtiglading" kun på papiret, og "semihurtiglading" i virkelligheten. For noen år siden var chiptuning av fossilbiler populært. Jeg tenker at "tuning" av styringsparametere for hurtiglading av elbiler kunne blitt like populært, men at samfunnsnytten i dette tilfellet hadde vært langt høyere enn gammeldags chiptuning. I beste fall ville slik økning av tillatt ladeeffekt redusere ladekø, og slik sett være vinn-vinn. Står i denne artikkelen at der er aktiv luftkjøling via en luft til luft-varmepumpe som også er aktiv under hurtiglading: https://elbil.no/elbiler-som-kommer/renault-zoe-52-kwh/ Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Eneste negative med denne er at den er Fransk Er ikke dette noe man sa på 90 og 00 tallet? ^^ De argumentene omhandlet som regel merkelige løsninger som gjorde "hjemmemekk" på dem vanskelig, men det ser man jo omtrent overalt nå? Nei, det var noe man sa på 60 og 70 tallet. På 90 tallet var franske biler lettmekkede, driftssikre, og aller best i klassen mtp rust. "Merkelige" løsninger har de aldri hatt, det er en myte. Kreves mer spesialverktøy til hvilken som helst tysk eller japansk bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå